Pregled bibliografske jedinice broj: 1167465
Osobna iskustva sudjelovanja učitelja u vršnjačkom nasilju tijekom djetinjstva i njihove reakcije na nasilje među učenicima
Osobna iskustva sudjelovanja učitelja u vršnjačkom nasilju tijekom djetinjstva i njihove reakcije na nasilje među učenicima // Napredak (Zagreb), 162 (2021), 3-4; 247-266 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1167465 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobna iskustva sudjelovanja učitelja u vršnjačkom nasilju tijekom djetinjstva i njihove reakcije na nasilje među učenicima
(Personal experiences of teachers’ participation in
peer violence during childhood and their reactions
to violence among students)
Autori
Bilić, Vesna
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 162
(2021), 3-4;
247-266
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
učitelji, vršnjačko nasilje, osobna iskustva, škola, prevencija
(peer violence, personal experiences, prevention, school, teachers)
Sažetak
Cilj je ovog rada ispitati odnos između osobnih iskustava sudjelovanja učitelja u vršnjačkom nasilju tijekom djetinjstva i njihovih reakcija na nasilje među učenicima. Istraživanje je provedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku (N = 639) učitelja osnovnih škola u Republici Hrvatskoj, prosječne dobi 43 godine (SD = 10, 59). Za prikupljanje podataka, uz adaptirane vinjete, korišteni su i upitnici sociodemografskih karakteristika i uloga u vršnjačkom nasilju tijekom školovanja. Rezultati pokazuju da se učitelji razlikuju u procjeni ozbiljnosti nasilja i vjerojatnosti intervencije, ovisno o kojoj se vrsti nasilja među učenicima radi. Najozbiljnijim procjenjuju elektroničko, a najmanje primjećuju relacijsko nasilje. Uloga koju su učitelji imali tijekom školovanja u vršnjačkom nasilju ima značajne učinke na njihove reakcije na nasilje među učenicima. Oni koji su bili promatrači najmanje ozbiljnim procjenjuju vršnjačko nasilje i imaju najmanju vjerojatnost interveniranja. Učitelji koji se svrstavaju u ulogu branitelja žrtava pokazuju najintenzivnije reakcije na nasilje i danas.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Science Premium Collection, Sociological Abstracts, Sociology Collection, ERIC, Hrčak, ERIH Plus, Ebsco Education Source, T&F Educational Research Abstracts Online