Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1168156

KVALITETA SURADNJE UČITELJA I POMOĆNIKA U NASTAVI IZ PERSPEKTIVE UČITELJA I POMOĆNIKA


Marinić, Mateja; Matejčić, Klara; Igrić, Ljiljana
KVALITETA SURADNJE UČITELJA I POMOĆNIKA U NASTAVI IZ PERSPEKTIVE UČITELJA I POMOĆNIKA // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, Vol. 65 (LXV.) (2019), . 1-2; 251-260 doi:10.32903/zs.65.1-2.21 (međunarodna recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1168156 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
KVALITETA SURADNJE UČITELJA I POMOĆNIKA U NASTAVI IZ PERSPEKTIVE UČITELJA I POMOĆNIKA
(The Quality of Teacher and Teaching Assistant Collaboration from a Teacher and Teaching Assistant Perspective)

Autori
Marinić, Mateja ; Matejčić, Klara ; Igrić, Ljiljana

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) Vol. 65 (LXV.) (2019), . 1-2; 251-260

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje, učitelj, pomoćnik u nastavi, suradničko poučavanje, kvalitativno istraživanje
(inclusive education, teacher, teaching assistant, collaborative teaching, qualitative research)

Sažetak
Da bi razred bio podržavajuća zajednica u procesu učenja, ona zahtijeva kvalitetnu suradnju učitelja i pomoćnika u nastavi. Brojna istraživanja ukazuju na pozitivne učinke suradnje učitelja i pomoćnika u nastavi unutar redovnog sustava odgoja i obrazovanja. Posebice se naglašava da oni učitelji koji unutar razreda imaju podršku pomoćnika u nastavi osjećaju veće zadovoljstvo u svakodnevnom radu za razliku od onih kod kojih takav oblik podrške izostaje. U predstavljenom se istraživanju na temelju istraživačkih pitanja nastoji dobiti uvid u percepciju učitelja i pomoćnika o načinima njihove suradnje. Također, želi se doznati koji čimbenici doprinose kvaliteti suradnje. Provedeno je istraživanje obuhvatilo učitelje razredne i predmetne nastave (N=40) te pomoćnike u nastavi (N=29) iz sedam osnovnih škola na području Republike Hrvatske. Podaci su prikupljeni fokus grupnim intervjuima te analizirani i obrađeni metodom kvalitativne analize podataka. Rezultati upućuju na specifična područja suradnje učitelja i pomoćnika u nastavi. S obzirom na to da su pomoćnici ti koji najviše vremena provode u neposrednom radu s učenikom, učitelji u njima vide suradnika koji dobro poznaje učenika, njegove sposobnosti i karakteristike. Stoga, na temelju provedenog istraživanja možemo zaključiti kako pomoćnik u nastavi ima neizostavnu ulogu u edukacijskom uključivanju učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-PUN1 - Uloga pomoćnika u nastavi iz perspektive nastavnika i pomoćnika u nastavi“ (IDEMPUN) (Igrić, Ljiljana, VLASTITA-SREDSTVA ) ( CroRIS)

Profili:

Avatar Url Ljiljana Igrić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Marinić, Mateja; Matejčić, Klara; Igrić, Ljiljana
KVALITETA SURADNJE UČITELJA I POMOĆNIKA U NASTAVI IZ PERSPEKTIVE UČITELJA I POMOĆNIKA // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, Vol. 65 (LXV.) (2019), . 1-2; 251-260 doi:10.32903/zs.65.1-2.21 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
Marinić, M., Matejčić, K. & Igrić, L. (2019) KVALITETA SURADNJE UČITELJA I POMOĆNIKA U NASTAVI IZ PERSPEKTIVE UČITELJA I POMOĆNIKA. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, Vol. 65 (LXV.) (. 1-2), 251-260 doi:10.32903/zs.65.1-2.21.
@article{article, author = {Marini\'{c}, Mateja and Matej\v{c}i\'{c}, Klara and Igri\'{c}, Ljiljana}, year = {2019}, pages = {251-260}, DOI = {10.32903/zs.65.1-2.21}, keywords = {inkluzivno obrazovanje, u\v{c}itelj, pomo\'{c}nik u nastavi, suradni\v{c}ko pou\v{c}avanje, kvalitativno istra\v{z}ivanje}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, doi = {10.32903/zs.65.1-2.21}, volume = {Vol. 65 (LXV.)}, number = {. 1-2}, issn = {0044-4855}, title = {KVALITETA SURADNJE U\v{C}ITELJA I POMO\'{C}NIKA U NASTAVI IZ PERSPEKTIVE U\v{C}ITELJA I POMO\'{C}NIKA}, keyword = {inkluzivno obrazovanje, u\v{c}itelj, pomo\'{c}nik u nastavi, suradni\v{c}ko pou\v{c}avanje, kvalitativno istra\v{z}ivanje} }
@article{article, author = {Marini\'{c}, Mateja and Matej\v{c}i\'{c}, Klara and Igri\'{c}, Ljiljana}, year = {2019}, pages = {251-260}, DOI = {10.32903/zs.65.1-2.21}, keywords = {inclusive education, teacher, teaching assistant, collaborative teaching, qualitative research}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, doi = {10.32903/zs.65.1-2.21}, volume = {Vol. 65 (LXV.)}, number = {. 1-2}, issn = {0044-4855}, title = {The Quality of Teacher and Teaching Assistant Collaboration from a Teacher and Teaching Assistant Perspective}, keyword = {inclusive education, teacher, teaching assistant, collaborative teaching, qualitative research} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font