Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1164600

Izvanredno obrazovanje na daljinu tijekom pandemije COVID-19 u proljeće 2020: roditeljska perspektiva


Drvodelić, Maja; Domović, Vlatka; Pažur, Monika
Izvanredno obrazovanje na daljinu tijekom pandemije COVID-19 u proljeće 2020: roditeljska perspektiva // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23 (2021), 3; 675-707 doi:10.15516/cje.v23i3.4511 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1164600 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izvanredno obrazovanje na daljinu tijekom pandemije COVID-19 u proljeće 2020: roditeljska perspektiva
(Emergency remote education during the COVID-19 pandemic in spring 2020: parents’ perspective)

Autori
Drvodelić, Maja ; Domović, Vlatka ; Pažur, Monika

Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 23 (2021), 3; 675-707

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
djeca ; izvanredno obrazovanje na daljinu ; pandemija COVID-19 ; primarno obrazovanje ; roditeljska perspektiva
(children ; COVID-19 pandemic ; Emergency Remote Education ; parents’ perspective ; primary school)

Sažetak
U proljeće 2020. godine, zbog globalne pandemije uzrokovane koronavirusom, obrazovni sustavi u cijelome svijetu uveli su novi oblik obrazovanja nazvan „izvanredno obrazovanje na daljinu – IOD” (eng. Emergency Remote Education). S obzirom na to da su roditelji važni dionici obrazovnoga procesa, njihova perspektiva novonastale situacije važna je za bolje razumijevanje obrazovnoga procesa koji se odvija u incidentnim situacijama. Stoga je temeljni cilj ovoga istraživanja bio utvrditi percepciju IOD roditelja učenika od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Istraživanje je provedeno online tijekom nacionalnoga lockdowna u proljeće 2020. Rezultati ukazuju da roditelji najpozitivnije procjenjuju angažman učiteljice. Nadalje, roditelji ističu da IOD donosi nove zahtjeve vezane za razinu roditeljskoga uključivanja u proces učenja njihove djece što kod njih stvara dodatan stres i remeti svakodnevno izvršavanje poslovnih i obiteljskih obaveza te ih stavlja u novu ulogu roditelja kao učitelja. Trećina roditelja smatra kako dijete dobiva previše zadataka i da je IOD prezahtjevno. Opterećenost roditelja IOD kao i način na koji roditelji percipiraju opterećenost djece IOD značajno je povezano sa stupnjem obrazovanja roditelja, s roditeljskim radnim statusom i sa stupnjem dječje samostalnosti. Nalazi ovoga istraživanja vode boljem razumijevanju roditeljske uloge u IOD tijekom pandemije te mogu poslužiti kao podloga za razvoj sustava podrške roditeljima u mogućim novim incidentnim situacijama

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlatka Domović (autor)

Avatar Url Maja Drvodelić (autor)

Avatar Url Monika Pažur (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Drvodelić, Maja; Domović, Vlatka; Pažur, Monika
Izvanredno obrazovanje na daljinu tijekom pandemije COVID-19 u proljeće 2020: roditeljska perspektiva // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23 (2021), 3; 675-707 doi:10.15516/cje.v23i3.4511 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Drvodelić, M., Domović, V. & Pažur, M. (2021) Izvanredno obrazovanje na daljinu tijekom pandemije COVID-19 u proljeće 2020: roditeljska perspektiva. Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23 (3), 675-707 doi:10.15516/cje.v23i3.4511.
@article{article, author = {Drvodeli\'{c}, Maja and Domovi\'{c}, Vlatka and Pa\v{z}ur, Monika}, year = {2021}, pages = {675-707}, DOI = {10.15516/cje.v23i3.4511}, keywords = {djeca, izvanredno obrazovanje na daljinu, pandemija COVID-19, primarno obrazovanje, roditeljska perspektiva}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v23i3.4511}, volume = {23}, number = {3}, issn = {1848-5189}, title = {Izvanredno obrazovanje na daljinu tijekom pandemije COVID-19 u prolje\'{c}e 2020: roditeljska perspektiva}, keyword = {djeca, izvanredno obrazovanje na daljinu, pandemija COVID-19, primarno obrazovanje, roditeljska perspektiva} }
@article{article, author = {Drvodeli\'{c}, Maja and Domovi\'{c}, Vlatka and Pa\v{z}ur, Monika}, year = {2021}, pages = {675-707}, DOI = {10.15516/cje.v23i3.4511}, keywords = {children, COVID-19 pandemic, Emergency Remote Education, parents’ perspective, primary school}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v23i3.4511}, volume = {23}, number = {3}, issn = {1848-5189}, title = {Emergency remote education during the COVID-19 pandemic in spring 2020: parents’ perspective}, keyword = {children, COVID-19 pandemic, Emergency Remote Education, parents’ perspective, primary school} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font