Pregled bibliografske jedinice broj: 1175279
Istarska i sjevernoprimorska motivika kao ishodište u svjetovnom (vokalnom) opusu Borisa Papandopula. Prilog proučavanju skladateljeva stvaralaštva na području solo pjesme
Istarska i sjevernoprimorska motivika kao ishodište u svjetovnom (vokalnom) opusu Borisa Papandopula. Prilog proučavanju skladateljeva stvaralaštva na području solo pjesme // Međunarodni muzikološki skup "Glazbeno obrazovanje u Istri tijekom stoljeća - U spomen Slavku Zlatiću" : Zbornik radova s trećeg međunarodnog muzikološkog skupa, Novigrad - Grožnjan, 20.-21. rujna 2002. / Gortan-Carlin, Ivana Paula (ur.).
Novigrad: Pučko otvoreno učilište Novigrad - Cittanova ; Katedra čakavskog sabora za glazbu Novigrad, 2004. str. 209-236
CROSBI ID: 1175279 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istarska i sjevernoprimorska motivika kao
ishodište u svjetovnom (vokalnom) opusu Borisa
Papandopula. Prilog proučavanju skladateljeva
stvaralaštva na području solo pjesme
(Istrian and Northern-coast motives as sources in
Boris Papandopulo`s vocal opus. An appendage to
the research of the composer`s creation of solo
songs)
Autori
Palić-Jelavić, Rozina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Međunarodni muzikološki skup "Glazbeno obrazovanje u Istri tijekom stoljeća - U spomen Slavku Zlatiću" : Zbornik radova s trećeg međunarodnog muzikološkog skupa, Novigrad - Grožnjan, 20.-21. rujna 2002.
Urednik/ci
Gortan-Carlin, Ivana Paula
Izdavač
Pučko otvoreno učilište Novigrad - Cittanova ; Katedra čakavskog sabora za glazbu Novigrad
Grad
Novigrad
Godina
2004
Raspon stranica
209-236
ISBN
953-95711-6-0
Ključne riječi
Boris Papandopulo, istarska i sjvernoprimorska motivika, istarska pučka glazba, čakavsko pjesništvo, solo popijevka, zborske skladbe
(Boris Papandopulo, Istrian and Northern-coast motives, Istrian folk music, Chakavian poetry, solo song, choral compositions)
Sažetak
Slijedom Papandopulovih raznovrsnih interesa, bila je razumljiva i autorova preokupacija nasljeđem istarske pučke glazbe i zanimljive oaze čakavskoga pjesništva kao jednoga od skladateljevih uporišta. Autorovi dodiri s Istrom, odnosno s istarsko- primorskom kulturnom baštinom, bili su višestruki i višeznačni, a povezanost se ogledala ne samo u njegovu skladateljskom i dirigentskom djelovanju, nego i u dugogodišnjem prijateljstvu s Ivanom Matetićem Ronjgovim te s mnogim književnicima toga podneblja, čije je čakavske stihove uglazbljivao (s Davidom Dašom Kabalinom, Dragom Gervaisom i dr.), potom u članstvu u Društvu "Ivan Matetić Ronjgov", kao i u suradnji s Dušanom Prašeljom. Uz to, skladatelj je često boravio u Rijeci, a u kasnijemu razdoblju života u Opatiji kao mjestu njegova stalnoga boravka. U nekim od skladateljevih ostvarenja odrazili su se elementi istarsko-primorskoga glazbenoga idioma, čije je značajke autor vješto interpolirao u vlastiti umjetnički izričaj. Vokalno (svjetovno) stvaralaštvo prožeto spomenutom glazbenom i tekstnom motivikom na području solističke popijevke odnosi se na 9 naslova u ciklusu sabranih pjesama (odnosno na 22 pojedinačne popijevke za solo glas uz pratnju), a unutar zborskoga opusa riječ je o 7 naslova u ciklusu sabranih zborskih skladbi ili pak o 15 pojedinačnih kratkih zborskih stavaka (a cappella ili s pratnjom). Iskoračivši prema prostoru izazovnoga i specifičnoga sloja istarskoga folklornoga idioma, autor je književno stvaralaštvo istarskih pjesnika oblikovao tipičnim "Papandopulovskim" glazbenim rukopisom, podarivši čakavskoj lirici novu fizionomiju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti
Napomena
Sažetak je skraćena verzija sažetka na engleskom i
talijanskom jeziku.
Kategorizacija: izvorni znanstveni rad
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti
Profili:
Rozina Palić-Jelavić
(autor)