Pregled bibliografske jedinice broj: 1168401
Uloga školskih stručnih suradnika u suočavanju učenika sa stresnim situacijama za vrijeme nastave na daljinu
Uloga školskih stručnih suradnika u suočavanju učenika sa stresnim situacijama za vrijeme nastave na daljinu // Coping with Crisis – Pathways Towards Resilience - 3rd International Scientific Conference of the Department of Psychology of the Catholic University of Croatia / Pačić-Turk, Ljiljana ; Žutić, Maja (ur.).
Zagreb: Department of Psychology, Catholic University of Croatia, 2021. str. 197-198 (radionica, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1168401 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga školskih stručnih suradnika u suočavanju
učenika sa stresnim situacijama za vrijeme nastave
na daljinu
(The role of school counselors in dealing with
students' stressful situations during
distance learning)
Autori
Brebrić, Zdenka ; Ileković, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Coping with Crisis – Pathways Towards Resilience - 3rd International Scientific Conference of the Department of Psychology of the Catholic University of Croatia
/ Pačić-Turk, Ljiljana ; Žutić, Maja - Zagreb : Department of Psychology, Catholic University of Croatia, 2021, 197-198
Skup
3. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta “Suočavanje s kriznim situacijama – putevi jačanja otpornosti”
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.12.2021. - 11.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastava na daljinu, pandemija, potpora, priča, stručni suradnici, suočavanje
(distance learning, pandemic, support, storytelling, school counselors, coping)
Sažetak
Za vrijeme pandemije uvjetovane SARS-CoV-2 virusom, školski se sustav našao pred izazovima s kojima se susreće prvi put: organizacijskim, metodičko-didaktičkim, psihološkim, sociološkim te s nužnošću brzog reagiranja s nesređenom i nestrukturiranom vanjskom potporom. Stručni su suradnici u školama kod prvog zatvaranja i nastave na daljinu ostavljeni bez jasnih uputa koji je otvorio prostor kreativnosti, međusobne razmjene iskustava i potpore. Jedan od kreativnih načina je pisanje i pričanje/čitanje priča, objavljivanje na You Tube kanalu i platformi Microsoft Teams. U njima su se na humorističan način kroz pero učenika Kreše, iznosile brojne krizne učeničke, ali i obiteljske situacije tijekom zatvaranja i nastave na daljinu te se na taj način pružala potpora učenicima, ali i njihovim obiteljima u ventiliranju negativnih emocija te njihovo kanaliziranje na optimalne načine. Odaziv i komentari bili su poticaj da se napiše i ispriča cijeli serijal priča koji je poslije ukoričen u dječji roman. Svrha je i cilj ove radionice iznalaženje kreativnih načina kojima stručni suradnici mogu pružali potporu učenicima u suočavanju s naglim promjenama u vrijeme kriznih situacija kao što je bio period prvog zatvaranja i provođenja nastave na daljinu. Također se može pokazati pozitivna strana informacijsko - komunikacijskijih tehnologija (IKT) kroz trajnu dostupnost sadržaja namijenjenih učenicima. Sudionici će u ovoj radionici uvidjeti kako se na iskustven i humorističan način može pružiti neophodna potpora. Moći će prepoznati pisanje/ čitanje priča kao strategiju razumijevanja učeničkih stresnih situacija i ventiliranje negativnih emocija. Analizom priča moći će se razlikovati vrste kriznih učeničkih situacija, načine suočavanja sa stresom, predložiti primjerene oblika potpore i anticipirati vlastita kreativna rješenja za pružanje potpore u sličnim situacijama. Aktivnosti za sudionike sastojat će od slušanja dviju autorske priča, uočavanja stresnih situacija kod glavnih likova, analiziranja načina njihovog suočavanja, identificiranja rizičnih i zaštitnih faktora, predlaganja oblika i načina savjetodavnog rada koja bi se primjenjivala kao primjereni oblik pedagoško-psihološke podrške.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija