Pregled bibliografske jedinice broj: 1168400
Jedan bombon ili dva u dobi od šest godina: ima li važnosti za kasniji školski život i zašto?
Jedan bombon ili dva u dobi od šest godina: ima li važnosti za kasniji školski život i zašto? // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23 (2021), Sp.Ed.1; 105-123 doi:10.15516/cje.v23i0.4081 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1168400 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jedan bombon ili dva u dobi od šest godina: ima li
važnosti za kasniji školski život i zašto?
(One candy or two at the age of six: does it matter
for later school life and why?)
Autori
Rijavec, Majda ; Ljubin - Golub, Tajana ; Brebrić, Zdenka
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 23
(2021), Sp.Ed.1;
105-123
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
emocionalna inteligencija ; kvaliteta školskoga života ; odgođeno zadovoljenje ; zadovoljstvo životom
(delay of gratification ; emotional intelligence ; life satisfaction ; quality of school life)
Sažetak
U ovom istraživanju ispitivala se ulogu rane odgode zadovoljenja i njezine pozitivne ishode u kasnijem djetetovom životu. Više specifično, nastojalo se utvrditi je li izmjerena odgoda zadovoljstva šestogodišnjaka predviđa njihovu kasniju emocionalnu inteligenciju, kvalitetu školskoga života i zadovoljstva životom u višim razredima osnovne škole. Osim toga, nastojala se istražiti posrednička uloga emocionalne inteligencije u odnosu između odgode zadovoljenja u predškolskoj dobi i kasnije kvalitete školskoga života i životnoga zadovoljstva životom. Uzorak je uključivao 141 učenika (48, 2 % djevojčica). Odgoda zadovoljenja izmjerena je u populaciji šestogodišnjaka ; drugo mjerenje za jedan dio uzorka učinjeno je u sedmom, a za drugi dio uzorka u osmom razredu. Odgoda zadovoljenja izmjerena je zadatkom odgode zadovoljenja: djeca su imala priliku pojesti jedan primamljiv slatkiš odmah ili su mogla odabrati više slatkiša ako čekaju određeno vrijeme, dok rade zadatke procjene. Ostali mjerni instrumenti bili su Skala emocionalne inteligencije (Wong i Low, 2002), Upitnik o kvaliteti školskog života (Leonard, 2002 ; Raboteg Šarić i sur., 2009) i Skala učeničkog zadovoljstva životom (Huebner, 1991). Rezultati istraživanja pokazuju da su učenici koji su uspjeli odgoditi zadovoljenje u predškolskoj dobi kasnije bili zadovoljniji životom, imali veći osjećaj akademskoga postignuća i višu emocionalnu inteligenciju (upotreba emocija za olakšavanje izvedbe i unutarnje regulacije emocija). Analize medijacije polučile su rezultate koji govore u prilog tome da je cjelokupna emocionalna inteligencija posrednik u odnosu između odgode zadovoljenja i životnoga zadovoljstva. Osim toga, sastavnica emocionalne inteligencije koja olakšava izvedbu smatra se značajnim posrednikom između odgode zadovoljenja i percepcije važnosti školskoga postignuća. Može se zaključiti da jačanje regulatornih mehanizama u predškolskoj dobi može biti korisno za oboje - zadovoljstvo životom i doživljaj smisla postignuća u višim razredima osnovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus