Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1176022

Virus kao medij


Alić, Sead
Virus kao medij // MEDIJI – PANDEMIJA – INFODEMIJA / Alić, Sead ; Milković, Marin (ur.).
Zagreb: Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2021. str. 22-55 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1176022 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Virus kao medij
(Virus as Medium)

Autori
Alić, Sead

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
MEDIJI – PANDEMIJA – INFODEMIJA / Alić, Sead ; Milković, Marin - Zagreb : Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2021, 22-55

ISBN
978-953-7986-29-2

Skup
10. Simpozij filozofije medija i srodnih disciplina: Mediji – pandemija – infodemija

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.09.2020. - 18.09.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
virus ; medij ; poruke ; infodemija ; slobodno tržište
(virus ; medium ; messages ; infodemia ; free market)

Sažetak
Virus COVID-19 poslao nam je mnogo nejasnih znakova. Oni su kao informacije prevođene u poruke. Te poruke su različito interpretirane od strane znanstvenika, stožera, političkih stranaka, vlada. Virus COVID-19 je u tom smislu više od poruke. On je medij koji se interpretira, instrumentalizira ; koji nas poput suvremenih masmedija zatvara u ‘zatvore bez zidova’. COVID-19 je uspješnije od svih dosadašnjih tekstova, knjiga i autora uspio skrenuti pozornost na manipulacijski karakter suvremenih medija. Mali virus koji ne poznaje granice, žice, boju kože, saldo na računu – podcrtava važnost svakog pojedinca u svijetu, važnost dijaloga i sučeljavanja argumenata, te problematičnost instrumentaliziranja medija od strane vlada i velikih korporacija. Poguban je utjecaj medija ukoliko se oni prepuste isključivo zakonitostima tržišta jer je slobodno tržište logikom stvari slobodnije za bogate investitore, u pravilu nesklone istini i općem dobru. Infodemiju tekst interpretira kao potvrdu bolesti medijske dimenzije svijeta, te kao još jedan poziv kritičkom promišljanju nikada dovoljno ozbiljno shvaćenih sustava medijskog posredovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofija

Napomena
Rad je preveden i objavljen na engleskom jeziku pod
naslovom Virus as Medium u zborniku Media and
Communication 3, ISBN 978-953-7986-30-8, Zagreb,
2021., str 11-44



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica

Profili:

Avatar Url Sead Alić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Alić, Sead
Virus kao medij // MEDIJI – PANDEMIJA – INFODEMIJA / Alić, Sead ; Milković, Marin (ur.).
Zagreb: Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2021. str. 22-55 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Alić, S. (2021) Virus kao medij. U: Alić, S. & Milković, M. (ur.)MEDIJI – PANDEMIJA – INFODEMIJA.
@article{article, author = {Ali\'{c}, Sead}, year = {2021}, pages = {22-55}, keywords = {virus, medij, poruke, infodemija, slobodno tr\v{z}i\v{s}te}, isbn = {978-953-7986-29-2}, title = {Virus kao medij}, keyword = {virus, medij, poruke, infodemija, slobodno tr\v{z}i\v{s}te}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediolo\v{s}ka istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ali\'{c}, Sead}, year = {2021}, pages = {22-55}, keywords = {virus, medium, messages, infodemia, free market}, isbn = {978-953-7986-29-2}, title = {Virus as Medium}, keyword = {virus, medium, messages, infodemia, free market}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediolo\v{s}ka istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font