Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1172813

Tipologija potrošača s obzirom na njihovu sklonost ostavljanju napojnice u restoranima


Piri Rajh, Sunčana; Koledić, Ivona
Tipologija potrošača s obzirom na njihovu sklonost ostavljanju napojnice u restoranima // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 19 (2021), 2; 53-70 doi:10.22598/zefzg.2021.2.53 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1172813 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tipologija potrošača s obzirom na njihovu sklonost ostavljanju napojnice u restoranima
(Typology of consumers based on their tipping behavior tendency in a restaurant setting)

Autori
Piri Rajh, Sunčana ; Koledić, Ivona

Izvornik
Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu (1333-8900) 19 (2021), 2; 53-70

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
Ostavljanje dodatnog novčanog iznosa (napojnice) ; Motivacijski čimbenici ostavljanja napojnice u restoranima ; Tipologija potrošača ; Segmentacija tržišta
(consumers' tipping behavior ; motivational factors of restaurant consumers' tipping behavior ; consumer typology ; market segmentation)

Sažetak
Pored cijene koju je potrošač dužan platiti za primljenu uslugu, davanje napojnice za istu tu uslugu predstavlja njegovo svjesno i namjerno izlaganje dodatnom novčanom trošku. S obzirom na to da bi potrošač mogao izbjeći ovaj trošak, ovim se radom nastoji odgovoriti na pitanje zašto potrošači ipak ostavljaju napojnice za primljenu uslugu u restoranima te postoje li razlike među potrošačima s obzirom na ovaj oblik njihova potrošačkog ponašanja. U tu su svrhu postavljena dva cilja rada, pri čemu je prvi cilj bio utvrditi strukture motivacijskih čimbenika zbog kojih potrošači ostavljaju napojnicu za primljenu uslugu u restoranima, dok je drugi cilj bio utvrditi mogu li se temeljem različitih struktura motivacijskih čimbenika potrošači grupirati u zasebne tržišne segmente. Empirijsko istraživanje provedeno je metodom ankete na prigodnom uzorku koji je činilo 106 ispitanika. Podaci su prikupljeni pomoću anketnog upitnika, koji je bio dostupan u elektroničkom obliku. Rezultati istraživanja pokazali su da postoje različite strukture motivacijskih čimbenika kada je u pitanju ostavljanje napojnica u restoranima, kao i to da se na temelju tih razlika potrošači mogu grupirati u zasebne tržišne segmente, ovisno o tome koja kombinacija motivacijskih čimbenika dominantno karakterizira promatrani oblik potrošačkog ponašanja. Ovo se ujedno može smatrati i osnovnim teorijskim doprinosom rada. Praktični doprinos rada ogleda se u tome što se marketinškim stručnjacima u području usluga pružaju smjernice koje dimenzije kvalitete usluge poboljšati, što bi se moglo odraziti na sklonost gostiju ostavljanju napojnice, ali i na zadovoljstvo zaposlenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sunčana Piri Rajh (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Piri Rajh, Sunčana; Koledić, Ivona
Tipologija potrošača s obzirom na njihovu sklonost ostavljanju napojnice u restoranima // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 19 (2021), 2; 53-70 doi:10.22598/zefzg.2021.2.53 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
Piri Rajh, S. & Koledić, I. (2021) Tipologija potrošača s obzirom na njihovu sklonost ostavljanju napojnice u restoranima. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 19 (2), 53-70 doi:10.22598/zefzg.2021.2.53.
@article{article, author = {Piri Rajh, Sun\v{c}ana and Koledi\'{c}, Ivona}, year = {2021}, pages = {53-70}, DOI = {10.22598/zefzg.2021.2.53}, keywords = {Ostavljanje dodatnog nov\v{c}anog iznosa (napojnice), Motivacijski \v{c}imbenici ostavljanja napojnice u restoranima, Tipologija potro\v{s}a\v{c}a, Segmentacija tr\v{z}i\v{s}ta}, journal = {Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu}, doi = {10.22598/zefzg.2021.2.53}, volume = {19}, number = {2}, issn = {1333-8900}, title = {Tipologija potro\v{s}a\v{c}a s obzirom na njihovu sklonost ostavljanju napojnice u restoranima}, keyword = {Ostavljanje dodatnog nov\v{c}anog iznosa (napojnice), Motivacijski \v{c}imbenici ostavljanja napojnice u restoranima, Tipologija potro\v{s}a\v{c}a, Segmentacija tr\v{z}i\v{s}ta} }
@article{article, author = {Piri Rajh, Sun\v{c}ana and Koledi\'{c}, Ivona}, year = {2021}, pages = {53-70}, DOI = {10.22598/zefzg.2021.2.53}, keywords = {consumers' tipping behavior, motivational factors of restaurant consumers' tipping behavior, consumer typology, market segmentation}, journal = {Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu}, doi = {10.22598/zefzg.2021.2.53}, volume = {19}, number = {2}, issn = {1333-8900}, title = {Typology of consumers based on their tipping behavior tendency in a restaurant setting}, keyword = {consumers' tipping behavior, motivational factors of restaurant consumers' tipping behavior, consumer typology, market segmentation} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font