Pregled bibliografske jedinice broj: 1162588
Mišljenje studenata i prvostupnika fizioterapije o teorijskoj i praktičnoj nastavi
Mišljenje studenata i prvostupnika fizioterapije o teorijskoj i praktičnoj nastavi // Journal of applied health sciences, 7 (2021), 2; 167-179 doi:10.24141/1/7/2/7 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1162588 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mišljenje studenata i prvostupnika fizioterapije o
teorijskoj i praktičnoj nastavi
(Opinions of Students and Bachelors of Physiotherapy
on Theoretical and Practical Teaching)
Autori
Jurički, Dora ; Petrak, Olivera ; Schuster, Snježana
Izvornik
Journal of applied health sciences (1849-8361) 7
(2021), 2;
167-179
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
fizioterapija ; teorija ; praksa ; studenti ; kurikulum
(physiotherapy ; theory ; practice ; curiculum)
Sažetak
Uvod: „Fizioterapeut mora posjedovati određena znanjai vještine…“ Ova fraza odnosi se na stručne kompetencije potrebne za adekvatnu fizioterapijsku procjenu pacijenta, na postavljanje ciljane dijagnoze na temelju procjene te na provođenje fizioterapijske intervencije. Naglašava da je u obrazovanju učenje teorije jednako važno kao i svladavanje praktičnog dijela profesije. Cilj rada: Utvrditi koliko studenti tijekom obrazovanja smatraju zadovoljavajućima i usklađenima teorijske i vježbovne sadržaje iz struke te postoji li značajna razlika u mišljenju studenata treće godine u odnosu apsolvente i prvostupnike fizioterapije. Metode: Istraživanje je provedeno sa studentima i prvostupnicima fizioterapije Zdravstvenog veleučilišta u Zagrebu (ZVU) 2019. godine. Sudjelovalo je 88 ispitanika, podijeljenih u dvije skupine. Prvu skupinu činili su apsolventi i studenti sa završenim preddiplomskim studijem, a drugu skupinu studenti treće godine redovnog studija fizioterapije. U trenutku ispunjavanja ankete studenti druge skupine odrađivali su kliničku nastavu. Rezultati: Ispitanici smatraju kako bi na praktična znanja trebalo staviti veći naglasak te da postoji neusklađenost znanja koje dobivaju u edukaciji i praktičnog rada s kojim se susreću na radilištima. Mišljenja su kako bi bilo kvalitetnije da praksa iz određenog predmeta slijedi neposredno nakon teorijskog upoznavanja s predmetom te im je važan individualni angažman svakog studenta. Prva skupina u većoj mjeri smatra da im je potrebno dodatno usavršavanje osnovnih praktičnih vještina, kao i da je nužno usklađivanje znanja nastavnika i mentora. Zaključak: Rezultati ovog istraživanja pokazuju da je povećana potreba za unaprjeđenjem aktualnih teorijskih i praktičnih znanja u cilju napredne fizioterapijske prakse uz otvaranje mogućnosti jedinstvenog kurikuluma za obrazovanje budućih prvostupnika fizioterapije u Hrvatskoj. Zlatni standard u edukaciji budućih fizioterapeuta postiže se, uz poboljšanje kvalitete edukacije studenata i edukacijom predavača i mentora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Kineziologija, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb