Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1165320

Poticanje samoreguliranoga učenja – uloga nekih sociodemografskih čimbenika, učiteljskih percepcija o poučavanju i učenju, predanosti poslu i sagorijevanja na poslu


Šimić Šašić, Slavica, Kalajžić, Ana, Nikčević- Milković, Anela
Poticanje samoreguliranoga učenja – uloga nekih sociodemografskih čimbenika, učiteljskih percepcija o poučavanju i učenju, predanosti poslu i sagorijevanja na poslu // Psihologijske teme, 30 (2021), 3; 467-487 doi:10.31820/pt.30.3.4 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1165320 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poticanje samoreguliranoga učenja – uloga nekih sociodemografskih čimbenika, učiteljskih percepcija o poučavanju i učenju, predanosti poslu i sagorijevanja na poslu
(Promoting Self-Regulated Learning – the Role of some Sociodemographic Factors, Teachers’ Perceptions of Teaching and Learning, Commitment to Work and Work Burnout)

Autori
Šimić Šašić, Slavica, Kalajžić, Ana, Nikčević- Milković, Anela

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 30 (2021), 3; 467-487

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
poticanje samoreguliranoga učenja, predanost poslu, sagorijevanje na poslu, sociodemografska obilježja učitelja, učiteljske percepcije o poučavanju i učenju
(encouraging self-regulated learning, commitment to work, burnout at work, sociodemographic characteristics of teachers, teachers’ perceptions of teaching and learning)

Sažetak
Samoregulirano učenje (SRU) postalo je važan obrazovni cilj, a budući da ovisi o kontekstu u kojemu se događa, učitelji imaju važnu ulogu u poticanju razvoja učinkovitih strategija samoregulacije učenja. Cilj provedenoga istraživanja bio je ispitati učiteljsko poticanje SRU-a i njegov odnos s nekim sociodemografskim obilježjima učitelja (spol, radni staž, obrazovna razina), učiteljskim percepcijama o poučavanju i učenju, predanošću poslu i sagorijevanjem na poslu. Istraživanje je provedeno na uzorku od 299 učitelja razredne i predmetne nastave. Primijenjeni su sljedeći mjerni instrumenti: upitnik sociodemografskih obilježja, Skala poticanja samoreguliranoga učenja, Upitnik učiteljskih percepcija o poučavanju i učenju, Skala učiteljske predanosti i Oldenburški upitnik sagorijevanja. Rezultati su pokazali da učitelji poticanje SRU-a u suvremenoj nastavi smatraju važnim te da potiču SRU u radu s učenicima. Poučavanje i učenje dominantno percipiraju kao proces osnaživanja i poticanja razvoja učenika (učeniku usmjerene aktivnosti), što predstavlja odmak od tradicionalnih aktivnosti usmjerenih na učitelja. Nisu utvrđene razlike u poticanju SRU-a s obzirom na sociodemografska obilježja učitelja, ali utvrđene su neke razlike u učiteljskim percepcijama, predanosti i sagorijevanju. Utvrđena je povezanost poticanja SRU-a i dominantne percepcije poučavanja i učenja te predanosti poslu i sagorijevanja na poslu. Najsnažniji su prediktori poticanja SRU-a predanost školi i učenicima te percepcija poučavanja i učenja kao procesa osnaživanja i poticanja razvoja učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Šimić Šašić, Slavica, Kalajžić, Ana, Nikčević- Milković, Anela
Poticanje samoreguliranoga učenja – uloga nekih sociodemografskih čimbenika, učiteljskih percepcija o poučavanju i učenju, predanosti poslu i sagorijevanja na poslu // Psihologijske teme, 30 (2021), 3; 467-487 doi:10.31820/pt.30.3.4 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Šimić Šašić, Slavica, Kalajžić, Ana, Nikčević- Milković, Anela (2021) Poticanje samoreguliranoga učenja – uloga nekih sociodemografskih čimbenika, učiteljskih percepcija o poučavanju i učenju, predanosti poslu i sagorijevanja na poslu. Psihologijske teme, 30 (3), 467-487 doi:10.31820/pt.30.3.4.
@article{article, year = {2021}, pages = {467-487}, DOI = {10.31820/pt.30.3.4}, keywords = {poticanje samoreguliranoga u\v{c}enja, predanost poslu, sagorijevanje na poslu, sociodemografska obilje\v{z}ja u\v{c}itelja, u\v{c}iteljske percepcije o pou\v{c}avanju i u\v{c}enju}, journal = {Psihologijske teme}, doi = {10.31820/pt.30.3.4}, volume = {30}, number = {3}, issn = {1332-0742}, title = {Poticanje samoreguliranoga u\v{c}enja – uloga nekih sociodemografskih \v{c}imbenika, u\v{c}iteljskih percepcija o pou\v{c}avanju i u\v{c}enju, predanosti poslu i sagorijevanja na poslu}, keyword = {poticanje samoreguliranoga u\v{c}enja, predanost poslu, sagorijevanje na poslu, sociodemografska obilje\v{z}ja u\v{c}itelja, u\v{c}iteljske percepcije o pou\v{c}avanju i u\v{c}enju} }
@article{article, year = {2021}, pages = {467-487}, DOI = {10.31820/pt.30.3.4}, keywords = {encouraging self-regulated learning, commitment to work, burnout at work, sociodemographic characteristics of teachers, teachers’ perceptions of teaching and learning}, journal = {Psihologijske teme}, doi = {10.31820/pt.30.3.4}, volume = {30}, number = {3}, issn = {1332-0742}, title = {Promoting Self-Regulated Learning – the Role of some Sociodemographic Factors, Teachers’ Perceptions of Teaching and Learning, Commitment to Work and Work Burnout}, keyword = {encouraging self-regulated learning, commitment to work, burnout at work, sociodemographic characteristics of teachers, teachers’ perceptions of teaching and learning} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font