Pregled bibliografske jedinice broj: 1167988
Poticanje emocionalnoga razvoja djece predškolske dobi tematskim integriranim glazbenim aktivnostima
Poticanje emocionalnoga razvoja djece predškolske dobi tematskim integriranim glazbenim aktivnostima // Mùzika: zvuk, logos, odgoj i obrazovanje, terapija / Gortan-Carlin, I.P. ; Riman, K. ; Bačlija Sušić, B. (ur.).
Pula: Sveucilište Jurja Dobrile u Puli Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Ivana Matetica Ronjgova 1, (HR) 52100 Pula, 2022. str. 133-159 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1167988 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje emocionalnoga razvoja djece predškolske
dobi tematskim integriranim glazbenim aktivnostima
(Encouraging preschool children’s emotional
development through thematic integrated music
activities)
Autori
Goldin, Suzana ; Smolić Batelić, Aleksandra ; Vidulin, Sabina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Mùzika: zvuk, logos, odgoj i obrazovanje, terapija
/ Gortan-Carlin, I.P. ; Riman, K. ; Bačlija Sušić, B. - Pula : Sveucilište Jurja Dobrile u Puli Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Ivana Matetica Ronjgova 1, (HR) 52100 Pula, 2022, 133-159
ISBN
978-953-377-001-7
Skup
9. međunarodni znanstveno-stručni skup „Iz istarske glazbene riznice“
Mjesto i datum
Novigrad, Hrvatska, 19.11.2021. - 20.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dječji emocionalni razvoj, glazba, predškolski uzrast, tematska integrirana aktivnost, tradicionalna uspavanka
(children’s emotional development, music, preschool age, thematic integrated activity, traditional lullaby)
Sažetak
U suvremenom odgoju i obrazovanju projekt podrazumijeva ideju, temu, plan i organizirane aktivnosti kojima se ostvaruju određeni ishodi. Kvalitetan projekt može postati inspiracija u odgojno-obrazovnom radu koja će rezultirati inoviranjem i obogaćivanjem procesa učenja i poučavanja. Polazeći s aspekta zadovoljavanja potreba djece i njihova poimanja kao cjelovitih bića, metode se prilagođavaju individualnim i specifičnim potrebama, mogućnostima, potencijalima i iskustvu djece. Na temeljima humanističko- razvojne koncepcije te Nacionalnog kurikuluma ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (2015), namjera je autorica ukazati na način oblikovanja metodički inovirane pripreme za rad s djecom. Odabirom tradicijske uspavanke Orco iz projekta Istarske nine nane/Ninne Nanne Istriane koja se realizira integriranim tematskim glazbenim aktivnostima, apostrofira se važnost emocionalnoga razvoja djece. Ukazuje se na koji se način djeca mogu suočiti sa strahom od mraka, čudovišta i imaginarnih bića, vrstu straha koju Sorinova (2003) naziva nematerijalnom. Denham i sur. (2002) ističu kako djeca predškolske dobi mogu imenovati i prepoznati izraze većine osnovnih emocija, identificirati uobičajene situacije koje izazivaju emocije te govoriti o njihovim uzrocima i posljedicama. Na važnost emocionalnih reakcija ukazuju i Hou i dr. (2017), Juslin i Sloboda (2010) te Moore (2016). Budući da djeca u nekom trenutku svoga života osjećaju strah (Marković, 2008), bajke i pjesme su važna pomagala (Stiefenhofer, 2002) i izvrsni didaktički poticaji. Upravo tradicijska uspavanka Orco, zbog svojih glazbenih i izvanglazbenih specifičnosti i metodičkog pristupa usmjerenog prema doživljaju i emocionalnoj uključenosti, potiče individualan prijam kod djece koji se produbljuje razgovorom o doživljajima i pobuđenim imaginacijama. Tematskim, integriranim i višemodalnim pristupom moguće je pospješiti glazbeni razvoj djece, poticati kreativnost i stvaralaštvo te utjecati na njihov holistički razvoj. Projekt kojim su sačuvane određene istarske tradicijske uspavanke namijenjene djeci, poprimio je time širi kontekst: od odabira, priređivanja i izvođenja uspavanki, audio-snimanja, objavljivanja nosača zvuka i pjesmarice do metodičkih inovacija na području predškolske pedagogije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Glazbena umjetnost, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli