Pregled bibliografske jedinice broj: 1169582
RAZLIKOVNI KURIKULUM KAO PRETPOSTAVKA USPJEŠNE INKLUZIJE
RAZLIKOVNI KURIKULUM KAO PRETPOSTAVKA USPJEŠNE INKLUZIJE // Magistra Iadertina, 13 (2018), 1; 161-180 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1169582 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
RAZLIKOVNI KURIKULUM KAO PRETPOSTAVKA USPJEŠNE INKLUZIJE
(DIFFERENTIATED CURRICULUM AS AN ASSUMPTION OF SUCCESSFUL INCLUSION)
Autori
Zrilić, Smiljana
Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 13
(2018), 1;
161-180
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
učenici s posebnim potrebama, integracija, inkluzija, diferemcirani kurikulum, kompetencije učitelja
(pupils with special needs, integration, inclusion, differential curriculum, teacher competence)
Sažetak
Polazeći od realnosti da obrazovne institucije postaju stjecištima različitih etniciteta, kultura, religija i jezika, da učenici dolaze iz sve različitijih obitelji (jednoroditeljskih, binuklearnih, posvojiteljskih, udomiteljskih), te da su učenici s posebnim potrebama uključeni u redovite odgojno-obrazovne skupine, izazovi budućnosti pojedinca i društva ogledaju se, između ostaloga, u ustroju i kvaliteti obrazovnih sustava. Suočena s novim izazovima škola se mijenja u pravcu stvaranja povoljnih uvjeta za razvoj socijalnih, intelektualnih i emocionalnih kapaciteta učenika u skladu s njihovom kronološkom i mentalnom dobi. S tim u svezi neizbježni su zahtjevi na razini metodičke i sadržajne prilagodbe odgojno-obrazovnog procesa, odnosno posebne odgojno-obrazovne podrške različite vrste i razine. Govorimo o prilagođenim, tj. primjerenim programima i modelima učenja uz socijalno kompetentnog učitelja i ostale sudionike uključene u sve segmente odgoja i obrazovanja, izradi i mogućnostima implementacije diferencijalnih programa i razlikovnih kurikuluma. Nove obrazovne potrebe društva i pojedinca iniciraju zahtjev za stvaranjem takvog profila obrazovnih institucija koje predstavljaju stimulativnu sredinu za učenje i razvoj socijalnih odnosa. Mijenjaju se odnosi među ljudima u životnim zajednicama, te otvaraju pitanja dijaloga, suživota, snošljivosti i međusobnog uvažavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski