Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1178876

Razumijevanje kontroliranih eksperimenata i modela u nastavi fizike


Luburić, Ivana
Razumijevanje kontroliranih eksperimenata i modela u nastavi fizike, 2017., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1178876 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razumijevanje kontroliranih eksperimenata i modela u nastavi fizike
(Understanding controlled experiments and models in physics teaching)

Autori
Luburić, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
27.09

Godina
2017

Stranica
79

Mentor
Sušac, Ana

Ključne riječi
nastava fizike ; pokusi ; modeli
(physics education ; experiments ; models)

Sažetak
Ovim diplomskim radom željela sam istražiti koliko su učenici u osnovnim i srednjim školama upoznati s konceptima kontrole varijabli i modela te kako ih primjenjuju u različitim kontekstima. Pri konstrukciji testa koristila sam zadatke s web stranice projekta Američke udruge za napredak znanosti (AAAS- American Association for the Advancement of Science) Project 2061. Test se sastojao od 15 pitanja višestrukog izbora u kojima su učenici trebali primijeniti različite ideje vezane za kontrolu varijabli i modele. Istraživanje sam provela u Zagrebu na 171 učeniku sedmog i osmog razreda osnovne škole te 196 učenika prvog i drugog razreda srednje škole. Analizom podataka dobila sam uvid u uspjeh na testu za osnovne i srednje škole te za svaki pojedini razred, postotak točnih odgovora pojedinog zadatka, ali i postotak najčešće izabranih pogrešnih odgovora iz čega dobivamo uvid u učeničke miskoncepcije. Nadalje, usporedila sam rezultate hrvatskih i američkih učenika čije sam podatke uzela s web stranice AAAS projekta 2061. Rezultati su pokazali da su učenici osnovne škole lošije riješili test od srednjoškolaca te da su učenici drugog razreda najbolje riješili test. Također, rezultati su pokazali da su učenici imali veći napredak u razumijevanju kontrole varijabli nego modela te da postoje poteškoće u razumijevanju nekih osnovnih fizikalnih koncepata koje se javljaju među učenicima neovisno radi li se o učenicima u osnovne ili srednje škole. U prosjeku su hrvatski učenici nešto bolje rješavali zadatke iz testa od američkih učenika, ali ta razlika je bila prisutna samo u nekim zadacima. Iako se danas nastavnici trude postići aktivno sudjelovanje učenika u nastavi, miskoncepcije nije lako i jednostavno promijeniti. Rezultati ovog diplomskog rada ukazuju da je u nastavi potrebno više pažnje posvetiti značenju i upotrebi modela te boljem razumijevanju kontroli varijabli.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Sušac (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Luburić, Ivana
Razumijevanje kontroliranih eksperimenata i modela u nastavi fizike, 2017., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Luburić, I. (2017) 'Razumijevanje kontroliranih eksperimenata i modela u nastavi fizike', diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Luburi\'{c}, Ivana}, year = {2017}, pages = {79}, keywords = {nastava fizike, pokusi, modeli}, title = {Razumijevanje kontroliranih eksperimenata i modela u nastavi fizike}, keyword = {nastava fizike, pokusi, modeli}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Luburi\'{c}, Ivana}, year = {2017}, pages = {79}, keywords = {physics education, experiments, models}, title = {Understanding controlled experiments and models in physics teaching}, keyword = {physics education, experiments, models}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font