Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1168400

Jedan bombon ili dva u dobi od šest godina: ima li važnosti za kasniji školski život i zašto?


Rijavec, Majda; Ljubin - Golub, Tajana; Brebrić, Zdenka
Jedan bombon ili dva u dobi od šest godina: ima li važnosti za kasniji školski život i zašto? // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23 (2021), Sp.Ed.1; 105-123 doi:10.15516/cje.v23i0.4081 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1168400 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jedan bombon ili dva u dobi od šest godina: ima li važnosti za kasniji školski život i zašto?
(One candy or two at the age of six: does it matter for later school life and why?)

Autori
Rijavec, Majda ; Ljubin - Golub, Tajana ; Brebrić, Zdenka

Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 23 (2021), Sp.Ed.1; 105-123

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
emocionalna inteligencija ; kvaliteta školskoga života ; odgođeno zadovoljenje ; zadovoljstvo životom
(delay of gratification ; emotional intelligence ; life satisfaction ; quality of school life)

Sažetak
U ovom istraživanju ispitivala se ulogu rane odgode zadovoljenja i njezine pozitivne ishode u kasnijem djetetovom životu. Više specifično, nastojalo se utvrditi je li izmjerena odgoda zadovoljstva šestogodišnjaka predviđa njihovu kasniju emocionalnu inteligenciju, kvalitetu školskoga života i zadovoljstva životom u višim razredima osnovne škole. Osim toga, nastojala se istražiti posrednička uloga emocionalne inteligencije u odnosu između odgode zadovoljenja u predškolskoj dobi i kasnije kvalitete školskoga života i životnoga zadovoljstva životom. Uzorak je uključivao 141 učenika (48, 2 % djevojčica). Odgoda zadovoljenja izmjerena je u populaciji šestogodišnjaka ; drugo mjerenje za jedan dio uzorka učinjeno je u sedmom, a za drugi dio uzorka u osmom razredu. Odgoda zadovoljenja izmjerena je zadatkom odgode zadovoljenja: djeca su imala priliku pojesti jedan primamljiv slatkiš odmah ili su mogla odabrati više slatkiša ako čekaju određeno vrijeme, dok rade zadatke procjene. Ostali mjerni instrumenti bili su Skala emocionalne inteligencije (Wong i Low, 2002), Upitnik o kvaliteti školskog života (Leonard, 2002 ; Raboteg Šarić i sur., 2009) i Skala učeničkog zadovoljstva životom (Huebner, 1991). Rezultati istraživanja pokazuju da su učenici koji su uspjeli odgoditi zadovoljenje u predškolskoj dobi kasnije bili zadovoljniji životom, imali veći osjećaj akademskoga postignuća i višu emocionalnu inteligenciju (upotreba emocija za olakšavanje izvedbe i unutarnje regulacije emocija). Analize medijacije polučile su rezultate koji govore u prilog tome da je cjelokupna emocionalna inteligencija posrednik u odnosu između odgode zadovoljenja i životnoga zadovoljstva. Osim toga, sastavnica emocionalne inteligencije koja olakšava izvedbu smatra se značajnim posrednikom između odgode zadovoljenja i percepcije važnosti školskoga postignuća. Može se zaključiti da jačanje regulatornih mehanizama u predškolskoj dobi može biti korisno za oboje - zadovoljstvo životom i doživljaj smisla postignuća u višim razredima osnovne škole.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tajana Ljubin Golub (autor)

Avatar Url Zdenka Brebrić (autor)

Avatar Url Majda Rijavec (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Rijavec, Majda; Ljubin - Golub, Tajana; Brebrić, Zdenka
Jedan bombon ili dva u dobi od šest godina: ima li važnosti za kasniji školski život i zašto? // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23 (2021), Sp.Ed.1; 105-123 doi:10.15516/cje.v23i0.4081 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Rijavec, M., Ljubin - Golub, T. & Brebrić, Z. (2021) Jedan bombon ili dva u dobi od šest godina: ima li važnosti za kasniji školski život i zašto?. Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23 (Sp.Ed.1), 105-123 doi:10.15516/cje.v23i0.4081.
@article{article, author = {Rijavec, Majda and Ljubin - Golub, Tajana and Brebri\'{c}, Zdenka}, year = {2021}, pages = {105-123}, DOI = {10.15516/cje.v23i0.4081}, keywords = {emocionalna inteligencija, kvaliteta \v{s}kolskoga \v{z}ivota, odgo\djeno zadovoljenje, zadovoljstvo \v{z}ivotom}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v23i0.4081}, volume = {23}, number = {Sp.Ed.1}, issn = {1848-5189}, title = {Jedan bombon ili dva u dobi od \v{s}est godina: ima li va\v{z}nosti za kasniji \v{s}kolski \v{z}ivot i za\v{s}to?}, keyword = {emocionalna inteligencija, kvaliteta \v{s}kolskoga \v{z}ivota, odgo\djeno zadovoljenje, zadovoljstvo \v{z}ivotom} }
@article{article, author = {Rijavec, Majda and Ljubin - Golub, Tajana and Brebri\'{c}, Zdenka}, year = {2021}, pages = {105-123}, DOI = {10.15516/cje.v23i0.4081}, keywords = {delay of gratification, emotional intelligence, life satisfaction, quality of school life}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v23i0.4081}, volume = {23}, number = {Sp.Ed.1}, issn = {1848-5189}, title = {One candy or two at the age of six: does it matter for later school life and why?}, keyword = {delay of gratification, emotional intelligence, life satisfaction, quality of school life} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font