Pregled bibliografske jedinice broj: 1177528
Usmjerenost na dijete u kurikulumima ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Usmjerenost na dijete u kurikulumima ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja // Treći kongres pedagoga s međunarodnih sudjelovanjem "Pedagogija u vremenu promjene" - Knjiga sažetaka / Slunjski, Edita (ur.).
Zagreb: Element, 2018. str. 115-115 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1177528 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usmjerenost na dijete u kurikulumima ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
(Child-centredness in ECEC curricula of some European countries - practice following policy or vice versa?)
Autori
Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Bogatić, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Treći kongres pedagoga s međunarodnih sudjelovanjem "Pedagogija u vremenu promjene" - Knjiga sažetaka
/ Slunjski, Edita - Zagreb : Element, 2018, 115-115
Skup
3. kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem: Pedagogija u vremenu promjene
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.09.2018. - 14.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kurikulum ranog i predškolskog odgoja, odgojno-obrazovne politike, odgojno-obrazovna praksa, usmjerenost na dijete
(ECEC curriculum, educational policy, educational practice, child-centredness)
Sažetak
Za potrebe projekta Interpreting child-centredness to support quality and diversity in early childhood education and care uspoređeni su kurikulumi ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja šest europskih zemalja (Engleske, Irske, Italije, Danske, Španjolske i Hrvatske) kako bi se utvrdilo postoje li u njima elementi usmjerenosti na dijete. Razmatrani elementi (jedinstvenost djeteta, učenje kroz igru, poštovanje djetetovih potreba, interesa i sposobnosti, individualne strategije učenja, participacija djeteta) sastavni su dio odgojno-obrazovnih politika svih razmatranih zemalja. Unatoč tome, moguće je da u samoj odgojno-obrazovnoj praksi postoje odstupanja od ovoga pristupa. Razlozi mogu biti razlike u razumijevanju pristupa usmjerenog na dijete, odgojiteljeve implicitne teorije o djetetu i njegovim potrebama ili kontekstualne zapreke. Temeljem analize sadržaja dokumenata moguće je propitivati jesu li dokumenti bili temelj za razvoj prakse ili su stvarani na temelju primjera dobre prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Učiteljski fakultet, Zagreb