Pregled bibliografske jedinice broj: 1176303
Online nastava za vrijeme Covid-19 pandemije- iskustva studenata radiološke tehnologije
Online nastava za vrijeme Covid-19 pandemije- iskustva studenata radiološke tehnologije // 4. Kongres radiološke tehnologije s međunarodnim sudjelovanjem
Poreč, Hrvatska, 2021. str. 13-13 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1176303 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Online nastava za vrijeme Covid-19 pandemije-
iskustva studenata radiološke tehnologije
(Online classes during the Covid-19 pandemic-
experiences of radiological technology students)
Autori
Žaja, Marija ; Gabela, Ira ; Matijaš, Tatjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
4. Kongres radiološke tehnologije s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 15.10.2021. - 17.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastava na daljinu ; pandemija ; SWOT analiza ; studenti radiološke tehnologije
(distance learning ; pandemic ; SWOT analysis ; students of radiological technology)
Sažetak
Novi soj koronavirusa te bolest koju uzrokuje (COVID-19) proširio se po svijetu i uzrokovao globalnu pandemiju. Rad visokih učilišta diljem RH podvrgnut je velikim promjenama po pitanju izvođenja nastave, pa se i SOZS također morao prilagoditi novonastaloj situaciji. Cilj ovog rada je što objektivnije prikazati sve pozitivne i negativne aspekte nastave na daljinu iz perspektive studenata radiološke tehnologije. Za lakšu analizu činjenica, napravljena je SWOT analiza koja uključuje četiri glavna faktora: snage (Strengths), slabosti (Weaknesses), prilike (Opportunities) i prijetnje (Threaths). Kao snage studenti su istaknuli više slobodnog vremena zbog činjenice da putovanje i odlazak na fakultet više nisu bili neophodni, a posebno su pridonijeli studentima koji su u radnom odnosu. Također je došlo do značajnog poboljšanja komunikacije s profesorima po pitanju njihove brzine odgovora na sve naše nedoumice, a također su osigurani i dodatni rokovi studentima u samoizolaciji. Prilagodba novim okolnostima je bila iznimno brza te je studentima omogućeno da se ispiti provode na daljinu od samog početka pandemije. Najvećim benefitom u novonastaloj situaciji studenti ističu nastavak izvođenja praktične nastave kontaktnim putem uz poštivanje svih preporučenih epidemioloških mjera. Po pitanju slabosti studenti su kao glavne naveli: nestabilnu internetsku vezu s obzirom da studenti žive u različitim dijelovima Hrvatske, skraćeno vrijeme za ispite uz jednaku ili čak veću količinu pitanja te ograničen pristup računalu jer ga dijele sa drugim članovima kućanstva. Kao prilike studenti su naveli unaprjeđenje informatičkih vještina te više vremena koje mogu posvetiti učenju. Pod pojmom prijetnje kao glavno je navedeno nedostatak elektroničke literature, financijski aspekt zbog opreme koja je potrebna za izvođenje ovog tipa nastave te česte samoizolacije studenata. Jedinstveno je mišljenje kako je u ovom razdoblju vrlo važna adekvatna psihološka potpora i savjetovanje studenata jer su ovo izvanredne okolnosti u kojima su se studenti našli. Veliki dio profesora se usmjerio na kontinuirano praćenje rada studenata kroz njihove radove što je u konačnici utjecalo na ocjene i na povratne informacije o kvaliteti nastave samog kolegija. Većina studenata se slaže kako je nova metoda ocjenjivanja bila kvalitetna te prilagođena nastaloj situaciji na najbolji mogući način. Zaključno, možemo reći da iako se predavanja i seminari mogu izvoditi na daljinu putem različitih platformi, vježbe, praktični i terenski rad nije moguće adekvatno provesti u virtualnom okruženju.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel zdravstvenih studija
Profili:
Tatjana Matijaš
(autor)