Pregled bibliografske jedinice broj: 1162869
Vršnjačko nasilje nad djecom s teškoćama u razvoju putem interneta i mobilnih aplikacija
Vršnjačko nasilje nad djecom s teškoćama u razvoju putem interneta i mobilnih aplikacija, 2021., diplomski rad, diplomski, Fakultet informatike u Puli, Pula
CROSBI ID: 1162869 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vršnjačko nasilje nad djecom s teškoćama u razvoju
putem interneta i mobilnih aplikacija
(Cyber and Mobile Application Bullying against
Children with Disabilities)
Autori
Božić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet informatike u Puli
Mjesto
Pula
Datum
02.11
Godina
2021
Stranica
51
Mentor
Drandić, Dijana
Ključne riječi
vršnjačko nasilje, djeca s teškoćama, virtualno zlostavljanje, cyberbullying
(peer violence, children with disabilities, virtual abuse, cyberbullying)
Sažetak
Vršnjačko nasilje u koje su uključena djeca s teškoćama u razvoju u međunarodnim se okvirima sve više ističe kao problem, a time raste istraživački interes za ovu zabrinjavajuću pojavu. Svakodnevno vršnjačko nasilje širi se u virtualni prostor putem elektroničkih medija stvarajući takozvani „cyberbullying“, virtualno zlostavljanje. Pregledom literature o vršnjačkom nasilju u radu se utvrđuje specifičnosti internetskog nasilja u usporedbi s tradicionalnim oblicima vršnjačkog nasilja prema djeci s poteškoćama u razvoju. Adolescenti s teškoćama ranjiviji su na vršnjačku viktimizaciju zbog svojih nedostataka. Izloženost vršnjačkoj viktimizaciji može predstavljati ozbiljne posljedice na njihovu socijalnu i psihološku dobrobit. Roditeljsko posredovanje u korištenju tehnologije i percepcija socijalne podrške roditelja dva su čimbenika kojima se među istraživačima posvećuje veća pažnja jer ti čimbenici imaju potencijal zaštititi od depresije povezane s cyber viktimizacijom. Obzirom na uzroke, prevencija nasilja trebala bi se provoditi na razini društvene zajednice, na razini institucije (npr. obitelji i škole) te pojedinca. Unatoč činjenici da prevalencija tradicionalnih oblika vršnjačke viktimizacije i dalje premašuje elektroničko nasilje, kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj, zbog specifičnosti internetskog nasilja, neophodni su preventivni programi za provedbu određenih aktivnosti posebno usmjerenih na smanjenje internetskog nasilja među djecom s teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Istarsko veleučilište - Universita Istriana di scienze applicate,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Dijana Drandić
(mentor)