Pregled bibliografske jedinice broj: 1173195
SUSTAVNI UČINCI PANDEMIJE KORONAVIRUSA NA OBRAZOVANJE: GLOBALNE I LOKALNE PERSPEKTIVE
SUSTAVNI UČINCI PANDEMIJE KORONAVIRUSA NA OBRAZOVANJE: GLOBALNE I LOKALNE PERSPEKTIVE // 7. Dami Šime i Ante Starčevića - Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine (knjižica sažetaka) / Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis (ur.).
Zadar: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021. str. 43-44 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1173195 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
SUSTAVNI UČINCI PANDEMIJE KORONAVIRUSA NA OBRAZOVANJE: GLOBALNE I LOKALNE PERSPEKTIVE
(SYSTEMIC EFFECTS OF CORONAVIRUS PANDEMICS ON EDUCATION: GLOBAL AND LOCAL PERSPECTIVES)
Autori
Marinić, Damir ; Marinić, Ida
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
7. Dami Šime i Ante Starčevića - Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine (knjižica sažetaka)
/ Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis - Zadar : Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021, 43-44
ISBN
978-953-331-324-5
Skup
7. Dani Šime i Ante Starčevića: Globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine
Mjesto i datum
Online, 21.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
koronavirus, globalno društvo, integracija, sistemski pristup
(coronavirus, global society, integration, system approach)
Sažetak
U današnje su vrijeme ljudi suočeni s novim izazovima, u promjenjivom, kompleksnom društvu, koje je postalo “globalno selo“ u svakom smislu riječi – društvenom, političkom i ekonomskom. U takvome društvu, “stare“, pred-globalne vrijednosti isključujućeg individualizma, isključujućeg osjećaja “prava na“, zanemarujućeg stava prema sugrađanima, i naglašavanja individualnog uspjeha, potpuno su izgubile svrhu i smisao. Ti su učinci dodatno naglašeni trenutnom pandemijom koronavirusa, koja nije samo zdravstveni problem, već globalni problem s dalekosežnim sistemskim posljedicama, zahtijevajući od nas usvajanje novih vrijednosti i novog načina razmišljanja – vrijednosti koje postoje u svakom globalnom i integralnom sustavu u prirodi. Premda je pandemija ubrzala brojne globalne promjene, istovremeno je naglasila i važnost lokalne, neposredne okoline – obitelji, susjedstva, lokalne zajednice. Pri tom smo se našli u posve novoj situaciji socijalne izolacije, za koju nismo bili spremni, koja je nastupila gotovo iznenada, i dočekala nas nespremne za izazove koje je sa sobom nosila, od prilagodbe čitavog nastavnog procesa novonastaloj situaciji, do provedbe iste u online okruženju. Većina obrazovnih djelatnika nije educirana za takav rad, pogotovo ne u opsegu koji je novonastala situacija zahtijevala od njih. Stoga ćemo u ovom radu prikazati mogući novi odgojno-obrazovni okvir koji bi nam omogućio suočavanje sa izazovima globalnog društva i sistemskih učinaka pandemije. Naposlijetku, izložit ćemo i praktične implikacije takvog pristupa na oblikovanje kurikuluma i obrazovnog procesa u školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti