Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1173308

Procjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na komunikaciju manifestacija u hrvatskom turizmu


Gluvačević, Dejan; Grgas, Zvonimir
Procjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na komunikaciju manifestacija u hrvatskom turizmu // Medijska istraživanja, 27 (2021), 2; 83-101 doi:10.22572/mi.27.2.4 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1173308 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Procjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na komunikaciju manifestacija u hrvatskom turizmu
(The impact assessment of the COVID-19 pandemic on the communication of events in Croatian tourism)

Autori
Gluvačević, Dejan ; Grgas, Zvonimir

Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 27 (2021), 2; 83-101

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
komunikacija u turizmu ; turizam ; pandemija COVID-19 ; turističke manifestacije
(communication in tourism ; tourism ; COVID-19 pandemic ; tourist manifestation)

Sažetak
Na primjeru velikih prikaza pokazuje se kompleksnost suvremenog svijeta. Umreženost koju nam je donijela globalizacija prijeti svaki lokalni problem učiniti globalnim, ali nam je i otvorila mogućnost za udruživanjem ukupnih potencijala čovječanstva u rješavanju zajedničkih problema. Iako pojava pandemije bolesti COVID-19 primarno mobilizira na djelovanje kojim će se zaštiti životi i zdravlje ljudi, nastala kriza snažno je utjecala na sve segmente društava te je pred njih postavila izazove na koje je potrebno odgovoriti. Društveni i gospodarski život znatno se usporio, a komunikacija mežu ljudima velikim se dijelom preselila u digitalno okruženje. Javnozdravstveni zahtjev za ograničenom mobilnošću ljudi i uvođenje fizička distance posebno su pogodili turistički sektor koji je do pojave pandemije snažno rastao na krilima globalizacije. Turistički djelatnici imaju sužen prostor djelovanja za vrijeme krize, ali stečena iskustva mogu poslužiti osnaživanju otpornosti na buduće krize, kao i na razvij novih modela turističkog poslovanja s posebnim naglaskom na komunikaciju u turizmu. Cilj je ovog rada ispitati na koji način turističke manifestacije u Hrvatskoj komuniciraju prema potencijalnim posjetiteljima u kontekstu COVID-19 krize. Za potrebe rada, prema kriterijima autora, odabrane su manifestacije na području Hrvatske koje imaju turistički karakter, pričemu se pazilo na razvnomjernu regionalnu zastupljenost. Kontekstualne razlike između manifestacija ne utječu na dobivene rezultate jer je fokus stavljen na univerzalnu komunikaciju u turizmu. Kako bi se došlo do ključnih rezultata provedeni su online anketni upitnici s predstavnicima organizatora manifestacija zaduženim za komunikaciju. Autori rada su anketni upitnik podijelili prema vremenskoj crti u tri dijela. PRvi dio odnosio se na komunikacijska iskustva pri organiziranju manifestacije koja se održala prije pandemije COVID-19. Drugi dio odnosi se na komunikaciju vezanu uz manifestaciju za vrijeme krize. Posljednji dio anketnog upitnika bio je predikcijski, odnosno tražio je od komunikacijskih stručnjaka predviđanje komunikacijskih modela u organiziranju manifestacija u postpandemijskom vremenu. Turizam traži stabilnost, ali krizu je potrebno prihvatiti i kao izazov. Na temelju iskustava potrebno je konstruirati procjene budućih modela djelovanja, a pritom je važna suradnja znanstvenika i praktičara u turizmu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku,
Veleučilište Edward Bernays

Profili:

Avatar Url Dejan Gluvačević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Gluvačević, Dejan; Grgas, Zvonimir
Procjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na komunikaciju manifestacija u hrvatskom turizmu // Medijska istraživanja, 27 (2021), 2; 83-101 doi:10.22572/mi.27.2.4 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
Gluvačević, D. & Grgas, Z. (2021) Procjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na komunikaciju manifestacija u hrvatskom turizmu. Medijska istraživanja, 27 (2), 83-101 doi:10.22572/mi.27.2.4.
@article{article, author = {Gluva\v{c}evi\'{c}, Dejan and Grgas, Zvonimir}, year = {2021}, pages = {83-101}, DOI = {10.22572/mi.27.2.4}, keywords = {komunikacija u turizmu, turizam, pandemija COVID-19, turisti\v{c}ke manifestacije}, journal = {Medijska istra\v{z}ivanja}, doi = {10.22572/mi.27.2.4}, volume = {27}, number = {2}, issn = {1330-6928}, title = {Procjena utjecaja pandemije bolesti COVID-19 na komunikaciju manifestacija u hrvatskom turizmu}, keyword = {komunikacija u turizmu, turizam, pandemija COVID-19, turisti\v{c}ke manifestacije} }
@article{article, author = {Gluva\v{c}evi\'{c}, Dejan and Grgas, Zvonimir}, year = {2021}, pages = {83-101}, DOI = {10.22572/mi.27.2.4}, keywords = {communication in tourism, tourism, COVID-19 pandemic, tourist manifestation}, journal = {Medijska istra\v{z}ivanja}, doi = {10.22572/mi.27.2.4}, volume = {27}, number = {2}, issn = {1330-6928}, title = {The impact assessment of the COVID-19 pandemic on the communication of events in Croatian tourism}, keyword = {communication in tourism, tourism, COVID-19 pandemic, tourist manifestation} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font