Pregled bibliografske jedinice broj: 1175663
Doživljaj učenika predmetne nastave o nastavi na daljinu
Doživljaj učenika predmetne nastave o nastavi na daljinu // Acta ladertina, 18 (2021), 1; 7-27 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1175663 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doživljaj učenika predmetne nastave o nastavi na
daljinu
(Upper classes primary school student impressions of
online learning)
Autori
Cerinski, Tomislav
Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 18
(2021), 1;
7-27
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
motivacija ; nastava na daljinu ; predmetna nastava ; stres ; školski uspjeh
(motivation ; online learning ; subject teaching ; stress ; school achievement)
Sažetak
Početkom provedbe nastave na daljinu u školskoj godini 2019./2020. napravljeno je istraživanje s ciljem ispitivanja doživljaja učenika predmetne nastave o nastavi na daljinu. Korišteni su Upitnik stavova o e-učenju, Upitnik percipirane podrške autonomiji u obrazovnom okruženju, Upitnik samoregulacije u učenju i Inventar strategija su-očavanja školske djece. Rezultati su pokazali kako među učenicima nižih razreda predmetne nastave (5. i 6. razredi) i učenicima viših razreda predmetne nastave (7. i 8. razredi) postoje značajne razlike u percepciji doživljaja vlastite autonomije kod učitelja. Učenici nižih razreda doživljavaju učiteljevu procjenu njihove (učeničke) autonomije na značajno višoj razini, a ujedno imaju i višu razinu identificirane motivacije za učenjem. U stavovima o učenju na daljinu među učenicima niže i više predmetne nastave nisu utvrđene značajne razlike. Izdvojene tvrdnje ukazuju na to da učenici priželjkuju povratak u školske klupe i redovnu nastavu. Utvrđene su razlike u načinima suočavanja sa stresnim situacijama između učenika i učenica, pri čemu se agresivnost češće javlja kod učenika. Izdvojene tvrdnje iz Upitnika stavova o e-učenju ukazuju na to da učenici pojam nastave na daljinu poistovjećuju s dostupnošću nastavnih materijala na internetu, što bi moglo biti povezano s angažmanom njihovih učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski