Pregled bibliografske jedinice broj: 1168156
KVALITETA SURADNJE UČITELJA I POMOĆNIKA U NASTAVI IZ PERSPEKTIVE UČITELJA I POMOĆNIKA
KVALITETA SURADNJE UČITELJA I POMOĆNIKA U NASTAVI IZ PERSPEKTIVE UČITELJA I POMOĆNIKA // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, Vol. 65 (LXV.) (2019), . 1-2; 251-260 doi:10.32903/zs.65.1-2.21 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1168156 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KVALITETA SURADNJE UČITELJA I POMOĆNIKA U NASTAVI IZ
PERSPEKTIVE UČITELJA I POMOĆNIKA
(The Quality of Teacher and Teaching Assistant
Collaboration from a Teacher and Teaching
Assistant Perspective)
Autori
Marinić, Mateja ; Matejčić, Klara ; Igrić, Ljiljana
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) Vol. 65 (LXV.)
(2019), . 1-2;
251-260
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje, učitelj, pomoćnik u nastavi, suradničko poučavanje, kvalitativno istraživanje
(inclusive education, teacher, teaching assistant, collaborative teaching, qualitative research)
Sažetak
Da bi razred bio podržavajuća zajednica u procesu učenja, ona zahtijeva kvalitetnu suradnju učitelja i pomoćnika u nastavi. Brojna istraživanja ukazuju na pozitivne učinke suradnje učitelja i pomoćnika u nastavi unutar redovnog sustava odgoja i obrazovanja. Posebice se naglašava da oni učitelji koji unutar razreda imaju podršku pomoćnika u nastavi osjećaju veće zadovoljstvo u svakodnevnom radu za razliku od onih kod kojih takav oblik podrške izostaje. U predstavljenom se istraživanju na temelju istraživačkih pitanja nastoji dobiti uvid u percepciju učitelja i pomoćnika o načinima njihove suradnje. Također, želi se doznati koji čimbenici doprinose kvaliteti suradnje. Provedeno je istraživanje obuhvatilo učitelje razredne i predmetne nastave (N=40) te pomoćnike u nastavi (N=29) iz sedam osnovnih škola na području Republike Hrvatske. Podaci su prikupljeni fokus grupnim intervjuima te analizirani i obrađeni metodom kvalitativne analize podataka. Rezultati upućuju na specifična područja suradnje učitelja i pomoćnika u nastavi. S obzirom na to da su pomoćnici ti koji najviše vremena provode u neposrednom radu s učenikom, učitelji u njima vide suradnika koji dobro poznaje učenika, njegove sposobnosti i karakteristike. Stoga, na temelju provedenog istraživanja možemo zaključiti kako pomoćnik u nastavi ima neizostavnu ulogu u edukacijskom uključivanju učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-PUN1 - Uloga pomoćnika u nastavi iz perspektive nastavnika i pomoćnika u nastavi“ (IDEMPUN) (Igrić, Ljiljana, VLASTITA-SREDSTVA ) ( CroRIS)
Profili:
Ljiljana Igrić
(autor)