Pregled bibliografske jedinice broj: 1172094
Teškoće u razvoju kao tema slikovnica za djecu
Teškoće u razvoju kao tema slikovnica za djecu // Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Ileš, Tatjana (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 562-578 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1172094 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teškoće u razvoju kao tema slikovnica za djecu
(Developmental disabilities in literature for
children and young people)
Autori
Kurilj Ivana ; Dragun, Dragica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
/ Ileš, Tatjana - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 562-578
ISBN
978-953-8181-33-7
Skup
1. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 05.12.2019. - 06.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
intelektualne teškoće, invaliditet, književnost za djecu i mlade, slikovnica, teškoće u razvoju
(intellectual disabilities, disability, literature for children and young people, picture book, developmental difficulties)
Sažetak
U radu se razmatraju teškoće u razvoju kao tematika u književnosti za djecu. Aktualnost teme proizlazi iz uvida u suvremeno društvo u kojemu se ne može zaobići potreba progovaranja o statusu osjetljivih skupina društva, pri čemu književnost, a posebice književnost za djecu i mlade, ima važnu ulogu u promicanju inkluzije i stvaranju inkluzivnoga društva. Kao cilj postavljeno je definiranje osnovnih pojmova vezanih uz teškoće u razvoju koji se pronalaze u korpusu. Tijekom analize slikovnica koje govore o: sljepoći, mucanju, cerebralnoj paralizi, intelektualnim teškoćama, poremećaju pažnje i autizmu utvrđeno je kako donose sliku stvarnih problema i situacija. Zaključeno je da književni tekstovi za djecu donose emocionalno nabijene situacije koje omogućavaju poistovjećivanje s književnim subjektom, čega je krajnji cilj čitateljsku empatiju razviti u primarnu (ljudsku) empatiju, krajnje razumijevanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija