Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1168139

Usporedba perspektiva učitelja i pomoćnika u nastavi o potrebnim kompetencijama za poslove pomoćnika u nastavi


Igrić, Ljiljana; Marinić, Mateja; Maljevac, Ana
Usporedba perspektiva učitelja i pomoćnika u nastavi o potrebnim kompetencijama za poslove pomoćnika u nastavi // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, Vol. 23 (2021), 2; 605-650 doi:https://.org/10.15516/cje.v23i2.3700 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1168139 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usporedba perspektiva učitelja i pomoćnika u nastavi o potrebnim kompetencijama za poslove pomoćnika u nastavi
(Comparison of Teachers and Teaching Assistants’ Perspective of Necessary Teaching Assistant Competences)

Autori
Igrić, Ljiljana ; Marinić, Mateja ; Maljevac, Ana

Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) Vol. 23 (2021), 2; 605-650

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje, komptencije pomoćnika u nastavi, kvalitativno istraživanje
(competences of teaching assistants, education, qualitative research)

Sažetak
Ovo je istraživanje dio projekta „Uloga pomoćnika u nastavi iz perspektive nastavnika i pomoćnika u nastavi” koji su proveli Učilište za obrazovanje odraslih IDEM i Centar inkluzivne potpore IDEM. Cilj ovoga istraživanja bio je utvrditi kompetencije pomoćnika u nastavi iz perspektive ove dvije skupine djelatnika u školama i analizirati ih u skladu s inkluzivnim pristupom odgoju i obrazovanju. U tu svrhu provedeno je kvalitativno istraživanje primjenom intervjua s fokusnim grupama sa 69 sudionika (40 učitelja i 29 pomoćnika u nastavi) u osnovnim školama tri grada u Hrvatskoj. Transkribirani materijal intervjua s fokusnim grupama, podatci općih upitnika i školska dokumentacija čine empirijsku građu za kvalitativnu analizu podataka. Za dublji uvid u perspektive učitelja i pomoćnika u nastavi o potrebnim komptencijama pomoćnika primijenjena je analiza unaprijed definiranih okvira ili tema. Utvrđeno je da se perspektive učitelja i pomoćnika samo u jednom dijelu podudaraju i to više u odnosu na osobne nego profesionalne kompetencije potrebne za rad pomoćnika. Činjenica je da se radi o učiteljima i pomoćnicima u nastavi, neposrednim suradnicima u procesu poučavanja, koji trebaju imati jasnu sliku što je uloga pomoćnika i koje su im potrebne, kako profesionalne, tako i osobne kompetencije za rad u inkluzivnom razredu. Očekuje se da će se prilikom zakonskoga reguliranja zanimanja pomoćnik u nastavi i organizacije rada u školi, voditi računa o nalazima ovoga istraživanja provedenoga nakon što su pomoćnici već više od 10 godina prisutni u hrvatskoj odgojno-obrazovnoj praksi

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-PUN1 - Uloga pomoćnika u nastavi iz perspektive nastavnika i pomoćnika u nastavi“ (IDEMPUN) (Igrić, Ljiljana, VLASTITA-SREDSTVA ) ( CroRIS)

Profili:

Avatar Url Ljiljana Igrić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Igrić, Ljiljana; Marinić, Mateja; Maljevac, Ana
Usporedba perspektiva učitelja i pomoćnika u nastavi o potrebnim kompetencijama za poslove pomoćnika u nastavi // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, Vol. 23 (2021), 2; 605-650 doi:https://.org/10.15516/cje.v23i2.3700 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Igrić, L., Marinić, M. & Maljevac, A. (2021) Usporedba perspektiva učitelja i pomoćnika u nastavi o potrebnim kompetencijama za poslove pomoćnika u nastavi. Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, Vol. 23 (2), 605-650 doi:https://.org/10.15516/cje.v23i2.3700.
@article{article, author = {Igri\'{c}, Ljiljana and Marini\'{c}, Mateja and Maljevac, Ana}, year = {2021}, pages = {605-650}, DOI = {https://doi.org/10.15516/cje.v23i2.3700}, keywords = {inkluzivno obrazovanje, komptencije pomo\'{c}nika u nastavi, kvalitativno istra\v{z}ivanje}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {https://doi.org/10.15516/cje.v23i2.3700}, volume = {Vol. 23}, number = {2}, issn = {1848-5189}, title = {Usporedba perspektiva u\v{c}itelja i pomo\'{c}nika u nastavi o potrebnim kompetencijama za poslove pomo\'{c}nika u nastavi}, keyword = {inkluzivno obrazovanje, komptencije pomo\'{c}nika u nastavi, kvalitativno istra\v{z}ivanje} }
@article{article, author = {Igri\'{c}, Ljiljana and Marini\'{c}, Mateja and Maljevac, Ana}, year = {2021}, pages = {605-650}, DOI = {https://doi.org/10.15516/cje.v23i2.3700}, keywords = {competences of teaching assistants, education, qualitative research}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {https://doi.org/10.15516/cje.v23i2.3700}, volume = {Vol. 23}, number = {2}, issn = {1848-5189}, title = {Comparison of Teachers and Teaching Assistants’ Perspective of Necessary Teaching Assistant Competences}, keyword = {competences of teaching assistants, education, qualitative research} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font