Pregled bibliografske jedinice broj: 1164600
Izvanredno obrazovanje na daljinu tijekom pandemije COVID-19 u proljeće 2020: roditeljska perspektiva
Izvanredno obrazovanje na daljinu tijekom pandemije COVID-19 u proljeće 2020: roditeljska perspektiva // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23 (2021), 3; 675-707 doi:10.15516/cje.v23i3.4511 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1164600 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izvanredno obrazovanje na daljinu tijekom pandemije COVID-19 u proljeće 2020: roditeljska perspektiva
(Emergency remote education during the COVID-19 pandemic in spring 2020: parents’ perspective)
Autori
Drvodelić, Maja ; Domović, Vlatka ; Pažur, Monika
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 23
(2021), 3;
675-707
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
djeca ; izvanredno obrazovanje na daljinu ; pandemija COVID-19 ; primarno obrazovanje ; roditeljska perspektiva
(children ; COVID-19 pandemic ; Emergency Remote Education ; parents’ perspective ; primary school)
Sažetak
U proljeće 2020. godine, zbog globalne pandemije uzrokovane koronavirusom, obrazovni sustavi u cijelome svijetu uveli su novi oblik obrazovanja nazvan „izvanredno obrazovanje na daljinu – IOD” (eng. Emergency Remote Education). S obzirom na to da su roditelji važni dionici obrazovnoga procesa, njihova perspektiva novonastale situacije važna je za bolje razumijevanje obrazovnoga procesa koji se odvija u incidentnim situacijama. Stoga je temeljni cilj ovoga istraživanja bio utvrditi percepciju IOD roditelja učenika od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Istraživanje je provedeno online tijekom nacionalnoga lockdowna u proljeće 2020. Rezultati ukazuju da roditelji najpozitivnije procjenjuju angažman učiteljice. Nadalje, roditelji ističu da IOD donosi nove zahtjeve vezane za razinu roditeljskoga uključivanja u proces učenja njihove djece što kod njih stvara dodatan stres i remeti svakodnevno izvršavanje poslovnih i obiteljskih obaveza te ih stavlja u novu ulogu roditelja kao učitelja. Trećina roditelja smatra kako dijete dobiva previše zadataka i da je IOD prezahtjevno. Opterećenost roditelja IOD kao i način na koji roditelji percipiraju opterećenost djece IOD značajno je povezano sa stupnjem obrazovanja roditelja, s roditeljskim radnim statusom i sa stupnjem dječje samostalnosti. Nalazi ovoga istraživanja vode boljem razumijevanju roditeljske uloge u IOD tijekom pandemije te mogu poslužiti kao podloga za razvoj sustava podrške roditeljima u mogućim novim incidentnim situacijama
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus