Pregled bibliografske jedinice broj: 1169613
ZADOVOLJSTVO RODITELJA DJECE S TEŠKOĆAMA PARTICIPACIJOM POMOĆNIKA U NASTAVI
ZADOVOLJSTVO RODITELJA DJECE S TEŠKOĆAMA PARTICIPACIJOM POMOĆNIKA U NASTAVI // DHS-društvene i humanističke studije, 14 (2021), 1; 223-240 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1169613 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ZADOVOLJSTVO RODITELJA DJECE S TEŠKOĆAMA
PARTICIPACIJOM POMOĆNIKA U NASTAVI
(SATISFACTION OF PARENTS OF CHILDREN WITH
DIFFICULTIES WITH PARTICIPATION OF
TEACHING ASSISTANTS)
Autori
Zrilić, Smiljana ; Jadrijević Tomas, Antonija
Izvornik
DHS-društvene i humanističke studije (2490-3647) 14
(2021), 1;
223-240
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
pomoćnik u nastavi ; inkluzivni odgoj i obrazovanje ; učenik s teškoćama ; učitelji ; roditelj
(teaching assistant ; inclusive education ; a student with disabilities ; the teachers ; parents)
Sažetak
U radu se navode relevantne pretpostavke uspješnog provođenja inkluzivnog odgoja i obra-zovanja s posebnim osvrtom na ulogu pomoćnika u nastavi2. Zbog izrazito zahtjevne uloge učite- lja u složenom konceptu inkluzivnog odgoja i obrazovanja neophodno je uključiti pomoćnika. To je jedan od ključnih preduvjeta kvalitetne inkluzije, kako u ustanovama ranog i predškolskog odgoja, tako i u školi. Suočeni s izazovima inkluzivnog odgoja i obrazovanja, učitelji u preko-brojnim razrednim odjelima ne mogu kvalitetno provoditi inkluziju bez pomoćnika. Međutim, nije rijedak slučaj kako izostaje kvalitetna komunikacija učitelja i pomoćnika, roditelja i stručnih suradnika. U ovom radu istražit ćemo koliko su roditelji, kao značajni dionici uspješne inkluzije zadovoljni participacijom pomoćnika u nastavi, koji su razlozi zadovoljstva ili nezadovoljstva, što smatraju pozitivnim kod uvođenja pomoćnika, te što bi promijenili. Iako je istraživanjem obuhvaćen mali broj ispitanika, pa je teško donositi generalne zaključke, naglašavamo kako još uvijek nije zakonski postavljen kompetencijski profil pomoćnika
Izvorni jezik
Hrvatski