Pregled bibliografske jedinice broj: 1168372
Uloga odgojitelja u radu s djecom predškolske dobi s poremećajima jezičnogovorno-glasovne komunikacije
Uloga odgojitelja u radu s djecom predškolske dobi s poremećajima jezičnogovorno-glasovne komunikacije // Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti / Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav (ur.).
Čakovec: Odsjek u Čakovcu Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 85-96 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1168372 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga odgojitelja u radu s djecom predškolske dobi s poremećajima jezičnogovorno-glasovne komunikacije
(The role of pre-school educators working with children with speech, language and communication difficulties)
Autori
Kudek Mirošević, Jasna ; Vuić, Božica ; Perković, Mihaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti
/ Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav - Čakovec : Odsjek u Čakovcu Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2020, 85-96
ISBN
978-953-8115-76-9
Skup
Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani: Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 26.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
odgojno-obrazovna inkluzija ; odgojitelji ; suradnja ; teškoće jezično-govorne-glasovne komunikacije
(educational inclusion, preschool educators, collaboration, speech, language and communication difficulties)
Sažetak
Suvremena istraživanja pokazuju da je kod 5 – 8 % djece predškolske dobi prisutno kašnjenje govora ili poremećaji koji mogu biti povezani s kasnijim učenjem, socioemocionalnim teškoćama ili s problemima u ponašanju. Djeca kod koje su se teškoće u govoru i jeziku očitovale u dobi od 5 godina imaju veći rizik u daljnjem jezičnom razvoju, svladavanju vještina pismenosti i poteškoća tijekom obrazovanja. Cilj je istraživanja, prikazanoga u ovome radu, ustanoviti ulogu odgojitelja u praćenju i planiranju individualnoga rada s djecom kao i u suradnji s roditeljima i stručnim suradnicima. U istraživanju je sudjelovalo 100 odgojitelja s područja Republike Hrvatske koji su ispunili online upitnik posebno konstruiran za potrebe istraživanja. Rezultati pokazuju da su odgojitelji svjesni važnosti uloge o inkluziji djece s poremećajima jezično-govorno-glasovne komunikacije, ali nedovoljno provode individualizirani oblik rada s njima, kao i radionice sa svrhom njihova uključivanja i povezivanja s vršnjacima. Rezultati upućuju na važnost cjeloživotnoga usavršavanja odgojitelja kako bi se sustavno planirala i provodila inkluzija djece s teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski