Pregled bibliografske jedinice broj: 1169374
Digitalna transformacija poslovanja proizvodno- tehničkih poduzeća
Digitalna transformacija poslovanja proizvodno- tehničkih poduzeća, 2021., diplomski rad, diplomski, Veleučilište u Karlovcu, Strojarski odjel, Karlovac
CROSBI ID: 1169374 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalna transformacija poslovanja proizvodno-
tehničkih poduzeća
(Digital transformation of production-technical
companies business)
Autori
Grčić, Marin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Veleučilište u Karlovcu, Strojarski odjel
Mjesto
Karlovac
Datum
17.09
Godina
2021
Stranica
71
Mentor
Luić, Ljerka
Ključne riječi
digitalna transformacija ; poslovanje ; proizvodno poduzeće ; poslovno-informacijski sustavi
(digital transformation ; business ; manufacturing company ; business-information systems)
Sažetak
U svijetu globalno povezanom i obilježenom iznimnim tehnološkim rastom i napretkom, a trenutačno i posljedicama pandemije uzrokovane novim koronavirusom, mnoga su poduzeća morala naglo promijeniti neke elemente poslovanja te poslovne strategije i odlučnije zakoračiti u digitalni svijet. Razvoj digitalnih tehnologija posljednjih je nekoliko desetljeća obilježio sve sfere društvenog, kulturnog i gospodarskog života. U mnogome je uvjetovao i promjene koje je bilo i jest potrebno uvesti, u manjoj ili većoj mjeri, u sve sfere poslovanja i proizvodnje. Općom promjenom korporativne kulture i uvođenjem informacijskih tehnologija u sveukupno djelovanje poduzeća, provodi se digitalna transformacija istih. U ovom će se radu, temeljenom na istraživanju putem upitnika, pokušati odgovoriti na pitanje koliko su hrvatska proizvodna poduzeća u tehničkom sektoru spremna na nju te kakvi su njihovi stavovi u vezi njezine provedbe i elemenata od kojih se sastoji. U istraživanjima provedenima na globalnoj razini, Hrvatska se smjestila u donji dio ljestvice po pitanju spremnosti na poslovno djelovanje u digitalnom dobu, a ona provedena u zemlji pokazuju još uvijek nedovoljno poznavanje prednostima koje može donijeti digitalna osviještenost, a zatim i provedba strategija usmjerenih k digitalnoj transformaciji. Početna hipoteza ovog rada temeljila se upravo na ovim podacima, odnosno pretpostavka je bila da će i većina ispitanih proizvodnih poduzeća biti nespremna ili samo djelomično spremna na provođenje digitalne transformacije. Ista, ipak, nije u potpunosti potvrđena jer je istraživanje pokazalo da su poduzeća koja su ispunila upitnik u većoj mjeri osviještena o potrebi i prednostima provođenja digitalne transformacije, iako je mnoga još nisu provela, ali su u fazi provedbe ili planiranja potrebnih strategija za njezino provođenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Karlovcu