Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1178432

Stres srednjoškolskih nastavnika i psihološki procvat - posredujuća uloga radnih orijentacija, samoučinkovitosti i zadovoljstva poslom


Cerinski, Tomislav
Stres srednjoškolskih nastavnika i psihološki procvat - posredujuća uloga radnih orijentacija, samoučinkovitosti i zadovoljstva poslom, 2021., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1178432 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stres srednjoškolskih nastavnika i psihološki procvat - posredujuća uloga radnih orijentacija, samoučinkovitosti i zadovoljstva poslom
(Stress among High School teachers and psychological flourishing - the mediating role of work orientations, self-efficacy and work satisfaction)

Autori
Cerinski, Tomislav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
07.05

Godina
2021

Stranica
170

Mentor
Miljković, Dubravka

Ključne riječi
gimnazije ; izvori nastavničkog stresa ; nastavnici ; srednje škole ; strukovne škole
(causes of teacher stress ; teachers job satisfaction ; job burnout ; high school)

Sažetak
Brojni su izvori nastavničkog stresa, kao i čimbenici koji ga mogu povećati ili umanjiti, primjerice: opće (ne)zadovoljstvo poslom, krivi razlozi odabira ovog zanimanja, načini suočavanja sa stresom i dr. Stres može dovesti do sagorijevanja na poslu i do promjene posla, ali njegov izostanak, odnosno, adaptivne strategije suočavanja sa stresom, mogu biti čimbenik psihološkog procvata. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost među izvorima stresa na poslu i psihološkim procvatom nastavnika u srednjim školama te mogući utjecaj posredujućih varijabli: zadovoljstva učiteljskim poslom, procjene samoučinkovitosti i radnih orijentacija kako bi se izbjegle neželjene posljedice, poput promjene posla. U istraživanju su sudjelovala 522 nastavnika iz strukovnih škola i gimnazija. Korištena je Skala za mjerenje izvora nastavničkog stresa (neprimjereno ponašanje učenika ; potreba za profesionalnim priznanjem i radno opterećenje), Skala psihološkog procvata, Oldenburški upitnik sagorijevanja (neangažiranost zbog posla i iscrpljenost zbog posla), Skala zadovoljstva učiteljskim poslom, Skala samoučinkovitosti nastavnika i Modificirani upitnik radnih orijentacija (orijentacija na posao kao karijeru, posao kao izvor prihoda i posao kao životni poziv). Rezultati istraživanja pokazali su da među nastavnicima u strukovnim školama i u gimnazijama značajne razlike utvrđene u razini doživljaja izvora stresa u obliku neprimjerenog ponašanja učenika: višom ga procjenjuju nastavnici u strukovnim školama. S druge strane, nastavnici u gimnazijama višom razinom procjenjuju iscrpljenost izazvanu zahtjevima posla. Među nastavnicima u strukovnim školama i u gimnazijama s obzirom na radni staž nisu utvrđene povezanosti prema radnim orijentacijama, različitim oblicima izvora stresa, razini sagorijevanja, procjeni samoučinkovitosti, zadovoljstvu poslom i psihološkom procvatu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Dubravka Miljković (mentor)

Avatar Url Tomislav Cerinski (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Cerinski, Tomislav
Stres srednjoškolskih nastavnika i psihološki procvat - posredujuća uloga radnih orijentacija, samoučinkovitosti i zadovoljstva poslom, 2021., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb
Cerinski, T. (2021) 'Stres srednjoškolskih nastavnika i psihološki procvat - posredujuća uloga radnih orijentacija, samoučinkovitosti i zadovoljstva poslom', doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Cerinski, Tomislav}, year = {2021}, pages = {170}, keywords = {gimnazije, izvori nastavni\v{c}kog stresa, nastavnici, srednje \v{s}kole, strukovne \v{s}kole}, title = {Stres srednjo\v{s}kolskih nastavnika i psiholo\v{s}ki procvat - posreduju\'{c}a uloga radnih orijentacija, samou\v{c}inkovitosti i zadovoljstva poslom}, keyword = {gimnazije, izvori nastavni\v{c}kog stresa, nastavnici, srednje \v{s}kole, strukovne \v{s}kole}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Cerinski, Tomislav}, year = {2021}, pages = {170}, keywords = {causes of teacher stress, teachers job satisfaction, job burnout, high school}, title = {Stress among High School teachers and psychological flourishing - the mediating role of work orientations, self-efficacy and work satisfaction}, keyword = {causes of teacher stress, teachers job satisfaction, job burnout, high school}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font