Pregled bibliografske jedinice broj: 1169018
Izazovi "novog hibridnog ekosistema": slavne osobe, lažne vijesti i Covid-19
Izazovi "novog hibridnog ekosistema": slavne osobe, lažne vijesti i Covid-19 // Međunarodni interdisciplinarni znanstveni simpozij "Filozofijska misao u vremenu fake newsa, govora mržnje, infodemije, manipuliranja i neslobode medija" (2021.) - sažeci izlaganja / Alić, Sead (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2021. str. 50-50 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1169018 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi "novog hibridnog ekosistema": slavne osobe,
lažne vijesti i Covid-19
(Challenges of "a new hybrid ecosystem": celebrities,
fake news and Covid-19)
Autori
Zeman, Zdenko ; Topić, Martina ; Geiger Zeman, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodni interdisciplinarni znanstveni simpozij "Filozofijska misao u vremenu fake newsa, govora mržnje, infodemije, manipuliranja i neslobode medija" (2021.) - sažeci izlaganja
/ Alić, Sead - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2021, 50-50
Skup
Međunarodni interdisciplinarni znanstveni simpozij "Filozofijska misao u vremenu fake newsa, govora mržnje, infodemije, manipuliranja i neslobode medija"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.09.2021. - 24.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
mediji ; "novi hibridni ekosistem" ; COVID-19 ; slavne osobe ; lažne vijesti
(media ; “new hybrid ecosystem” ; COVID-19 ; celebrities ; fake news)
Sažetak
Kompleksna isprepletenost mainstream medija i društvenih medija rezultirala je stvaranjem “novog hibridnog ekosistema” u kojem se ljudi primarno angažiraju oko ideja/vijesti objavljenima na društvenim mrežama koje onda mainstream mediji prenose kao vijesti (Wheeler n.a.). U tom novom “hiper-povezanom okolišu” (Pepper n.a.) “lažne vijesti” zauzimaju specifično mjesto. Dakako, koncept “lažnih vijesti” je kompleksan jer figurira kao pojam kišobrana kojim se pokrivaju različite stvari i raznolike prakse od kojih su neke ranije poznate dok su druge novijeg datuma (Eyal n.a.). Novi komunikacijski okoliš i ulogu lažnih vijesti u njemu moguće je analizirati i kroz optiku fenomena slavnih. Razmatrajući slavne osobe u kontekstu lažnih vijesti evidentna je njihova kontradiktorna pozicija – s jedne strane, slavna osoba može biti subjekt oko kojeg se konstruira lažna vijest i glasina, a s druge strane slavna osoba može figurirati kao “super- prenositelj” lažnih vijesti i dezinformacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb