Pregled bibliografske jedinice broj: 1170035
Empirijska analiza usporedbe ekstrinzičnih i intrinzičnih motivacijskih čimbenika između poduzetnika i intrapoduzetnika
Empirijska analiza usporedbe ekstrinzičnih i intrinzičnih motivacijskih čimbenika između poduzetnika i intrapoduzetnika // Zbornik Sveučilišta Libertas, 6 (2021), 6; 195-211 doi:10.46672/zsl.6.6.13 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1170035 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Empirijska analiza usporedbe ekstrinzičnih i
intrinzičnih motivacijskih čimbenika između
poduzetnika i intrapoduzetnika
(Comparative empirical analysis of extrinsic and intrinsic
motivational factors betweenentrepreneurs and
intrapreneurs)
Autori
Turuk Mladen ; Morić Milovanović, Bojan ; Galić, Tihana
Izvornik
Zbornik Sveučilišta Libertas (2584-5055) 6
(2021), 6;
195-211
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
korporativno poduzetništvo ; poduzetnik ; intrapoduzetnik ; kvalitativno istraživanje ; motivacija
(corporate entrepreneurship ; entrepreneur ; intrapreneur ; qualitative research ; motivation)
Sažetak
Motivacija predstavlja čimbenik koji izaziva određeno željeno ponašanje, pri čemu različiti čimbenici određuju željeno ponašanje kod različitih tipova promatranih ekonomskih subjekata. Cilj rada je steći dublje razumijevanje glavnih razlika motivacije poduzetnika i intrapoduzetnika. U radu je pružen teorijski prikaz poduzetnika i intrapoduzetnikate su navedene najznačajnije sadržajne teorije motivacije. Također, u radu su prikazani različiti čimbenici motivacije koji su korišteni u istraživanju. Od ekstrizičnih motivacijskih čimbenika ispitivali su se novčana nagrada, izazov i trening, dok su se intrizični čimbenici ispitivali kroz moć, pripadnost i priznanje. Kako bi se ustanovilo navedeno provedeno je kvalitativno istraživanje te je u namjernom uzorku metodom polustandardiziranog intervjua ispitan utjecaj intrizičnih i ekstrizičnih čimbenika na motivaciju poduzetnika i intrapoduzetnika. Ustanovljeno je kako su poduzetnici više motivirani novcem i moći u usporedbi s onim što motivira intrapoduzetnike, a to su izazov i priznanje. Što se tiče treninga, pripadnosti i uspjeha, ti su faktori bili jednako motivirajući za poduzetnike i za intrapoduzetnike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb,
Institut za javne financije, Zagreb