Pregled bibliografske jedinice broj: 1163985
Implikacije aktualnih odgojno-obrazovnih politika i ostvarivanje prava učenika s teškoćama u razvoju na odgojno obrazovno uključivanje uz profesionalnu podršku
Implikacije aktualnih odgojno-obrazovnih politika i ostvarivanje prava učenika s teškoćama u razvoju na odgojno obrazovno uključivanje uz profesionalnu podršku // 2. Međunarodna znanstvena konferencija: "Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju" / Ileš, Tatjana (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 64-66 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1163985 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implikacije aktualnih odgojno-obrazovnih politika
i ostvarivanje prava učenika s teškoćama u razvoju
na odgojno obrazovno uključivanje uz profesionalnu
podršku
(Implications of Current Educational Policies and
Exercising Right of Students with Disabilities to
Educational Involvment with Professional Support)
Autori
Fajdetić, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
2. Međunarodna znanstvena konferencija: "Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju"
/ Ileš, Tatjana - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 64-66
ISBN
978-953-818-41-2
Skup
2. međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 02.12.2021. - 03.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
odgojno-obrazovne politike, prava učenika s teškoćama u razvoju, odgojno-obrazovno uključivanje, profesionalna podrška
(educational policies, rights of students with disabilities, educational inclusion, professional support)
Sažetak
Prema Nacionalnoj razvojnoj strategiji Republike Hrvatske, do 2030. godine kvaliteta odgojno- obrazovnog sustava i njegova koherentnost pretpostavlja, među ostalim, sustav koji je prožet poduzetnošću i inovativnošću. Paradigma i diskurs edukacijske rehabilitacije usmjeren je na unapređenje sustava odgoja i obrazovanja s ciljem za- štite prava učenika s teškoćama i teškoćama u razvoju. Kako bi se osiguralo pravo na odgoj i obrazovanje pod jednakim uvjetima i uključenost (inkluziju), u Republici su Hrvatskoj potrebne značajne reformske promjene odgoja i obrazovanja cijele okomice. Ranjiva skupina učenika s teškoćama u razvoju posebno je prioritetna u odnosu na osiguranje primjerene podrške. Trenutne su politike rezultirale značajnim promjenama u dijelu osiguranja profesionalne podrške učenicima s teškoćama u razvoju u vidu osiguranja pomoćnika u nastavi. Ipak se teško oteti dojmu da su politike odabrale zapravo ekonomski isplativiji i ne nužno kvalitetniji i teškoćama učenika primjereniji oblik podrške. Jedna od izravnih negativnih implikacija razvoja takvog sustava podrške jest i razvoj sive ekonomije. Čini se da je ovaj u obrazovanju nikad viđen fenomen izravna posljedica nedovoljno promišljenih politika unapređenja su- stava podrške učenicima s teškoćama u razvoju, to jest angažmana potplaćenog i priučenog profesionalnog kadara. Uočeno je nadalje da su politike usmjerene na rješavanje dva različita društvena problema istovremeno – odgojno-obrazovno uklju- čivanje i zapošljavanje teško zapošljivih osoba – međusobnim povezivanjem i pred- stavljanjem kao da je riječ o unapređenju sustava, što je s gledišta edukacijsko- rehabilitacijske struke teško opravdati. Trenutne su politike nadalje rezultirale značajnim razlikama u ostvarivanju prava na integriranu (cjelovitu) edukacijsku rehabilitaciju, to jest na odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju, koja je razvidna iz manjkavosti podrške koja proizlazi iz postupka određivanja primjerenog programa i oblika školovanja. U ovom će se radu razmotriti posljedice aktualnih politika te moguće politike koje bi osigurale istinsku zaštita prava djece, prevenirale socijalnu isključenost i osigurale jednake obrazovne mogućnosti učenika s teškoćama u razvoju. Promišljat će se o unapređenju sustava, strategijama obrazovanja kadra i sistematizaciji novih (inkluzivnih praksi) primjerenih radnih mjesta, primjerice dodatni učitelj u redov- nom razredu, inkluzivni učitelj i sl., intervencijski edukacijski rehabilitator i sl.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)