Pregled bibliografske jedinice broj: 1167462
Biljko, jesi li žedna? Istraživačko učenje korištenjem BBC micro:bita
Biljko, jesi li žedna? Istraživačko učenje korištenjem BBC micro:bita // 13. HRVATSKI BIOLOŠKI KONGRES s međunarodnim sudjelovanjem, Poreč, 19 - 23. 09. 2018. Knjiga sažetaka / Kružić Petar ; Caput Mihalić Katarina ; Gottstein Sanja ; Pavoković Dubravko ; Kučinić Mladen (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2018. str. 182-183 (poster, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1167462 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Biljko, jesi li žedna? Istraživačko učenje
korištenjem BBC micro:bita
(Plant, are you thirsty? Inquiry-based learning using
BBC micro:bit)
Autori
Belančić, Anita ; Lovnički, Alemka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
13. HRVATSKI BIOLOŠKI KONGRES s međunarodnim sudjelovanjem, Poreč, 19 - 23. 09. 2018. Knjiga sažetaka
/ Kružić Petar ; Caput Mihalić Katarina ; Gottstein Sanja ; Pavoković Dubravko ; Kučinić Mladen - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2018, 182-183
Skup
13. Hrvatski biološki kongres
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 19.09.2018. - 23.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
BBC micro:bit, istraživačko učenje, set za zalijevanje biljke, Spathiphyllum
(BBC micro:bit, inquiry-based learning, plant watering set, Spathiphyllum)
Sažetak
Ovo je analiza učeničkog istraživačkog projekta u kojem se koristio BBC micro:bit. Cilj je postavljen dvojako, s jedne strane to je analiza potrebe biljke za vodom u trima različitim uvjetima, odnosno iskustvene spoznaje o ekologiji i fiziologiji jedne biljne vrste, ali s metodičke strane ciljevi su bili: testirati mogućnosti i primjenu micro:bita u nastavi biologije, primijeniti metodologiju istraživačkog učenja (IBL) te povećati digitalne kompetencije učenika. Promatran je razvoj dvaju lončanica iz roda Spathyphillum u različitim uvjetima. Jedna je zalijevana automatski (micro:bit set za zalijevanje) (A), a drugu su zalijevali učenici (B) uz korištenje senzora za vlažnost tla. Rezultati su pokazali da je automatski zalijevana biljka (A) u svim uvjetima trošila više vode. Na sunčanom i toplijem mjestu obje su biljke mirovale, a na sjenovitom mjestu biljka (A) je procvjetala i trošila više vode. Nakon zamijene humusnog tla pijeskom obje su biljke trošile više vode. Većina rezultata su očekivani, ali iskustveni uvid omogućio je šire shvaćanje važnosti pojedinog zaključka. Primjerice, danas je značajna učinkovitost automatiziranih procesa kao i globalna nužnost navodnjavanja poljoprivrednih površina. Zatim, potrebno je poznavati ekološke uvjete koji odgovaraju određenoj biljnoj vrsti (u ovom slučaju visoka vlažnost i sjenovito stanište), kao i osnove njene fiziologije (ovdje povećana potrošnja vode za vrijeme cvatnje), u svrhu suvremenog i tehnologijom poduprtog uzgoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija