Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1164527

Školske knjižnice kao akteri međuinstitucionalne suradnje: Zadar čita (2009.-2014.)


Novak Penga, Helena
Školske knjižnice kao akteri međuinstitucionalne suradnje: Zadar čita (2009.-2014.) // Državni skup Sine qua non školskoga knjižničarstva
Zadar, Hrvatska, 2014. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, pp prezentacija, stručni)


CROSBI ID: 1164527 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Školske knjižnice kao akteri međuinstitucionalne suradnje: Zadar čita (2009.-2014.)
(School libraries as participants in inter- institutional cooperation: Zadar reads (2009-2014))

Autori
Novak Penga, Helena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni

Skup
Državni skup Sine qua non školskoga knjižničarstva

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.10.2014. - 25.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
školske knjižnice, međuinstitucionalna suradnja, promicanje čitanja, Zadar čita
(school libraries, inter-institutional cooperation, reading promotion, Zadar reads)

Sažetak
Od 2009. g. Gradska knjižnica Zadar nositelj je i organizator gradske i županijske manifestacije promicanja čitanja Zadar čita, čiju idejnu okosnicu čine državne manifestacije Deutschland liest i Österreich liest. Zadar čita održava se svakog proljeća tijekom tjedan dana, pri čemu su aktivnosti promicanja čitanja izuzetno bogate te - uz koordinaciju Gradske knjižnice Zadar – realizirane prema idejama i mogućnostima sudionika. Specifično preoblikovanje jedne knjižničarske i državne manifestacije na mikrorazini mediteranskog grada i županije preusmjerilo je profiliranje ove hrvatske inačice prema razgranatoj međuinstitucionalnoj suradnji. U toj suradnji broj sudionika rastao je iz godine u godinu te je iz gradske manifestacija prešla u županijsku. Akteri nisu obuhvaćali samo narodne knjižnice po Županiji, različite udruge i volontere, već i odgojno-obrazovne (dječji vrtići, škole, Sveučilište), kulturne (kazališta), zdravstvene i socijalne (bolnice, domovi za starije i bolesne osobe) ili baštinske ustanove (muzeji, arhivi). Kao jedni od prvih, najbrojnijih i najvažnijih aktera ove opsežne međuinstitucionalne suradnje, školske knjižnice predstavljaju nezaobilazan dio Zadar čita. Početan, ali i kontinuirani impuls za suradnju pokrenula je Županijska matična služba koja je od prvog Zadar čita 2009. g. pozvala školske knjižnice na sudjelovanje u manifestaciji. U Zadar čita iz godine u godinu redovito sudjeluju sve zadarske osnovnoškolske knjižnice, te brojne knjižnice srednjih i osnovnih škola izvan Zadra. Dok su prve godine školske knjižnice bile pozvane na sudjelovanje u zajedničkom programu 20-minutnog čitanja priča u školskoj knjižnici, idućih se godina odabir aktivnosti promicanja čitanja prepustio školskim knjižničarima. Osim brojnih uobičajenih aktivnosti poticanja čitanja, rezultat je bio niz kreativnih programa i aktivnosti. One zorno predočuje raznolike, pa i individualne pristupe školskih knjižničara ovom segmentu rada u školskoj knjižnici. Neke od tih aktivnosti i sâme su uključivale međuinstitucionalnu suradnju te tako pokazale dodatne mogućnosti angažmana školskih knjižnica u lokalnoj zajednici. U posljednjem dijelu izlaganja nastojat će se pokazati presjek aktivnosti školskih knjižnica u promicanju čitanja tijekom Zadar čita.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Helena Novak Penga (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Novak Penga, Helena
Školske knjižnice kao akteri međuinstitucionalne suradnje: Zadar čita (2009.-2014.) // Državni skup Sine qua non školskoga knjižničarstva
Zadar, Hrvatska, 2014. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, pp prezentacija, stručni)
Novak Penga, H. (2014) Školske knjižnice kao akteri međuinstitucionalne suradnje: Zadar čita (2009.-2014.). U: Državni skup Sine qua non školskoga knjižničarstva.
@article{article, author = {Novak Penga, Helena}, year = {2014}, keywords = {\v{s}kolske knji\v{z}nice, me\djuinstitucionalna suradnja, promicanje \v{c}itanja, Zadar \v{c}ita}, title = {\v{S}kolske knji\v{z}nice kao akteri me\djuinstitucionalne suradnje: Zadar \v{c}ita (2009.-2014.)}, keyword = {\v{s}kolske knji\v{z}nice, me\djuinstitucionalna suradnja, promicanje \v{c}itanja, Zadar \v{c}ita}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Novak Penga, Helena}, year = {2014}, keywords = {school libraries, inter-institutional cooperation, reading promotion, Zadar reads}, title = {School libraries as participants in inter- institutional cooperation: Zadar reads (2009-2014)}, keyword = {school libraries, inter-institutional cooperation, reading promotion, Zadar reads}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font