Pregled bibliografske jedinice broj: 1169696
Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju
Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju / Zrilić, Smiljana (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2018 (zbornik)
CROSBI ID: 1169696 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju
Urednik/ci
Zrilić, Smiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, zbornik, ostalo
Izdavač
Sveučilište u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2018
Stranica
343
ISBN
978-953-331-252-1
Ključne riječi
interkulturalni pristup odgoju i obrazovanju ; različitosti u odgojno-obrazovnoj praksi
(intercultural approach to education ; differences in educational practice)
Sažetak
Zbornik radova Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju sa istoimenog znanstveno stručnog skupa, održanog od 21. do 22. rujna 2017. godine u Zadru u organizaciji Odjela za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru sadrži 20 radova koji naglašavaju uvažavanje i prihvaćanje različitosti od najranije dobi, kako bi djeca imala svoj vlastiti tijek razvoja potencijala. Ovdje se prvenstveno misli na razvoj potencijala djece i učenika s posebnim potrebama, bilo da se radi o djeci s teškoćama ili onima koji se ističu darovitošću, kao i na razvoj potencijala kulturno različitih učenika. Razvoj odnosa prema djeci različitog kulturnog podrijetla smatra se ključnim čimbenikom suočavanja s neminovnim promjenama uzrokovanima prijelazom jedinstvenih monokulturalnih u kulturno pluralne zajednice. U tom je kontekstu i cilj omogućiti polaznicima odgojno-obrazovnih ustanova postizanje najviše razine znanja u skladu s njihovim potencijalima, uvažavajući pritom različitost svakog pojedinog djeteta kao osnovnu pretpostavku suživota u multikulturnom društvu. Plenarnim izlaganjem ; Identitet i različitost: interkulturani pristup odgoju i obrazovanju, koji je uvršten u Zbornik kao pregledni članak dani su odgovori na brojna pitanja koja se postavljaju u našim školama, koje postaju interkulturani medij u funkciji promocije različitih identiteta. U većini radova se analizira problematika interkulturalnog pristupa odgoju i obrazovanju djece rane, predškolske i školske dobi. Promišljanje različitosti u kontekstu suvremenog vrtića i škole podrazumijeva različitost kao temelj koncepcije kurikuluma što svoj djeci i učenicima pruža jednake mogućnosti za sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu u skladu s njihovim mogućnostima. Jedan dio radova naglašava i ulogu odgojitelja i učitelja, razvoj njihovih kompetencija kako bi sve različitosti u kontekstu vrtića i škole doživjeti kao bogatstvo, a na toj osnovi gradili prepoznatljivost i identitet svoje ustanove.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)