Pregled bibliografske jedinice broj: 1170111
Specifičnosti strateških saveza kao metoda rasta hotelskih poduzeća
Specifičnosti strateških saveza kao metoda rasta hotelskih poduzeća, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju, Dubrovnik
CROSBI ID: 1170111 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Specifičnosti strateških saveza kao metoda rasta
hotelskih poduzeća
(Specifics of Strategic Alliances as a Method of
Growth of Hotel Enterprises)
Autori
Miljas, Nikoleta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju
Mjesto
Dubrovnik
Datum
29.09
Godina
2021
Stranica
79
Mentor
Zorica Krželj-Čolović
Ključne riječi
strateški savezi, hotelijerstvo, turoperatori, avioprijevoznici, konkurencija, hotelska poduzeća
(strategic alliances, hotel industry, tour operators, airlines, competition, hotel companies)
Sažetak
Strateška savezi predstavljaju koalicije poduzeća koje nastaju s ciljem realizacije poslovnih ciljeva. Svrha povezivanja je ostvarenje boljih poslovnih ciljeva, rezultata poslovanja, podjela resursa za postizanje zajedničke koristi, poboljšanje konkurentskog položaja na međunarodnom tržištu. Poduzeća se danas strateški udružuju jer je nemoguće ostvariti konkurentsku prednost ako poduzeće ne stvori barem jedan strateški savez ili ako u njemu ne sudjeluje. Upravo sudjelovanje u strateškim savezima za pojedina poduzeća predstavlja ostvarenje boljih poslovnih rezultata prilikom jačanja konkurentske prednosti, nego prilikom snižavanja troškova, cijena i raznih drugih korištenih alata za ostvarenje udjela na tržištu. Strateški udružena poduzeća angažiraju posebna znanja vještine, zajednički posluju i podjelom svojih resursa nastoje ostvariti dugoročne planove, ciljeve, zajedničke interese na obostrano zadovoljstvo, a sve u cilju poboljšanja konkurentskog položaja na domaćem i međunarodnom tržištu. Također, saveze mogu osnivati kompanije iz različitih područja poslovanja ili iz sličnih područja, a savez je strateški ako definiranu strategiju slijede partneri. Primjere suradnje poduzeća iz različitih poslovanja imamo u hotelijerstvu između hotelskih poduzeća kroz vertikalnu integraciju. Vertikalnom integracijom hotelska poduzeća povezuju se s turoperatorima, avioprijevoznicima kako bi zajedničkom suradnjom ostvarili što bolji plasman na turističkom tržištu i konkurentske prednosti. Motivi koji dovode do strateškog povezivanja su najčešće: financijski , razmjena znanja i tehnologija te tržišni i upravljački motivi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija