Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1176581

Doprinos katoličkog vjeronauka razvoju samostalnosti i odgovornosti učenika Katehetska zimska škola


Pažin, Ivica; Barudžija, Gordana
Doprinos katoličkog vjeronauka razvoju samostalnosti i odgovornosti učenika Katehetska zimska škola, 2018. (katalog).


CROSBI ID: 1176581 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Doprinos katoličkog vjeronauka razvoju samostalnosti i odgovornosti učenika Katehetska zimska škola
(The contribution of Catholic religious education to the development, independence, and responsibility of the students)

Autori
Pažin, Ivica ; Barudžija, Gordana

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, katalog

Godina
2018

Ključne riječi
učenici ; vjeronauk ; samostalnost ; odgovornost
(students ; religious education ; independence ; responsibility)

Sažetak
Koliko god mi kao učitelji željeli ili mislili da su učenici spremni samostalno i odgovorno raditi, samostalnost su i odgovornost nešto što se, u didaktičkom smislu, ne smije pretpostaviti kao nešto „determinantno“ i već postojeće kod učenika. Učenike valja za to odgajati, tome ih navikavati, s njima na tome raditi. Nije im dovoljno samo o samostalnosti i odgovornosti pripovijedati i na različite načine „oprimjeravati“. Samostalnost i odgovornost, posebno kroz prizmu slobodnoga izbora teme i njezine obrade, valja s učenicima uvježbavati. Sve to bi moralo biti ukorijenjeno u svakodnevnoj nastavi i ne bi ni u kojem slučaju trebalo biti „vlasništvo“ samo jednoga predmeta. Svaki predmet, pa tako i vjeronauk, mjesto je odgoja za samostalni i odgovorni rad učenika. Naravno, najprije će se to, kao što je već rečeno, događati u manjim i kraćim dijelovima svakoga nastavnog sata, a tek kasnije, po ovladavanju svih tehnika i kompetencija, bit će moguće razmišljati o projektnoj ili terenskoj nastavi, odnosno o nekim nastavnim ili izvannastavnim akcijama. I još se nešto ne smije zaboraviti: samostalni i odgovorni rad zahtijevaju vrijeme. Možda je moguće u kraćem vremenskom roku neko znanje, u pasivnom, receptivnom smislu, i naučiti, odnosno sebi ga prilagoditi, ali ono što sigurno nije moguće ostvariti u kratkom vremenskom roku je znanje aktivno „premrežiti“ s nekim drugim iskustvima, iz toga znanja nešto novo stvoriti, kritički se prema takvom znanju ophoditi. Drugim riječima, znanje ne znači i pod znanjem se ne podrazumijeva samo činjenica da je učenik informiran o nečemu. Ako on sam nije u stanju samostalno i odgovorno raditi, onda je to pokazatelj da čisto „aditivno“ obrazovanje, kakvo često susrećemo i razumijemo u našim okolnostima, još uvijek nije dostatno da usmjeruje učenika prema samostalnom i odgovornom radu.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Gordana Barudžija (autor)

Avatar Url Ivica Pažin (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pažin, Ivica; Barudžija, Gordana
Doprinos katoličkog vjeronauka razvoju samostalnosti i odgovornosti učenika Katehetska zimska škola, 2018. (katalog).
Pažin, I. & Barudžija, G. (2018) Doprinos katoličkog vjeronauka razvoju samostalnosti i odgovornosti učenika Katehetska zimska škola.. Katalog.
@unknown{unknown, author = {Pa\v{z}in, Ivica and Barud\v{z}ija, Gordana}, year = {2018}, keywords = {u\v{c}enici, vjeronauk, samostalnost, odgovornost}, title = {Doprinos katoli\v{c}kog vjeronauka razvoju samostalnosti i odgovornosti u\v{c}enika Katehetska zimska \v{s}kola}, keyword = {u\v{c}enici, vjeronauk, samostalnost, odgovornost} }
@unknown{unknown, author = {Pa\v{z}in, Ivica and Barud\v{z}ija, Gordana}, year = {2018}, keywords = {students, religious education, independence, responsibility}, title = {The contribution of Catholic religious education to the development, independence, and responsibility of the students}, keyword = {students, religious education, independence, responsibility} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font