Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1168959

Inkluzivno obrazovanje i pomoćnici u nastavi


Igrić, Ljiljana; Marinić, Mateja
Inkluzivno obrazovanje i pomoćnici u nastavi // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2019. str. 29-43 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1168959 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Inkluzivno obrazovanje i pomoćnici u nastavi
(Inclusive education and teachingassistants)

Autori
Igrić, Ljiljana ; Marinić, Mateja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2019, 29-43

Skup
10. Međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih

Mjesto i datum
Istanbul, Turska, 21.06.2019. - 23.06.2019

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
učitelj ; pomoćnik u nastavi ; kompetencije pomoćnika za suradničko poučavanje ; kvalitativno istraživanje
(teacher ; teaching assistant ; teaching assistant competencies ; collaborative teaching ; qualitative research)

Sažetak
Realizacija prava na obrazovanje učenika s posebnim potrebama velik je izazov obrazovnim politikama, kako u svijetu tako i u Hrvatskoj. Zato se unatrag dvadesetak godina razvijaju posebni sustavi potpore za podizanje razine pristupačnosti škola. Jedan od učinkovitih oblika podrške inkluzivnom obrazovanju pomoćnici su u nastavi, čiji broj u Hrvatskoj progresivno raste tijekom posljednjih 10 godina. Prije negoli se zakonski regulira to zanimanje, neophodno je saznati kako se u praksi provodi taj oblik podrške i koja je njegova uloga u inkluzivnom obrazovanju. Svrha je ovoga rada, koji je dio zajedničkog projekta Centra inkluzivne potpore IDEM i Učilišta IDEM naslovljenog „Uloga pomoćnika u nastavi iz perspektive nastavnika i pomoćnika u nastavi“, dobiti potpuniji uvid u kompetencije pomoćnika u nastavi i suradnju s učiteljima, njihovim neposrednim suradnicima u odgoju i obrazovanju. Istraživačka pitanja su se odnosila na usporedbu perspektiva učitelja i pomoćnika u nastavi u odnosu na kompetencije pomoćnika i njihovu međusobnu suradnju. U tu je svrhu provedeno kvalitativno istraživanje primjenom osam fokus grupnih intervjua sa 69 sudionika, i to 40 učitelja i 29 pomoćnika u nastavi. Empirijsku građu za kvalitativnu analizu činio je transkribirani materijal fokus grupnih intervjua zajedno s podacima iz općih upitnika i školske dokumentacije, te je primijenjena analiza s unaprijed definiranim okvirima ili temama (Ritchie & Spencer, 1994). Usporedbom perspektiva dvaju skupina sudionika o kompetencijama pomoćnika i suradnji između pomoćnika i učitelja pokazalo se da se one djelomično podudaraju. To ukazuje na to da još uvijek postoje neke nejasnoće u odnosu na ovo zanimanje, kao i na suradnju pri inkluzivnom poučavanju, o čemu će se morati voditi računa prilikom utvrđivanja standarda zanimanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ljiljana Igrić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Igrić, Ljiljana; Marinić, Mateja
Inkluzivno obrazovanje i pomoćnici u nastavi // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2019. str. 29-43 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Igrić, L. & Marinić, M. (2019) Inkluzivno obrazovanje i pomoćnici u nastavi. U: Nikolić, M. & Vantić-Tanjić, M. (ur.)Unapređenje kvalitete života djece i mladih.
@article{article, author = {Igri\'{c}, Ljiljana and Marini\'{c}, Mateja}, year = {2019}, pages = {29-43}, keywords = {u\v{c}itelj, pomo\'{c}nik u nastavi, kompetencije pomo\'{c}nika za suradni\v{c}ko pou\v{c}avanje, kvalitativno istra\v{z}ivanje}, title = {Inkluzivno obrazovanje i pomo\'{c}nici u nastavi}, keyword = {u\v{c}itelj, pomo\'{c}nik u nastavi, kompetencije pomo\'{c}nika za suradni\v{c}ko pou\v{c}avanje, kvalitativno istra\v{z}ivanje}, publisher = {Udru\v{z}enje za podr\v{s}ku i kreativni razvoj djece i mladih}, publisherplace = {Istanbul, Turska} }
@article{article, author = {Igri\'{c}, Ljiljana and Marini\'{c}, Mateja}, year = {2019}, pages = {29-43}, keywords = {teacher, teaching assistant, teaching assistant competencies, collaborative teaching, qualitative research}, title = {Inclusive education and teachingassistants}, keyword = {teacher, teaching assistant, teaching assistant competencies, collaborative teaching, qualitative research}, publisher = {Udru\v{z}enje za podr\v{s}ku i kreativni razvoj djece i mladih}, publisherplace = {Istanbul, Turska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font