Pregled bibliografske jedinice broj: 1164237
Anketno istraživanje Zadovoljstvo korisnika Gradske knjižnice Zadar
Anketno istraživanje Zadovoljstvo korisnika Gradske knjižnice Zadar // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 53 (2010), 3/4; 140-157 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1164237 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Anketno istraživanje Zadovoljstvo korisnika Gradske
knjižnice Zadar
(The survey research User satisfaction in Zadar
Public Library)
Autori
Novak, Helena
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 53
(2010), 3/4;
140-157
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
vrednovanje, knjižnice, knjižnične zbirke, knjižnične usluge, zadovoljstvo korisnika, narodne knjižnice, Gradska knjižnica Zadar
(evaluation, libraries, library collections, library services, user satisfaction, public libraries, Zadar Public Library)
Sažetak
Anketno istraživanje Zadovoljstvo korisnika Gradske knjižnice Zadar dio je opsežnog istra živanja studenata Odjela za sociologiju Sveučilišta u Zadru pod nazivom Gradska knjižnica Zadar kao kulturni akter u gradu Zadru. Istraživanje se provodilo od ožujka do srpnja 2009. Anketa je – kao svojevrstan nastavak istraživanja Knjižnične usluge, korisnici i korištenje u novoj Gradskoj knjižnici Zadar iz 2001. godine – ispitivala specifi čne razloge dolaska korisnika u Knjižnicu, njihovo zadovoljstvo knjižničnim zbirkama, uslugama i kulturnom ponudom te ljudskim i materijalnim resursima Knjižnice, kao i uočavala prijedloge ispitanika za poboljšanje rada Knjižnice. U radu se komparativnom metodom uspoređuju rezultati anketa iz 2001. i 2009. radi uočavanja elemenata ponude Knjižnice koji su se poboljšali odnosno pogoršali u odnosu na 2001. godinu, iz čega bi se utvrdili elementi u kojima bi Knjižnica trebala poboljšati svoj rad. Uspoređivanjem se utvrdilo da su ispitanici većinu elemenata ocijenili s neznatnom razlikom u odnosu na 2001. godinu. Zbrojem srednjih ocjena svih elemenata ankete, ispitanici su Gradsku knjižnicu Zadar ocijenili visokom ocjenom 4, 00, pri čemu su osobito visoko vrednovali prostor i knjižnično osoblje. Prijedlozi ispitanika o mogućim poboljšanjima najviše se odnose na materijalne preduvjete rada. Istraživanje je pokazalo da postoji paralelizam pri planiranju knjižničnih usluga koje provodi Knjižnica te želja i potreba korisnika Gradske knjižnice Zadar, ali i činjenicu da se bez poboljšanja materijalnih resursa ne može očekivati rast zadovoljstva korisnika. U tom smislu istraživanje daje vrijedan prilog mikroevaluacijskim vrednovanjima radi poboljšanja kvalitete zbirki, službi i usluga na mjesnoj razini, te pruža mogućnost srodnih istraživanja u ostalim hrvatskim narodnim knjižnicama
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus