Pregled bibliografske jedinice broj: 1170056
Osobine ličnosti, socijalna podrška i strategije suočavanja kao prediktori prilagodbe na studij
Osobine ličnosti, socijalna podrška i strategije suočavanja kao prediktori prilagodbe na studij, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1170056 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobine ličnosti, socijalna podrška i strategije suočavanja kao prediktori prilagodbe na studij
(Personality traits, social support and coping mechanisms as predictors of adaptation to college)
Autori
Oberan, Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
01.07
Godina
2021
Stranica
77
Mentor
Mlačić, Boris
Ključne riječi
osobine ličnosti, socijalna podrška, strategije suočavanja, prilagodba na studij
(personality traits, social support, coping mechanisms, adaptation to college)
Sažetak
Dosadašnja istraživanja utvrdila su odnos osobina ličnosti i prilagodbe na studij te je u većini studija utvrđeno da neuroticizam negativno predviđa sve aspekte prilagodbe na studij, dok savjesnost pozitivno predviđa akademsku i emocionalnu prilagodbu, a ekstraverzija socijalnu prilagodbu. Međutim putevi preko kojih su osobine ličnosti značajan prediktor prilagodbi na studij su nedovoljno istraženi. U ovom istraživanju ispitivao se odnos osobina ličnosti i prilagodbe na studij s naglaskom na strategije suočavanja i percipiranu socijalnu podršku kao medijatore u njihovoj vezi. Uzorak se sastojao od 305 hrvatskih studenata te je istraživanje provedeno on-line putem. Upitnici koji su se koristili bili su Markeri velepetorog modela ličnosti IPIP-50 (Mlačić i Goldberg, 2007), Multidimenzionalna skala percipirane socijalne podrške MSPSS (Zimet i sur., 1988), adaptacija Upitnika suočavanja sa stresnim situacijama (Sorić i Proroković, 2002) te novokonstruirani upitnik prilagodbe na studij. Rezultati su utvrdili značajnu povezanost savjesnosti, ekstraverzije i emocionalne stabilnosti sa svim aspektima prilagodbe na studij. Ugodnost je značajno predviđala socijalnu prilagodbu, a intelekt akademsku prilagodbu, prilagodbu na separaciju od obitelji i institucijsku privrženost. Strategije suočavanja i percipirana socijalna podrška također su bili značajni prediktori prilagodbe. Medijacijske analize utvrdile su značajni medijacijski učinak strategija suočavanja u odnosu osobina ličnosti i prilagodbe na studij, dok je percipirana socijalna podrška bila značajni medijator u odnosu pojedinih osobina ličnosti i socijalne prilagodbe. Istraživanje nudi novi pogled na dosadašnje spoznaje o prilagodbi na studij koja može biti otežavajuća u trenutno vrijeme pandemije, gdje su smanjeni socijalni kontakti te je iznenadno promijenjen način studiranja. U radu su objašnjenje moguće praktične implikacije istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Boris Mlačić
(mentor)