Pregled bibliografske jedinice broj: 1177007
Frazeološki svijet "slavnih i uspješnih" floronima
Frazeološki svijet "slavnih i uspješnih" floronima // 10th International Symposium. Intercontinental Dialogue on Phraseology: The World of Plants in Phraseology and Proverbs
Zagreb, Hrvatska ; Białystok, Poljska, 2021. (plenarno, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1177007 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Frazeološki svijet "slavnih i uspješnih" floronima
(Phraseological World of the "famous and successful"
floronyms)
Autori
Barčot, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
10th International Symposium. Intercontinental Dialogue on Phraseology: The World of Plants in Phraseology and Proverbs
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska ; Białystok, Poljska, 20.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
floronimi
(floronym)
Sažetak
U ovom će se radu na primjeru rječničkih članaka s floronimima lovor i lovorika predstaviti koncept frazeodidaktičkog priručnika koji je u procesu nastanka, a jednako tako će se predstaviti i tzv. arhitektura rječničkog članka u tom priručniku. Lingvodidaktički aspekt frazeologije ili frazeodidaktika kao poddisciplina koja proučava metode usvajanja frazemā, u Hrvatskoj je u usporedbi s nekim drugim zemljama (primjerice s Njemačkom ili Rusijom) još uvijek nedovoljno razvijena i nepravedno zanemarena, što je i bio jedan od glavnih razloga za pokretanje projekta izrade priručnika predstavljenog u radu. Frazeološka kompetencija zasigurno je jedan od najvećih izazova prilikom usvajanja nekog stranog jezika. Međutim, provedena ispitivanja s izvornim govornicima hrvatskoga i njemačkoga jezika (usp. Barčot i Milčić 2019) pokazala su da je frazeološka kompetencija jednako tako izazovna i za spomenute izvorne govornike, odnosno izvorne nositelje spomenutih kultura. Nadostavljajući se na empirijskim putem dobivene podatke i na dokazanu premisu o tome da izvorni govornici hrvatskoga jezika – budući punopravni članovi akademske zajednice u Hrvatskoj – nedovoljno dobro poznaju frazeme s mitološkom sastavnicom koji se smatraju dijelom intelektualnog vokabulara, a za koji vrijedi teza da se razvija cjeloživotno (usp. Peti-Stantić i Stantić 2021), predstavljeni priručnik ima za cilj privući pozornost srednjoškolaca, približiti im popularnoznanstveni frazeološki žanr te ih poučiti zastupljenim frazemima s mitološkom sastavnicom na potpuno nov i zabavan način.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija