Pregled bibliografske jedinice broj: 1168365
IZAZOVI PARTNERSTVA U USTANOVAMA RANOGA I PREDŠKOLSKOGA ODGOJA I OBRAZOVANJA U VRIJEME PANDEMIJE KORONAVIRUSA
IZAZOVI PARTNERSTVA U USTANOVAMA RANOGA I PREDŠKOLSKOGA ODGOJA I OBRAZOVANJA U VRIJEME PANDEMIJE KORONAVIRUSA // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 57 (2021), 1; 128-144 doi:10.31299/hrri.57.1.7 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1168365 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
IZAZOVI PARTNERSTVA U USTANOVAMA RANOGA I
PREDŠKOLSKOGA ODGOJA I OBRAZOVANJA U VRIJEME
PANDEMIJE KORONAVIRUSA
(CHALLENGES OF PARTNERSHIPS IN EARLY
CHILDHOOD AND PRESCHOOL EDUCATION
INSTITUTIONS DURING THE COVID-19 PANDEMIC)
Autori
Jurčević Lozančić, Anka ; Kudek Mirošević, Jasna
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 57
(2021), 1;
128-144
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dijete rane i predškolske dobi, partnerstvo obitelji i predškolske odgojno-obrazovne ustanove, sociodemografske odrednice, socijalna povezanost
(early childhood ; preschool education ; partnership ; family ; educators ; sociodemographic determinants ; social connection)
Sažetak
Postojeće životne situacije izazvane globalnom pandemijom bolesti COVID-19 krizni su i uznemirujući događaji koji mijenjaju obiteljski život. Stoga je važno pružiti podršku obiteljima u ispunjavanju njihove odgojne funkcije, ostvarivati kontinuiranu komunikaciju i dijalog te osmisliti smjernice i strategije za međusobnim povezivanjem, zajedničkim sudjelovanjem djece i odraslih u različitim životnim aktivnostima. Posebnu pozornost potrebno je usmjeriti na obitelji djece koja imaju posebne odgojno-obrazovne potrebe. Svaka obitelj, bez obzira na postojeće sposobnosti i mogućnosti djeteta, želi da njihovo dijete bude prihvaćeno i uključeno u zajednicu i u kvalitetne programe kako bi se djetetu osiguralo poticajno okruženje i materijali za aktivno učenje i kvalitetan razvoj, kako se ne bi povećavali dodatni izazovi s kojima se obitelji suočavaju tijekom pandemije. S obzirom na manji broj istraživanja o korelatima učinkovite suradnje odgojitelja u vrijeme bolesti COVID-19, posebice u našem okruženju, cilj je ovoga istraživanja ispitati jesu li određene sociodemografske značajke odgojitelja (godine radnoga iskustva i stručna sprema) povezane s određenim aspektima kvalitete partnerske suradnje u ustanovama ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja u vrijeme pandemije koronavirusa. Za potrebe istraživanja konstruiran je Upitnik o kvaliteti partnerske suradnje odgojitelja i roditelja u vrijeme izvanrednih životnih okolnosti izazvanih pandemijom bolesti COVID-19 koji je proveden na uzorku od 313 odgojitelja. Izračunata je korelacija između samoprocjene partnerske suradnje i godina radnoga iskustva te stručne spreme odgojitelja, dok je analiza varijance korištena za testiranje razlika u procjeni nekih aspekata suradnje s obzirom na radno iskustvo odgojitelja. Rezultati provedenoga istraživanja pokazuju kako odgojitelji partnersku suradnju s roditeljima u vrijeme pandemije koronavirusa procjenjuju kvalitetnom te se smatraju kompetentnima u izgradnji partnerskih odnosa s roditeljima, kao i u pružanju podrške roditeljima djece s teškoćama. Odgojitelji s više godina radnoga iskustva smatraju se manje kompetentnima u korištenju digitalne tehnologije te smatraju kako im u tom aspektu treba više teorijskoga usavršavanja i praktičnoga iskustva.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus