Pregled bibliografske jedinice broj: 1164527
Školske knjižnice kao akteri međuinstitucionalne suradnje: Zadar čita (2009.-2014.)
Školske knjižnice kao akteri međuinstitucionalne suradnje: Zadar čita (2009.-2014.) // Državni skup Sine qua non školskoga knjižničarstva
Zadar, Hrvatska, 2014. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 1164527 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školske knjižnice kao akteri međuinstitucionalne
suradnje: Zadar čita (2009.-2014.)
(School libraries as participants in inter-
institutional cooperation: Zadar reads (2009-2014))
Autori
Novak Penga, Helena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Državni skup Sine qua non školskoga knjižničarstva
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.10.2014. - 25.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
školske knjižnice, međuinstitucionalna suradnja, promicanje čitanja, Zadar čita
(school libraries, inter-institutional cooperation, reading promotion, Zadar reads)
Sažetak
Od 2009. g. Gradska knjižnica Zadar nositelj je i organizator gradske i županijske manifestacije promicanja čitanja Zadar čita, čiju idejnu okosnicu čine državne manifestacije Deutschland liest i Österreich liest. Zadar čita održava se svakog proljeća tijekom tjedan dana, pri čemu su aktivnosti promicanja čitanja izuzetno bogate te - uz koordinaciju Gradske knjižnice Zadar – realizirane prema idejama i mogućnostima sudionika. Specifično preoblikovanje jedne knjižničarske i državne manifestacije na mikrorazini mediteranskog grada i županije preusmjerilo je profiliranje ove hrvatske inačice prema razgranatoj međuinstitucionalnoj suradnji. U toj suradnji broj sudionika rastao je iz godine u godinu te je iz gradske manifestacija prešla u županijsku. Akteri nisu obuhvaćali samo narodne knjižnice po Županiji, različite udruge i volontere, već i odgojno-obrazovne (dječji vrtići, škole, Sveučilište), kulturne (kazališta), zdravstvene i socijalne (bolnice, domovi za starije i bolesne osobe) ili baštinske ustanove (muzeji, arhivi). Kao jedni od prvih, najbrojnijih i najvažnijih aktera ove opsežne međuinstitucionalne suradnje, školske knjižnice predstavljaju nezaobilazan dio Zadar čita. Početan, ali i kontinuirani impuls za suradnju pokrenula je Županijska matična služba koja je od prvog Zadar čita 2009. g. pozvala školske knjižnice na sudjelovanje u manifestaciji. U Zadar čita iz godine u godinu redovito sudjeluju sve zadarske osnovnoškolske knjižnice, te brojne knjižnice srednjih i osnovnih škola izvan Zadra. Dok su prve godine školske knjižnice bile pozvane na sudjelovanje u zajedničkom programu 20-minutnog čitanja priča u školskoj knjižnici, idućih se godina odabir aktivnosti promicanja čitanja prepustio školskim knjižničarima. Osim brojnih uobičajenih aktivnosti poticanja čitanja, rezultat je bio niz kreativnih programa i aktivnosti. One zorno predočuje raznolike, pa i individualne pristupe školskih knjižničara ovom segmentu rada u školskoj knjižnici. Neke od tih aktivnosti i sâme su uključivale međuinstitucionalnu suradnju te tako pokazale dodatne mogućnosti angažmana školskih knjižnica u lokalnoj zajednici. U posljednjem dijelu izlaganja nastojat će se pokazati presjek aktivnosti školskih knjižnica u promicanju čitanja tijekom Zadar čita.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti