Pregled bibliografske jedinice broj: 1174430
Operni i operetni predlošci u Padovčevim gitarskim transkripcijama
Operni i operetni predlošci u Padovčevim gitarskim transkripcijama // Ivan Padovec (1800. - 1873.) i njegovo doba / Ivan Padovec (1800-1873) and His Time / Katalinić, Vjera ; Majer-Bobetko, Sanja (ur.).
Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo, 2006. str. 209-246
CROSBI ID: 1174430 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Operni i operetni predlošci u Padovčevim gitarskim
transkripcijama
(Opera and Operetta Models in Padovec`s Guitar
Transcriptions)
Autori
Palić-Jelavić, Rozina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Ivan Padovec (1800. - 1873.) i njegovo doba / Ivan Padovec (1800-1873) and His Time
Urednik/ci
Katalinić, Vjera ; Majer-Bobetko, Sanja
Izdavač
Hrvatsko muzikološko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2006
Raspon stranica
209-246
ISBN
978-953-6090-16-3
Ključne riječi
Ivan Padovec, gitarske transkripcije, fantazija, varijacija, harmonizacija, Vincenzio Bellini, Getano Donizetti
(Ivan Padovec, giutar transcriptions, fantasy, variation, harnonization, Vincenzo Bellini, Gaetano Donizetti)
Sažetak
Gitarski virtuoz i skladatelj pretežito glazbe za gitaru, Ivan Padovec, skladao je, među inim, djela za gitaru u formi varijacija i fantazija, temeljeći ih na motivima / temama iz rada popularnih opera i opereta (pretežito talijanskih, ali i njemačkih te francuskih autora). Padovčeve transkripcije (ukupno 29, od op. 5. do op. 16) nastale su uglavnom prema temama iz opera seria (većina Bellinijevih /5/ te Donizettijevih /2/ i Auberove /1/ opere) ; neke pripadaju tragikomediji (jedna Bellinijeva), operi buffi (jedna Auberova) i velikoj operi (Meyerbeerova i Auberova opera), a samo se jedna transkripcija temelji na motivima iz baleta "Nina" (nepoznatog autora). Riječ je, naime, o 16 opera čije su teme u Padovčevim varijacijama, fantazijama i u jedinome potpourriju uglavnom solo arije, dueti, zborovi i orkestralni ulomci, a uz spomenute najzastupljenije autore opera, javljaju se i drugi (Flotow, Pacini, Lortzing, Wallace, Drechsler, Rossini, Mozart) za čijim je melodijama, dopunjujući ih pratnjom gitare, Padovec posezao u svojim harmonizacijama. Na temelju komparativne analize opernih partitura i Padovčevih rukopisa, osobita je pozornost posvećena ponajprije izvorištu brojnih tema pa tako i atribuciji pojedinoj operi, kao i njihovu mjestu unutar opernoga djela ; uz to, prosuđuje se o skladbenim postupcima te o distinkciji u njihovoj primjeni u fantazijama i varijacijama, naposljetku, i o razini skladateljeve invencije u stvaranju vlastitih skladbi - svojevrsne umjetničke "pretvorbe" iz vokalno-instrumentalnoga u gitarski medij.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
Napomena
Sažetak je skraćena verzija sažetka na engleskom
jeziku objavljenoga u naslovljenom radu.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti
Profili:
Rozina Palić-Jelavić
(autor)