Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1175662

Stres i emocije u školi – percepcija zaposlenika i načini oporavka u funkciji psihološkog procvata


Cerinski, Tomislav
Stres i emocije u školi – percepcija zaposlenika i načini oporavka u funkciji psihološkog procvata // Acta ladertina, 18 (2021), 2; 157-184 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1175662 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stres i emocije u školi – percepcija zaposlenika i načini oporavka u funkciji psihološkog procvata
(Stress and Emotions in School – Perception of Employees and Ways of Recovering in Function of Psychological Flourishing)

Autori
Cerinski, Tomislav

Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 18 (2021), 2; 157-184

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
emocije ; oporavak od posla ; psihološki procvat ; stres ; škola ; zadovoljstvo životom
(emotions ; recovery from work ; psychological flourishing ; stress ; school ; life satisfaction)

Sažetak
Prvi cilj istraživanja bio je ispitati razlike u percepciji doživljenog stresa, načinima oporavka od stresa različitih grupa zaposlenika u školama, psihološkog procvata, zadovoljstva životom, pozitivnih i negativnih emocija s obzirom na vrstu zaposlenja i radni staž. Drugi cilj istraživanja hijerarhijskom je regresijskom analizom ispitati doprinos spola, radnoga staža, zadovoljstva životom, emocija, doživljenog stresa i načina oporavka od stresa objašnjenju psihološkog procvata zaposlenika. Korišteni su sljedeći instrumenti: Skala doživljenog stresa, Skala zadovoljstva životom, PANAS skala, Skala oporavka od doživljenog stresa i Skala psihološkog procvata. Istraživanje je provedeno u petnaest osnovnih škola na ukupno 190 sudionika (166 žena i 24 muškarca). Među učiteljima i tehničkim osobljem razlike su utvrđene u psihološkom procvatu koji je viši kod učitelja, dok u razini zadovoljstva životom, pozitivnim i negativnom emocijama, doživljenom stresu i načinima oporavka od stresa razlike nisu utvrđene. Razlike s obzirom na radni staž u školi utvrđene su u psihološkom procvatu, zadovoljstvu životom i pozitiv-nim emocijama koji su viši kod ispitanika s manje radnoga staža u školi. Rezultati hijerarhijske regresijske analize ukazuju da se najveći dio psihološkog procvata učitelja može pojasniti pomoću zadovoljstva životom i pozitivnih emocija, dok se za tehničko osoblje pojašnjava pomoću zadovoljstva životom, doživljenog stresa, pozitivnih i negativnih emocija.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Tomislav Cerinski (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

morepress.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Cerinski, Tomislav
Stres i emocije u školi – percepcija zaposlenika i načini oporavka u funkciji psihološkog procvata // Acta ladertina, 18 (2021), 2; 157-184 (recenziran, članak, znanstveni)
Cerinski, T. (2021) Stres i emocije u školi – percepcija zaposlenika i načini oporavka u funkciji psihološkog procvata. Acta ladertina, 18 (2), 157-184.
@article{article, author = {Cerinski, Tomislav}, year = {2021}, pages = {157-184}, keywords = {emocije, oporavak od posla, psiholo\v{s}ki procvat, stres, \v{s}kola, zadovoljstvo \v{z}ivotom}, journal = {Acta ladertina}, volume = {18}, number = {2}, issn = {1845-3392}, title = {Stres i emocije u \v{s}koli – percepcija zaposlenika i na\v{c}ini oporavka u funkciji psiholo\v{s}kog procvata}, keyword = {emocije, oporavak od posla, psiholo\v{s}ki procvat, stres, \v{s}kola, zadovoljstvo \v{z}ivotom} }
@article{article, author = {Cerinski, Tomislav}, year = {2021}, pages = {157-184}, keywords = {emotions, recovery from work, psychological flourishing, stress, school, life satisfaction}, journal = {Acta ladertina}, volume = {18}, number = {2}, issn = {1845-3392}, title = {Stress and Emotions in School – Perception of Employees and Ways of Recovering in Function of Psychological Flourishing}, keyword = {emotions, recovery from work, psychological flourishing, stress, school, life satisfaction} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font