Pregled bibliografske jedinice broj: 1168665
Teškoće prijelaza sa (srednjo)školske na fakultetsku matematiku
Teškoće prijelaza sa (srednjo)školske na fakultetsku matematiku // Stručna sekcija Hrvatskoga matematičkoga društva
Zagreb, Hrvatska, 2021. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, pp prezentacija, ostalo)
CROSBI ID: 1168665 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teškoće prijelaza sa (srednjo)školske na fakultetsku
matematiku
(The transition difficulties from (high) school to
university mathematics)
Autori
Baranović, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, ostalo
Skup
Stručna sekcija Hrvatskoga matematičkoga društva
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 17.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
komunikacijsko-kognitivni konflikti, matematički diskursi, razvoj matematičkog mišljenja, rješavanje problema, troslojni način poučavanja
(commognitive conflicts, mathematical discourses, mathematical thinking development, problem solving, three-layer teaching)
Sažetak
Prelaskom iz statusa učenika u status studenta osoba mijenja svoj društveni život i akademsko okruženje, ali i predmetni diskurs zbog čega dolazi do teškoća u savladavanju i matematičkih kolegija. Nadalje, kada kurikularne promjene nisu usklađene s društvenim promjenama, pretpostavljena predznanja i vještine učenika potrebne za nastavak učenja matematike na fakultetskoj razini postaju prilično neujednačena, a često i nedostatna. S aspekta nastave matematike, prisutan je popriličan raskorak u pristupu i načinu poučavanja te u zahtjevima koji se stavljaju pred učenike u školi u odnosu na studente na fakultetu. Zbog tih razlika javljaju se komunikacijsko-kognitivni konflikti koji se teško rješavaju, a posebno ako se na njih eksplicitno ne ukaže. Zato je važno osvještavati moguće teškoće koje dovode do nemogućnosti ostvarivanja postavljenih obrazovnih ishoda matematičkih kolegija, posebno na prvoj godini fakulteta. S tim ciljem, ovim radom želi se ukazati na dvije vrste teškoća: one koje proizlaze iz same prirode matematike te one koje su posljedica različitih pristupa poučavanju (različiti diskursi). Poseban naglasak stavlja se na troslojni način poučavanja te proces rješavanja problema kroz odabrane primjere.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-Šifra projekta FFST-INST-2020-33 - Izgradnja koncepta funkcije te razvoj funkcijskog mišljenja kroz učenje i poučavanje matematike (Baranović, Nives, VLASTITA-SREDSTVA - Institucijski projekt) ( CroRIS)
Profili:
Nives Baranović
(autor)