Pregled bibliografske jedinice broj: 1177772
Varanje vremena: Shakespeareova medijska sadašnjica
Varanje vremena: Shakespeareova medijska sadašnjica. Zagreb: Sveučilišna knjižara, 2001 (monografija)
CROSBI ID: 1177772 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Varanje vremena: Shakespeareova medijska sadašnjica
(To Beguile the Time: Shakespeare's Rhetorical and
Media Contemporaneity)
Autori
Govedić, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Sveučilišna knjižara
Grad
Zagreb
Godina
2001
Stranica
373
ISBN
978-953-7015-00-9
Ključne riječi
Shakespeare, Shakespeare na filmu, Macbeth, Oluja, Ciceron, retorička tradicija adaptacije, figurativnost, govornik kao pjesnik, svijet kao slika, slika tijela, retoričke metamorfoze medija. medijska izvedba
(Shakespeare, Shakespeare on film, Macbeth, The Tempest, CIcero, rhetorical tradiciton of adaptation, figurative speech, orator as poet, world as rhetorical image, body as rhetorical performance, media metamorphosis and Shakespearean plays, intermediality)
Sažetak
Knjiga "Varenje vremena" nastala je u periodu od deset godina istraživačkog bavljenja književnim, kazališnim i filmskim verzijama Macbetha i Oluje. Ona je rezultat autoričine zaokupljenesti renesansom, retorikom, intermedijalnošću, Shakespeareom i Ciceronom, odnosno utjecajem retoričke tradicije na oblikovanje Shakespeareovih komada, kao i utjecaju retoričke tradicije na adaptacije istih. Upravo retorička tradicija inzistira na metaforičkoj okosnici adaptatorskog procesa, preuzimanju konceptualne jezgre s različitim vrstama interpretacijskih odmaka, stalno iznova otvarajući djelo kako bismo ga iznova ispisali, ne samo pročitali. Postavlja se niz pitanja o dramskim varijacijama predložaka i o međusobnom utjecaja u klasika na suvremenost, pri čemu je Macbeth promatran u kontekstu novih tumačenja Brechta, Wellesa, Artauda, Polanskog i Kurosawe. Oluja je, pak, prošla svoje suvremene transformacije u utjecajnim obradama Jarmana, Greenawaya i Mazurskog. Knjiga predlaže da svako adaptacijsko djelo promatramo kao unikatno čitanje ili tumačenje konceptualne i stilske jezgre predloška, čiju nam varijabilnost omogućava upravo retorička kompetencija autorica i autora. Shakespeareovi tekstovi "Macbetha" i "Oluje", nadalje, promatraju se kao inačice narativnih prostora pakla ("Macbeth") i raja ("Oluja"), ali i njihove kompleksne kritike i razrade.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti