Pregled bibliografske jedinice broj: 1176581
Doprinos katoličkog vjeronauka razvoju samostalnosti i odgovornosti učenika Katehetska zimska škola
Doprinos katoličkog vjeronauka razvoju samostalnosti i odgovornosti učenika Katehetska zimska škola, 2018. (katalog).
CROSBI ID: 1176581 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinos katoličkog vjeronauka razvoju
samostalnosti i odgovornosti učenika
Katehetska zimska škola
(The contribution of Catholic religious education
to the development, independence, and
responsibility of the students)
Autori
Pažin, Ivica ; Barudžija, Gordana
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, katalog
Godina
2018
Ključne riječi
učenici ; vjeronauk ; samostalnost ; odgovornost
(students ; religious education ; independence ; responsibility)
Sažetak
Koliko god mi kao učitelji željeli ili mislili da su učenici spremni samostalno i odgovorno raditi, samostalnost su i odgovornost nešto što se, u didaktičkom smislu, ne smije pretpostaviti kao nešto „determinantno“ i već postojeće kod učenika. Učenike valja za to odgajati, tome ih navikavati, s njima na tome raditi. Nije im dovoljno samo o samostalnosti i odgovornosti pripovijedati i na različite načine „oprimjeravati“. Samostalnost i odgovornost, posebno kroz prizmu slobodnoga izbora teme i njezine obrade, valja s učenicima uvježbavati. Sve to bi moralo biti ukorijenjeno u svakodnevnoj nastavi i ne bi ni u kojem slučaju trebalo biti „vlasništvo“ samo jednoga predmeta. Svaki predmet, pa tako i vjeronauk, mjesto je odgoja za samostalni i odgovorni rad učenika. Naravno, najprije će se to, kao što je već rečeno, događati u manjim i kraćim dijelovima svakoga nastavnog sata, a tek kasnije, po ovladavanju svih tehnika i kompetencija, bit će moguće razmišljati o projektnoj ili terenskoj nastavi, odnosno o nekim nastavnim ili izvannastavnim akcijama. I još se nešto ne smije zaboraviti: samostalni i odgovorni rad zahtijevaju vrijeme. Možda je moguće u kraćem vremenskom roku neko znanje, u pasivnom, receptivnom smislu, i naučiti, odnosno sebi ga prilagoditi, ali ono što sigurno nije moguće ostvariti u kratkom vremenskom roku je znanje aktivno „premrežiti“ s nekim drugim iskustvima, iz toga znanja nešto novo stvoriti, kritički se prema takvom znanju ophoditi. Drugim riječima, znanje ne znači i pod znanjem se ne podrazumijeva samo činjenica da je učenik informiran o nečemu. Ako on sam nije u stanju samostalno i odgovorno raditi, onda je to pokazatelj da čisto „aditivno“ obrazovanje, kakvo često susrećemo i razumijemo u našim okolnostima, još uvijek nije dostatno da usmjeruje učenika prema samostalnom i odgovornom radu.
Izvorni jezik
Hrvatski