Pregled bibliografske jedinice broj: 1168959
Inkluzivno obrazovanje i pomoćnici u nastavi
Inkluzivno obrazovanje i pomoćnici u nastavi // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2019. str. 29-43 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1168959 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inkluzivno obrazovanje i pomoćnici u nastavi
(Inclusive education and teachingassistants)
Autori
Igrić, Ljiljana ; Marinić, Mateja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2019, 29-43
Skup
10. Međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Istanbul, Turska, 21.06.2019. - 23.06.2019
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učitelj ; pomoćnik u nastavi ; kompetencije pomoćnika za suradničko poučavanje ; kvalitativno istraživanje
(teacher ; teaching assistant ; teaching assistant competencies ; collaborative teaching ; qualitative research)
Sažetak
Realizacija prava na obrazovanje učenika s posebnim potrebama velik je izazov obrazovnim politikama, kako u svijetu tako i u Hrvatskoj. Zato se unatrag dvadesetak godina razvijaju posebni sustavi potpore za podizanje razine pristupačnosti škola. Jedan od učinkovitih oblika podrške inkluzivnom obrazovanju pomoćnici su u nastavi, čiji broj u Hrvatskoj progresivno raste tijekom posljednjih 10 godina. Prije negoli se zakonski regulira to zanimanje, neophodno je saznati kako se u praksi provodi taj oblik podrške i koja je njegova uloga u inkluzivnom obrazovanju. Svrha je ovoga rada, koji je dio zajedničkog projekta Centra inkluzivne potpore IDEM i Učilišta IDEM naslovljenog „Uloga pomoćnika u nastavi iz perspektive nastavnika i pomoćnika u nastavi“, dobiti potpuniji uvid u kompetencije pomoćnika u nastavi i suradnju s učiteljima, njihovim neposrednim suradnicima u odgoju i obrazovanju. Istraživačka pitanja su se odnosila na usporedbu perspektiva učitelja i pomoćnika u nastavi u odnosu na kompetencije pomoćnika i njihovu međusobnu suradnju. U tu je svrhu provedeno kvalitativno istraživanje primjenom osam fokus grupnih intervjua sa 69 sudionika, i to 40 učitelja i 29 pomoćnika u nastavi. Empirijsku građu za kvalitativnu analizu činio je transkribirani materijal fokus grupnih intervjua zajedno s podacima iz općih upitnika i školske dokumentacije, te je primijenjena analiza s unaprijed definiranim okvirima ili temama (Ritchie & Spencer, 1994). Usporedbom perspektiva dvaju skupina sudionika o kompetencijama pomoćnika i suradnji između pomoćnika i učitelja pokazalo se da se one djelomično podudaraju. To ukazuje na to da još uvijek postoje neke nejasnoće u odnosu na ovo zanimanje, kao i na suradnju pri inkluzivnom poučavanju, o čemu će se morati voditi računa prilikom utvrđivanja standarda zanimanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)