Pregled bibliografske jedinice broj: 1169055
Slika Dalmacije u glazbenim spotovima na Youtubeu i njihova uloga u medijskoj prezentaciji Dalmacije
Slika Dalmacije u glazbenim spotovima na Youtubeu i njihova uloga u medijskoj prezentaciji Dalmacije // Communication management review, 06 (2021), 02; 66-89 doi:10.22522/cmr20210271 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1169055 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slika Dalmacije u glazbenim spotovima na Youtubeu i
njihova uloga u medijskoj prezentaciji Dalmacije
(The image of Dalmatia in music videos on Youtube and
their role in the media presentation of Dalmatia)
Autori
Malek, Lina ; Lovrić, Tena
Izvornik
Communication management review (2459-590X) 06
(2021), 02;
66-89
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Dalmacija ; YouTube ; glazbeni spotovi ; prezentacija baštine ; imidž destinacije
(Dalmatia ; YouTube ; music videos ; heritage presentation ; image destination)
Sažetak
Dalmacija je hrvatska regija bogata kulturnom i prirodnom baštinom. U 21. stoljeću nezamjenjivu ulogu u turističkoj promociji destinacije imaju novi mediji, osobito YouTube na kojem se svakodnevno pregleda više od milijardu sati videozapisa. Budući da su glazbeni spotovi svojevrsna prezentacija Dalmacije, ovim smo radom istražili kakva je slika Dalmacije u glazbenim spotovima na YouTubeu i u kojoj mjeri publika doživljava Dalmaciju onako kako je se prikazuje u spotovima. Kvantitativnom metodom analize sadržaja u službenim smo glazbenim spotovima (N=281) na YouTube kanalu Scardone, hrvatske diskografske kuće specijalizirane za dalmatinsku glazbu, ispitali zastupljenost vizualnih elemenata (obilježja) koji prema recentnoj literaturi prezentiraju baštinu Dalmacije. Analiziravši 1288 minuta i 52 sekunde audiovizualnog sadržaja utvrdili smo kako su Jadransko more i kamena građevina najzastupljenija obilježja Dalmacije u glazbenim spotovima. Jadransko more, dalmatinska vegetacija, kamene kale i galeb ona su obilježja na temelju kojih više od 90 % ispitanika (N=225) online anketnog upitnika percipira Dalmaciju. Može se stoga zaključiti kako glazbeni spotovi na YouTubeu imaju značajnu ulogu u vizualnoj prezentaciji i promociji Dalmacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Glazbena umjetnost, Geografija, Kroatologija