Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1172851

Povezanost sociodemografskih obilježja i ponašanja potrošača pri kupovini ribe


Ljevar, Sebastijan
Povezanost sociodemografskih obilježja i ponašanja potrošača pri kupovini ribe, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Agronomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1172851 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost sociodemografskih obilježja i ponašanja potrošača pri kupovini ribe
(The relationship between sociodemographic characteristics and consumers' behavior when purchasing fish)

Autori
Ljevar, Sebastijan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Agronomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
12.09

Godina
2017

Stranica
31

Mentor
Matulić, Daniel

Ključne riječi
sociodemografska obilježja, potrošači, prodavači, svježa riba, anketno ispitivanje
(sociodemographic characteristics, consumers' behavior, fish, fish markets, questionnaire)

Sažetak
Cilj rada bio je utvrditi ponašanje potrošača u kupovini i konzumaciji svježe ribe, te prodavača u prodaji svježe ribe. Cilj rada je također bio utvrditi povezanost sociodemografskih obilježja i ponašanja potrošača pri kupovini ribe. Anketno ispitivanje je provedeno na tri ribarnice u Gradu Zagrebu i ribarnicama u Požegi, Virovitici i Kutini na uzorku od 180 potrošača i 11 prodavača svježe ribe. Rezultati istraživanja pokazali su da potrošači najčešće konzumiraju ribu jedanput tjedno, pri čemu preferiraju morsku ribu. Najprodavanija vrsta morske ribe u svim ribarnicama je srdela, dok je pastrva najprodavanija slatkovodna riblja vrsta. Muškarci (88, 5%) češće odabiru ribarnicu kao mjesto kupnje ribe u odnosu na žene (73, 9%). Ispitanici „KV“ stupnja obrazovanja najčešće konzumiraju oslić (25, 3%) i srdelu (19, 8%), dok ispitanici visokog stupnja obrazovanja češće konzumiraju brancina (16, 7%) i pastrvu (27, 8%). Statistički značajna povezanost ustanovljena je između prebivališta potrošača i sklonosti potrošača prema konzumiranju morske ili slatkovodne ribe. Potrošači s prebivalištem u gradu preferiraju konzumiranje morske ribe (73, 9%), dok potrošači sa sela podjednako konzumiraju i morsku i slatkovodnu ribu. Sociodemografska obilježja poput dobi, stupnja obrazovanja, prihoda, mjesta odrastanja i prebivališta pokazala su značajniju statističku povezanost s mišljenjem ispitanika o cijeni ribe (p<0, 05). Tako primjerice najviše ispitanika koji cijenu ribe smatraju prihvatljivom pripada dobnom razredu od 18 – 29 godina (20, 8%). S obzirom na stupanj obrazovanja, 33, 3% ispitanika visokog stupnja obrazovanja cijenu ribe smatra prihvatljivom. Kod pripadnika „KV“ i srednjoškolskog stupnja obrazovanja taj udio je znatno manji te iznosi 2.2%, odnosno 5, 6%.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Daniel Matulić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ljevar, Sebastijan
Povezanost sociodemografskih obilježja i ponašanja potrošača pri kupovini ribe, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
Ljevar, S. (2017) 'Povezanost sociodemografskih obilježja i ponašanja potrošača pri kupovini ribe', diplomski rad, preddiplomski, Agronomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ljevar, Sebastijan}, year = {2017}, pages = {31}, keywords = {sociodemografska obilje\v{z}ja, potro\v{s}a\v{c}i, prodava\v{c}i, svje\v{z}a riba, anketno ispitivanje}, title = {Povezanost sociodemografskih obilje\v{z}ja i pona\v{s}anja potro\v{s}a\v{c}a pri kupovini ribe}, keyword = {sociodemografska obilje\v{z}ja, potro\v{s}a\v{c}i, prodava\v{c}i, svje\v{z}a riba, anketno ispitivanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ljevar, Sebastijan}, year = {2017}, pages = {31}, keywords = {sociodemographic characteristics, consumers' behavior, fish, fish markets, questionnaire}, title = {The relationship between sociodemographic characteristics and consumers' behavior when purchasing fish}, keyword = {sociodemographic characteristics, consumers' behavior, fish, fish markets, questionnaire}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font