Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1163934

Primjena informacijske i komunikacijske tehnologije u odgojnoobrazovnom sustavu kao polazište nastavi usmjerenoj na učenika u osnovnim i srednjim školama


Mlinarević, Izabela; Stanić, Ivana; Zadravec, Tamara
Primjena informacijske i komunikacijske tehnologije u odgojnoobrazovnom sustavu kao polazište nastavi usmjerenoj na učenika u osnovnim i srednjim školama // Knjižničarstvo : glasnik Društva knjižničara Slavonije i Baranje, XIX (2015), 1-2; 47-60 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1163934 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena informacijske i komunikacijske tehnologije u odgojnoobrazovnom sustavu kao polazište nastavi usmjerenoj na učenika u osnovnim i srednjim školama
(Implementation of information and communication technology in educational system as a starting point for student-centered teaching in elementary schools and high schools)

Autori
Mlinarević, Izabela ; Stanić, Ivana ; Zadravec, Tamara

Izvornik
Knjižničarstvo : glasnik Društva knjižničara Slavonije i Baranje (1331-145X) XIX (2015), 1-2; 47-60

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
informacijske i komunikacijske tehnologije ; učenici ; nastava usmjerena na učenike ; stručni suradnici knjižničari ; učitelji
(information and communication technology ; students ; student-centered teaching ; school librarians ; teachers)

Sažetak
Poboljšavanje ključnih kompetencija buduće mlade radne snage uključuje i poznavanje informacijske pismenosti. Pripremanje učitelja, nastavnika i stručnih suradnika knjižničara za primjenu informacijske i komunikacijske tehnologije (u daljnjem tekstu: IKT) također je ključno jer upravo oni imaju značajnu ulogu u pomaganju učeniku u usvajanju i razvoju znanja i vještina iz IKT-a koje će mu biti potrebne kasnije u životu. Također, uvođenje IKT-a u nastavni proces osuvremenjuje nastavni proces te potpomaže usmjeravanje poučavanja na učenika. U skladu s tim, nastava usmjerena na učenike pospješuje razvoj pojedinca te utječe na njegovo kritičko promišljanje i prepoznavanje osobnoga postignuća. Za potrebe ovoga istraživanja sastavljen je anketni upitnik kojim je utvrđena primjena IKT-a i njen utjecaj na učenika u svladavanju nastavnih sadržaja u odgojno- obrazovnom procesu. Uzorak istraživanja činio je 421 učenik osnovnih i srednjih škola te je u prvom redu provedena analiza informacijske i medijske pismenosti učenika u odgojno-obrazovnom procesu, odnosno utvrđeno je koliko su učenici upoznati s informacijskom i medijskom pismenošću u odgojno- obrazovnom sustavu te moguće razlike u rezultatima s obzirom na dob učenika. Utvrđeni rezultati upućuju na upoznatost korisnika školskih knjižnica s pojmom informacijske pismenosti koji svoja znanja i kompetencije primjene informacijske pismenosti procjenjuju iznadprosječno, dok korištenje IKT-a za uspješnije svladavanje nastavnih sadržaja procjenjuju prosječno. Rezultati potvrđuju da je u odgojno-obrazovnom sustavu nužno nastaviti provoditi poučavanje informacijskoj i medijskoj pismenosti kako bi korisnici školske knjižnice što ranije osvijestili ideju cjeloživotnoga učenja i što se ranije osposobili za njegovo provođenje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Tamara Zadravec (autor)

Avatar Url Ivana Stanić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mlinarević, Izabela; Stanić, Ivana; Zadravec, Tamara
Primjena informacijske i komunikacijske tehnologije u odgojnoobrazovnom sustavu kao polazište nastavi usmjerenoj na učenika u osnovnim i srednjim školama // Knjižničarstvo : glasnik Društva knjižničara Slavonije i Baranje, XIX (2015), 1-2; 47-60 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Mlinarević, I., Stanić, I. & Zadravec, T. (2015) Primjena informacijske i komunikacijske tehnologije u odgojnoobrazovnom sustavu kao polazište nastavi usmjerenoj na učenika u osnovnim i srednjim školama. Knjižničarstvo : glasnik Društva knjižničara Slavonije i Baranje, XIX (1-2), 47-60.
@article{article, author = {Mlinarevi\'{c}, Izabela and Stani\'{c}, Ivana and Zadravec, Tamara}, year = {2015}, pages = {47-60}, keywords = {informacijske i komunikacijske tehnologije, u\v{c}enici, nastava usmjerena na u\v{c}enike, stru\v{c}ni suradnici knji\v{z}ni\v{c}ari, u\v{c}itelji}, journal = {Knji\v{z}ni\v{c}arstvo : glasnik Dru\v{s}tva knji\v{z}ni\v{c}ara Slavonije i Baranje}, volume = {XIX}, number = {1-2}, issn = {1331-145X}, title = {Primjena informacijske i komunikacijske tehnologije u odgojnoobrazovnom sustavu kao polazi\v{s}te nastavi usmjerenoj na u\v{c}enika u osnovnim i srednjim \v{s}kolama}, keyword = {informacijske i komunikacijske tehnologije, u\v{c}enici, nastava usmjerena na u\v{c}enike, stru\v{c}ni suradnici knji\v{z}ni\v{c}ari, u\v{c}itelji} }
@article{article, author = {Mlinarevi\'{c}, Izabela and Stani\'{c}, Ivana and Zadravec, Tamara}, year = {2015}, pages = {47-60}, keywords = {information and communication technology, students, student-centered teaching, school librarians, teachers}, journal = {Knji\v{z}ni\v{c}arstvo : glasnik Dru\v{s}tva knji\v{z}ni\v{c}ara Slavonije i Baranje}, volume = {XIX}, number = {1-2}, issn = {1331-145X}, title = {Implementation of information and communication technology in educational system as a starting point for student-centered teaching in elementary schools and high schools}, keyword = {information and communication technology, students, student-centered teaching, school librarians, teachers} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font