Pregled bibliografske jedinice broj: 1165320
Poticanje samoreguliranoga učenja – uloga nekih sociodemografskih čimbenika, učiteljskih percepcija o poučavanju i učenju, predanosti poslu i sagorijevanja na poslu
Poticanje samoreguliranoga učenja – uloga nekih sociodemografskih čimbenika, učiteljskih percepcija o poučavanju i učenju, predanosti poslu i sagorijevanja na poslu // Psihologijske teme, 30 (2021), 3; 467-487 doi:10.31820/pt.30.3.4 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1165320 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje samoreguliranoga učenja – uloga nekih
sociodemografskih čimbenika, učiteljskih
percepcija o poučavanju i učenju, predanosti poslu
i sagorijevanja na poslu
(Promoting Self-Regulated Learning – the Role of
some
Sociodemographic Factors, Teachers’ Perceptions of
Teaching and
Learning, Commitment to Work and Work Burnout)
Autori
Šimić Šašić, Slavica, Kalajžić, Ana, Nikčević- Milković, Anela
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 30
(2021), 3;
467-487
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
poticanje samoreguliranoga učenja, predanost poslu, sagorijevanje na poslu, sociodemografska obilježja učitelja, učiteljske percepcije o poučavanju i učenju
(encouraging self-regulated learning, commitment to work, burnout at work, sociodemographic characteristics of teachers, teachers’ perceptions of teaching and learning)
Sažetak
Samoregulirano učenje (SRU) postalo je važan obrazovni cilj, a budući da ovisi o kontekstu u kojemu se događa, učitelji imaju važnu ulogu u poticanju razvoja učinkovitih strategija samoregulacije učenja. Cilj provedenoga istraživanja bio je ispitati učiteljsko poticanje SRU-a i njegov odnos s nekim sociodemografskim obilježjima učitelja (spol, radni staž, obrazovna razina), učiteljskim percepcijama o poučavanju i učenju, predanošću poslu i sagorijevanjem na poslu. Istraživanje je provedeno na uzorku od 299 učitelja razredne i predmetne nastave. Primijenjeni su sljedeći mjerni instrumenti: upitnik sociodemografskih obilježja, Skala poticanja samoreguliranoga učenja, Upitnik učiteljskih percepcija o poučavanju i učenju, Skala učiteljske predanosti i Oldenburški upitnik sagorijevanja. Rezultati su pokazali da učitelji poticanje SRU-a u suvremenoj nastavi smatraju važnim te da potiču SRU u radu s učenicima. Poučavanje i učenje dominantno percipiraju kao proces osnaživanja i poticanja razvoja učenika (učeniku usmjerene aktivnosti), što predstavlja odmak od tradicionalnih aktivnosti usmjerenih na učitelja. Nisu utvrđene razlike u poticanju SRU-a s obzirom na sociodemografska obilježja učitelja, ali utvrđene su neke razlike u učiteljskim percepcijama, predanosti i sagorijevanju. Utvrđena je povezanost poticanja SRU-a i dominantne percepcije poučavanja i učenja te predanosti poslu i sagorijevanja na poslu. Najsnažniji su prediktori poticanja SRU-a predanost školi i učenicima te percepcija poučavanja i učenja kao procesa osnaživanja i poticanja razvoja učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO