Pregled bibliografske jedinice broj: 1166159
Emocionalno nasilje među vršnjacima
Emocionalno nasilje među vršnjacima // Zagovor jezika hrvatskog: časopis za učitelje hrvatskog jezika, 2 (2014), 2; 126-132 (domaća recenzija, ostalo)
CROSBI ID: 1166159 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalno nasilje među vršnjacima
(Emotional Violence Among Peers)
Autori
Bilić, Vesna ; Sučić, Sanja
Izvornik
Zagovor jezika hrvatskog: časopis za učitelje hrvatskog jezika (1848-8382) 2
(2014), 2;
126-132
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, ostalo, ostalo
Ključne riječi
nasilje, vršnjaci, škola, nastavnici, roditelji
(bullying, peers, school, teachers, parents)
Sažetak
Budući da emocionalno nasilje uključuje konzistentno neprijateljsko ili indiferentno ponašanje kao i grube incidente u kojima tko od vršnjaka daje drugomu djetetu do znanja da je bezvrijedno to može oštetiti njegovu emocionalnu stabilnost te kratkoročno ili dugoročno utjecati na njegov razvoj i dobrobit. U ovom radu se analiziraju najčešći su oblici emocionalnoga nasilja (odbacivanje, vikanje, teroriziranje prijetnjama, javno ponižavanje, ismijavanje, izrugivanje i sl.), a mogu se iskazivati otvoreno, odnosno aktivno destruktivnim i neprijateljskim ili pasivno, indiferentnim ponašanjima, a najčešće se ovi oblici kombiniraju. Neki autori navode kako upravo ova vrsta nasilja dovodi do najrazornijih i najozbiljnijih posljedica, a moguće je da takvi ožiljci ostaju tijekom cijeloga života. U školama se premalo pozornosti posvećuje se djeci koja su doživjela emocionalno nasilje. Prvi korak u prevenciji počinje dobrom informiranošću učitelja o potrebama djece i emocionalnom nasilju te o onome što to dvoje znači djetetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)