Pregled bibliografske jedinice broj: 1171046
Odnos lektire i navika čitanja iz užitka učenika srednjih škola u Požegi
Odnos lektire i navika čitanja iz užitka učenika srednjih škola u Požegi, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 1171046 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos lektire i navika čitanja iz užitka učenika srednjih škola u Požegi
(The Relation Between Required Reading and Reading for Pleasure of High School Students in Požega)
Autori
Samardžić, Laura
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
30.09
Godina
2021
Stranica
65
Mentor
Martinović, Ivana
Ključne riječi
Lektira, čitanje, pismenost, čitateljski interesi, čitateljske navike
(Required reading, Reading, literacy, reading interests, reading habits)
Sažetak
U ovom diplomskom radu osvrće se na odnos lektire i navika čitanja iz užitka učenika srednjih škola u Požegi. Cilj je ovog diplomskog rada ispitati i prikazati odnos lektire i navika čitanja iz užitka učenika srednjih škola u Požegi. Rad se sastoji od teorijskog i empirijskog dijela. Teorijski dio opisuje što je čitanje, zašto bi se trebalo poticati čitati, zatim opisuje kurikulume s posebnim osvrtom na lektire i što one predstavljaju učenicima. Empirijski dio diplomskog rada predstavlja istraživanje Odnos lektire i navika čitanja iz užitka učenika srednjih škola u Požegi, provedeno za potrebe ovog diplomskog rada u Gimnaziji i Obrtničkoj školi u Požegi. Istraživačka metoda korištena u navedenom istraživanju je online anketni upitnik koji se sastojao od 12 pitanja, a koji je ispunilo 110 učenika od drugog do četvrtog razreda. Istraživanje je pokazalo da učenici čitaju iz užitka relativno malo te kako bi voljeli više čitati. Razlozi zbog kojih učenici manje čitaju u slobodno vrijeme svakako je škola i obaveze koje se vežu uz školu. Učenici koji čitaju u slobodno vrijeme preferiraju žanrove poput ljubavnih, avanturističkih, kriminalističkih te fantaziju i znanstvenu fantastiku. Knjige biraju prema izgledu knjige, debljini, vrsti književnog djela te naslovu i preporuci. Većina učenika čita redovno lektire, dok mali dio učenika ne čita jer smatraju lektire zamornima, dosadnima te relativno teškima za čitanje. Važno je napomenuti kako profesori hrvatskog jezika, uz knjižničare, potiču na čitanje iz užitka. Dobiveni rezultati pomažu prepoznati čitateljske navike, odnosno odnos lektire i navika čitanja iz užitka na temelju čega srednje škole, ali i knjižnice mogu procijeniti utjecaj lektira na naviku čitanja iz užitka te što mogu napraviti kako bi poboljšali svoje usluge i programe te utjecaj na učenike da više čitaju u slobodno vrijeme.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti