Pregled bibliografske jedinice broj: 1175662
Stres i emocije u školi – percepcija zaposlenika i načini oporavka u funkciji psihološkog procvata
Stres i emocije u školi – percepcija zaposlenika i načini oporavka u funkciji psihološkog procvata // Acta ladertina, 18 (2021), 2; 157-184 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1175662 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stres i emocije u školi – percepcija zaposlenika i
načini oporavka u funkciji psihološkog procvata
(Stress and Emotions in School – Perception of
Employees and Ways of Recovering in Function of
Psychological Flourishing)
Autori
Cerinski, Tomislav
Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 18
(2021), 2;
157-184
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
emocije ; oporavak od posla ; psihološki procvat ; stres ; škola ; zadovoljstvo životom
(emotions ; recovery from work ; psychological flourishing ; stress ; school ; life satisfaction)
Sažetak
Prvi cilj istraživanja bio je ispitati razlike u percepciji doživljenog stresa, načinima oporavka od stresa različitih grupa zaposlenika u školama, psihološkog procvata, zadovoljstva životom, pozitivnih i negativnih emocija s obzirom na vrstu zaposlenja i radni staž. Drugi cilj istraživanja hijerarhijskom je regresijskom analizom ispitati doprinos spola, radnoga staža, zadovoljstva životom, emocija, doživljenog stresa i načina oporavka od stresa objašnjenju psihološkog procvata zaposlenika. Korišteni su sljedeći instrumenti: Skala doživljenog stresa, Skala zadovoljstva životom, PANAS skala, Skala oporavka od doživljenog stresa i Skala psihološkog procvata. Istraživanje je provedeno u petnaest osnovnih škola na ukupno 190 sudionika (166 žena i 24 muškarca). Među učiteljima i tehničkim osobljem razlike su utvrđene u psihološkom procvatu koji je viši kod učitelja, dok u razini zadovoljstva životom, pozitivnim i negativnom emocijama, doživljenom stresu i načinima oporavka od stresa razlike nisu utvrđene. Razlike s obzirom na radni staž u školi utvrđene su u psihološkom procvatu, zadovoljstvu životom i pozitiv-nim emocijama koji su viši kod ispitanika s manje radnoga staža u školi. Rezultati hijerarhijske regresijske analize ukazuju da se najveći dio psihološkog procvata učitelja može pojasniti pomoću zadovoljstva životom i pozitivnih emocija, dok se za tehničko osoblje pojašnjava pomoću zadovoljstva životom, doživljenog stresa, pozitivnih i negativnih emocija.
Izvorni jezik
Hrvatski