Pregled bibliografske jedinice broj: 1167258
Digitalna tehnologija u logopedskoj praksi
Digitalna tehnologija u logopedskoj praksi // Međunarodna naučna konferencija "Aktuelnosti u logopediji, okupacionoj terapiji, psihologiji i socijalnom radu" – ALOPS21 - Nova realnost: kontinuitet i promene / Ilić, Vladimir (ur.).
Beograd: Visoka škola socijalnog rada, 2022. str. 179-188 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1167258 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalna tehnologija u logopedskoj praksi
(Digital technology in speech and language therapy practice)
Autori
Pavičić Dokoza, Katarina ; Kolundžić, Zdravko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Međunarodna naučna konferencija "Aktuelnosti u logopediji, okupacionoj terapiji, psihologiji i socijalnom radu" – ALOPS21 - Nova realnost: kontinuitet i promene
/ Ilić, Vladimir - Beograd : Visoka škola socijalnog rada, 2022, 179-188
ISBN
978-86-81394-44-1
Skup
Aktuelnosti u logoterapiji, okupacionoj terapiji i socijalnom radu: Nova realnost: kontinuitet i promene
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 25.11.2021. - 26.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
digitalna tehnologija ; razvojni jezični poremećaji
(digital technology ; developmental language disorders)
Sažetak
Nove tehnologije i digitalno okruženje menjaju ustaljenu pradigmu logopedske dijagnostike i terapije. Pandemija SARS-CoV-2 virusa dodatno je ubrzala process digitalne transformacije i primenu digitalnih tehnologija suočavajući logopede s brojnim izazovima za koje nisu bili pripremljeni. Različite web aplikacije te brzina prenosa informacija uz upotrebu 5G mreže, dodatno podstiče razvoj novih web aplikacija koje omogućavaju rad sa pacijentima u realnom vremenu i digitalnom okruţenju. 5G tehnologija u deliću sekunde šalje i prima podatke između pametnih uređaja i internetske mreže. Razvoj novih web aplikacija te asistivne tehnologije nalazi primenu u radu sa osobama sa različitim govorno-jezičkim poremećajima. Implementacija Zakona o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rešenja za pokretne uređaje tela javnog sektora iz 2019. koji je donešen sa ciljem osiguranja ravnopravnog uključivanja i ostvarivanja aktivne ulogu u društvu svih osoba bez obzira na vrstu i nivo njihovog invaliditeta i/ili njihove smanjene sposobnosti za korišćenje digitalnih sadržaja tela javnog sektora, dodatno olakšava pristup informacijama osobama sa jezičko-govornim poremećajima. Niskotehnološka, srednjetehnološka i visokotehnološka pomagala olakšavaju učenicima svladavanje nastavnih sadržaja. Asisitivne tehnologije omogućavaju veću samostalnost kod učenja i/ili obavljanja različitih zadataka. Informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) pojam je koji uključuje raznolike tehnološke naprave i izvore koji se koriste u svrhu komunikacije i/ili u svrhu stvaranja, distribucije, prikupljanja i obrade informacija. IKT su različiti programi, aplikacije i mreže s podacima u obliku teksta, zvuka, slike ili video-materijala, a može im se pristupiti preko računara, tableta, mobilnih uređaja i sličnih tehnoloških sprava. Cilj ovog rada je ukazati na različite vrste pomagala koja se najčešće koriste kod dece sa razvojnim poremećajima čitanja i pisanja.
Izvorni jezik
Ostalo
Znanstvena područja
Logopedija
Napomena
Naziv zbornika na engleskom jeziku glasi: International Scientific Conference „Latest Developments in Speech and Language Pathology, Occupational Therapy, Psychology and Social Work“ – ALOPS 21 - The New Reality: Continuity and Changes. Rad je objavljen i kao sažetak u knjizi sažetaka istog skupa.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poliklinika SUVAG,
Sveučilište u Rijeci