Pregled bibliografske jedinice broj: 1166971
Publika i primjeri potrošnje digitalnih sadržaja u kulturi
Publika i primjeri potrošnje digitalnih sadržaja u kulturi // Kroatologija : časopis za hrvatsku kulturu, 12 (2021), 2-3; 161-177 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1166971 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Publika i primjeri potrošnje digitalnih sadržaja u kulturi
(Audience and examples of consummation of cultural digital products)
Autori
Brgles, Miriam Mary ; Dombre, Maša ; Matić, Andriana
Izvornik
Kroatologija : časopis za hrvatsku kulturu (1847-8050) 12
(2021), 2-3;
161-177
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kultura, mediji, publika, potrošnja, digitalni sadržaji, interakcije
(culture, media, audience, consumption, digital contents, interactions)
Sažetak
Rad istražuje karakteristike potrošnje u kulturi povezane s trima medijima: kazalištem, knjigom i društvenim medijima. Ti su mediji nastali u različitim povijesnim razdobljima, a njihove se forme i oblici zbog razvoja digitalne tehnologije i interneta mijenjaju te se sadržaji iz fizičkoga prostora sele u virtualni. U istraživanju je primijenjena kvalitativna metodologija ; pristup teorije utemeljene na podatcima (grounded theory) i metoda fokus grupe. Rezultati pokazuju da publika digitalne sadržaje u kulturi konzumira kako bi se informirala ili stekla uvid u one sadržaje koji joj nisu dostupni drugim putem, no ona i dalje preferira konzumiranje kulture u izvornom obliku (odlazak u kazalište, čitanje tiskane knjige), jer takvo djelovanje podrazumijeva društvene interakcije, prvenstveno komunikaciju i razmjenu dojmova te potiče pristup sadržajima u kulturi podržavajući odnose s prijateljima i obitelji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb
Profili:
Miriam Mary Brgles
(autor)