Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1167465

Osobna iskustva sudjelovanja učitelja u vršnjačkom nasilju tijekom djetinjstva i njihove reakcije na nasilje među učenicima


Bilić, Vesna
Osobna iskustva sudjelovanja učitelja u vršnjačkom nasilju tijekom djetinjstva i njihove reakcije na nasilje među učenicima // Napredak (Zagreb), 162 (2021), 3-4; 247-266 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1167465 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osobna iskustva sudjelovanja učitelja u vršnjačkom nasilju tijekom djetinjstva i njihove reakcije na nasilje među učenicima
(Personal experiences of teachers’ participation in peer violence during childhood and their reactions to violence among students)

Autori
Bilić, Vesna

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 162 (2021), 3-4; 247-266

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
učitelji, vršnjačko nasilje, osobna iskustva, škola, prevencija
(peer violence, personal experiences, prevention, school, teachers)

Sažetak
Cilj je ovog rada ispitati odnos između osobnih iskustava sudjelovanja učitelja u vršnjačkom nasilju tijekom djetinjstva i njihovih reakcija na nasilje među učenicima. Istraživanje je provedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku (N = 639) učitelja osnovnih škola u Republici Hrvatskoj, prosječne dobi 43 godine (SD = 10, 59). Za prikupljanje podataka, uz adaptirane vinjete, korišteni su i upitnici sociodemografskih karakteristika i uloga u vršnjačkom nasilju tijekom školovanja. Rezultati pokazuju da se učitelji razlikuju u procjeni ozbiljnosti nasilja i vjerojatnosti intervencije, ovisno o kojoj se vrsti nasilja među učenicima radi. Najozbiljnijim procjenjuju elektroničko, a najmanje primjećuju relacijsko nasilje. Uloga koju su učitelji imali tijekom školovanja u vršnjačkom nasilju ima značajne učinke na njihove reakcije na nasilje među učenicima. Oni koji su bili promatrači najmanje ozbiljnim procjenjuju vršnjačko nasilje i imaju najmanju vjerojatnost interveniranja. Učitelji koji se svrstavaju u ulogu branitelja žrtava pokazuju najintenzivnije reakcije na nasilje i danas.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Bilić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Vesna
Osobna iskustva sudjelovanja učitelja u vršnjačkom nasilju tijekom djetinjstva i njihove reakcije na nasilje među učenicima // Napredak (Zagreb), 162 (2021), 3-4; 247-266 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Bilić, V. (2021) Osobna iskustva sudjelovanja učitelja u vršnjačkom nasilju tijekom djetinjstva i njihove reakcije na nasilje među učenicima. Napredak (Zagreb), 162 (3-4), 247-266.
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna}, year = {2021}, pages = {247-266}, keywords = {u\v{c}itelji, vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, osobna iskustva, \v{s}kola, prevencija}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {162}, number = {3-4}, issn = {1330-0059}, title = {Osobna iskustva sudjelovanja u\v{c}itelja u vr\v{s}nja\v{c}kom nasilju tijekom djetinjstva i njihove reakcije na nasilje me\dju u\v{c}enicima}, keyword = {u\v{c}itelji, vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, osobna iskustva, \v{s}kola, prevencija} }
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna}, year = {2021}, pages = {247-266}, keywords = {peer violence, personal experiences, prevention, school, teachers}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {162}, number = {3-4}, issn = {1330-0059}, title = {Personal experiences of teachers’ participation in peer violence during childhood and their reactions to violence among students}, keyword = {peer violence, personal experiences, prevention, school, teachers} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Social Science Premium Collection, Sociological Abstracts, Sociology Collection, ERIC, Hrčak, ERIH Plus, Ebsco Education Source, T&F Educational Research Abstracts Online





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font