Pregled bibliografske jedinice broj: 1178876
Razumijevanje kontroliranih eksperimenata i modela u nastavi fizike
Razumijevanje kontroliranih eksperimenata i modela u nastavi fizike, 2017., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1178876 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje kontroliranih eksperimenata i modela u nastavi fizike
(Understanding controlled experiments and models in physics teaching)
Autori
Luburić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2017
Stranica
79
Mentor
Sušac, Ana
Ključne riječi
nastava fizike ; pokusi ; modeli
(physics education ; experiments ; models)
Sažetak
Ovim diplomskim radom željela sam istražiti koliko su učenici u osnovnim i srednjim školama upoznati s konceptima kontrole varijabli i modela te kako ih primjenjuju u različitim kontekstima. Pri konstrukciji testa koristila sam zadatke s web stranice projekta Američke udruge za napredak znanosti (AAAS- American Association for the Advancement of Science) Project 2061. Test se sastojao od 15 pitanja višestrukog izbora u kojima su učenici trebali primijeniti različite ideje vezane za kontrolu varijabli i modele. Istraživanje sam provela u Zagrebu na 171 učeniku sedmog i osmog razreda osnovne škole te 196 učenika prvog i drugog razreda srednje škole. Analizom podataka dobila sam uvid u uspjeh na testu za osnovne i srednje škole te za svaki pojedini razred, postotak točnih odgovora pojedinog zadatka, ali i postotak najčešće izabranih pogrešnih odgovora iz čega dobivamo uvid u učeničke miskoncepcije. Nadalje, usporedila sam rezultate hrvatskih i američkih učenika čije sam podatke uzela s web stranice AAAS projekta 2061. Rezultati su pokazali da su učenici osnovne škole lošije riješili test od srednjoškolaca te da su učenici drugog razreda najbolje riješili test. Također, rezultati su pokazali da su učenici imali veći napredak u razumijevanju kontrole varijabli nego modela te da postoje poteškoće u razumijevanju nekih osnovnih fizikalnih koncepata koje se javljaju među učenicima neovisno radi li se o učenicima u osnovne ili srednje škole. U prosjeku su hrvatski učenici nešto bolje rješavali zadatke iz testa od američkih učenika, ali ta razlika je bila prisutna samo u nekim zadacima. Iako se danas nastavnici trude postići aktivno sudjelovanje učenika u nastavi, miskoncepcije nije lako i jednostavno promijeniti. Rezultati ovog diplomskog rada ukazuju da je u nastavi potrebno više pažnje posvetiti značenju i upotrebi modela te boljem razumijevanju kontroli varijabli.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika