Pregled bibliografske jedinice broj: 1163940
Zadovoljstvo pacijenata u post hospitalnom programu dnevne bolnice: usporedba online i programa uživo
Zadovoljstvo pacijenata u post hospitalnom programu dnevne bolnice: usporedba online i programa uživo // 3.hrvatski kongres o psihotraumi: Mentalno zdravlje u vrijeme i nakon COVID-19 pandemije
Split, 2021. str. 21-21 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1163940 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zadovoljstvo pacijenata u post hospitalnom
programu dnevne bolnice: usporedba online i
programa uživo
(Patient satisfaction in the post-hospital out-
patient program: comparison of online and in
person therapy)
Autori
Čargonja, Marica ; Jedriško, Irena ; Fanjkutić, Vlatka ; Stevanović, Aleksandra ; Letica Crepulja, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
3.hrvatski kongres o psihotraumi: Mentalno zdravlje u vrijeme i nakon COVID-19 pandemije
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 11.11.2021. - 12.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
online psihoterapija, dnevno-bolnički program, mentalno zdravlje
(online psychotherapy, outpatient program, mental health)
Sažetak
Ciljevi: Pandemija COVID-19 značajno je utjecala na organizaciju dnevnobolničkih (DB) programa. Zbog protuepidemijskih mjera sadržaji uživo su privremeno prekinuti kako bi se smanjila vjerojatnost širenja zaraze što je predstavljalo ozbiljnu prijetnju duševnom zdravlju pacijenata, te je na Zavodu za psihološku medicinu Klinike za psihijatriju KBC Rijeka (ZPM) pokrenuta online posthospitalna DB. Psihoterapija putem novih medija i tehnologije nije novost, no pandemija je ubrzala njezinu implementaciju u bolničkom okruženju. Uporaba novih tehnologija u psihoterapiji zahtijeva prilagodbu i usvajanje novih vještina i znanja svih koji u njoj sudjeluju. Neki od važnijih aspekata online terapije uključuju tehničke kompetencije sudionika, pitanja online sigurnosti, etičnosti, financijskih te psiholoških aspekta i vještina. Cilj ovog istraživanja je ispitati zadovoljstvo dnevnobolničkim programom među pacijentima s iskustvom online programa i pacijentima koji su u programu sudjelovali isključivo uživo. Ispitanici i metode: U istraživanje je uključeno 35 pacijenata koji su sudjelovali u posthospitalnoj DB ZPM u trajanju od šest tjedana (prosječna dob 51 godina, 73, 5% muškarci, 82% SSS, 56% zaposleni, 44, 1% u partnerskoj vezi). Od ukupnog broja, 15 je sudjelovalo u online programu. Ispitivanje je provedeno putem telefona od strane istraživača koji nisu sudjelovali u programu. Primijenjeni su sociodemografski upitnik koji sadrži pitanja vezana uz bolesti COVID-19, Upitnik zadovojstva klijenata (The Client Satisfaction Inventory – Short Form (CSI-SF)) i Upitnik zadovoljstva online terapijom kreiran za potrebe istraživanja. Rezultati: Skupine se ne razlikuju značajno u sociodemografskim obilježjima. Približno 20% pacijenata u obje skupine je osobno preboljelo COVID-19. Obje skupine izražavaju visoko zadovoljstvo posthospitalnim DB programom (prosječan skor na CSI-SF 81, 7%, raspon 57% - 100%). U online programu, pacijenti su se najčešće služili pametnim telefonom (60%), većina smatra da je lako i jednostavno sudjelovati (80%) te su zadovoljni što su mogli koristi tehnologiju u terapiji (50%). Kao prednost terapije, 80% prepoznaje fleksibilnost mjesta, 67% fleksibilnost vremena a 60% financijsku isplativost. Zabrinutost za prikladnost online terapije za sve probleme/teme te pitanja sigurnosti izražava 13% ispitanika. Izostanak komunikacije uživo prepoznat je kao najveći nedostatak (60%). Zaključci: Pandemija COVID-19 je promijenila način pružanja skrbi osobama s mentalnim poremećajima. Nepovoljne okolnosti zahtijevale su brzu prilagodbu i stručnjaka i pacijenata. Pacijenti u online programu jednako su zadovoljni psihološkim aspektom/terapijskim radom kao i oni s iskustvom tradicionalnog pristupa. Pozitivno su ocijenjeni i pojedini aspekti kao što su pitanja sigurnosti, financija, tehničkih kompetencija ali i fleksibilnosti takvih programa. Online dnevnobolnički program pokazao se uspješnim modelom rada u izvanrednoj situaciji, uz naglasak da pacijenti i dalje preferiraju kontakt i terapiju uživo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka,
Klinički bolnički centar Rijeka,
Fakultet zdravstvenih studija u Rijeci