Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1168365

IZAZOVI PARTNERSTVA U USTANOVAMA RANOGA I PREDŠKOLSKOGA ODGOJA I OBRAZOVANJA U VRIJEME PANDEMIJE KORONAVIRUSA


Jurčević Lozančić, Anka; Kudek Mirošević, Jasna
IZAZOVI PARTNERSTVA U USTANOVAMA RANOGA I PREDŠKOLSKOGA ODGOJA I OBRAZOVANJA U VRIJEME PANDEMIJE KORONAVIRUSA // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 57 (2021), 1; 128-144 doi:10.31299/hrri.57.1.7 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1168365 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
IZAZOVI PARTNERSTVA U USTANOVAMA RANOGA I PREDŠKOLSKOGA ODGOJA I OBRAZOVANJA U VRIJEME PANDEMIJE KORONAVIRUSA
(CHALLENGES OF PARTNERSHIPS IN EARLY CHILDHOOD AND PRESCHOOL EDUCATION INSTITUTIONS DURING THE COVID-19 PANDEMIC)

Autori
Jurčević Lozančić, Anka ; Kudek Mirošević, Jasna

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 57 (2021), 1; 128-144

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
dijete rane i predškolske dobi, partnerstvo obitelji i predškolske odgojno-obrazovne ustanove, sociodemografske odrednice, socijalna povezanost
(early childhood ; preschool education ; partnership ; family ; educators ; sociodemographic determinants ; social connection)

Sažetak
Postojeće životne situacije izazvane globalnom pandemijom bolesti COVID-19 krizni su i uznemirujući događaji koji mijenjaju obiteljski život. Stoga je važno pružiti podršku obiteljima u ispunjavanju njihove odgojne funkcije, ostvarivati kontinuiranu komunikaciju i dijalog te osmisliti smjernice i strategije za međusobnim povezivanjem, zajedničkim sudjelovanjem djece i odraslih u različitim životnim aktivnostima. Posebnu pozornost potrebno je usmjeriti na obitelji djece koja imaju posebne odgojno-obrazovne potrebe. Svaka obitelj, bez obzira na postojeće sposobnosti i mogućnosti djeteta, želi da njihovo dijete bude prihvaćeno i uključeno u zajednicu i u kvalitetne programe kako bi se djetetu osiguralo poticajno okruženje i materijali za aktivno učenje i kvalitetan razvoj, kako se ne bi povećavali dodatni izazovi s kojima se obitelji suočavaju tijekom pandemije. S obzirom na manji broj istraživanja o korelatima učinkovite suradnje odgojitelja u vrijeme bolesti COVID-19, posebice u našem okruženju, cilj je ovoga istraživanja ispitati jesu li određene sociodemografske značajke odgojitelja (godine radnoga iskustva i stručna sprema) povezane s određenim aspektima kvalitete partnerske suradnje u ustanovama ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja u vrijeme pandemije koronavirusa. Za potrebe istraživanja konstruiran je Upitnik o kvaliteti partnerske suradnje odgojitelja i roditelja u vrijeme izvanrednih životnih okolnosti izazvanih pandemijom bolesti COVID-19 koji je proveden na uzorku od 313 odgojitelja. Izračunata je korelacija između samoprocjene partnerske suradnje i godina radnoga iskustva te stručne spreme odgojitelja, dok je analiza varijance korištena za testiranje razlika u procjeni nekih aspekata suradnje s obzirom na radno iskustvo odgojitelja. Rezultati provedenoga istraživanja pokazuju kako odgojitelji partnersku suradnju s roditeljima u vrijeme pandemije koronavirusa procjenjuju kvalitetnom te se smatraju kompetentnima u izgradnji partnerskih odnosa s roditeljima, kao i u pružanju podrške roditeljima djece s teškoćama. Odgojitelji s više godina radnoga iskustva smatraju se manje kompetentnima u korištenju digitalne tehnologije te smatraju kako im u tom aspektu treba više teorijskoga usavršavanja i praktičnoga iskustva.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski



POVEZANOST RADA


Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Jurčević Lozančić, Anka; Kudek Mirošević, Jasna
IZAZOVI PARTNERSTVA U USTANOVAMA RANOGA I PREDŠKOLSKOGA ODGOJA I OBRAZOVANJA U VRIJEME PANDEMIJE KORONAVIRUSA // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 57 (2021), 1; 128-144 doi:10.31299/hrri.57.1.7 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Jurčević Lozančić, A. & Kudek Mirošević, J. (2021) IZAZOVI PARTNERSTVA U USTANOVAMA RANOGA I PREDŠKOLSKOGA ODGOJA I OBRAZOVANJA U VRIJEME PANDEMIJE KORONAVIRUSA. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 57 (1), 128-144 doi:10.31299/hrri.57.1.7.
@article{article, author = {Jur\v{c}evi\'{c} Lozan\v{c}i\'{c}, Anka and Kudek Miro\v{s}evi\'{c}, Jasna}, year = {2021}, pages = {128-144}, DOI = {10.31299/hrri.57.1.7}, keywords = {dijete rane i pred\v{s}kolske dobi, partnerstvo obitelji i pred\v{s}kolske odgojno-obrazovne ustanove, sociodemografske odrednice, socijalna povezanost}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, doi = {10.31299/hrri.57.1.7}, volume = {57}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {IZAZOVI PARTNERSTVA U USTANOVAMA RANOGA I PRED\v{S}KOLSKOGA ODGOJA I OBRAZOVANJA U VRIJEME PANDEMIJE KORONAVIRUSA}, keyword = {dijete rane i pred\v{s}kolske dobi, partnerstvo obitelji i pred\v{s}kolske odgojno-obrazovne ustanove, sociodemografske odrednice, socijalna povezanost} }
@article{article, author = {Jur\v{c}evi\'{c} Lozan\v{c}i\'{c}, Anka and Kudek Miro\v{s}evi\'{c}, Jasna}, year = {2021}, pages = {128-144}, DOI = {10.31299/hrri.57.1.7}, keywords = {early childhood, preschool education, partnership, family, educators, sociodemographic determinants, social connection}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, doi = {10.31299/hrri.57.1.7}, volume = {57}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {CHALLENGES OF PARTNERSHIPS IN EARLY CHILDHOOD AND PRESCHOOL EDUCATION INSTITUTIONS DURING THE COVID-19 PANDEMIC}, keyword = {early childhood, preschool education, partnership, family, educators, sociodemographic determinants, social connection} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font